Τσουκαλάς για Τέμπη: Το ΠΑΣΟΚ, αφού αξιολογήσει τη δικογραφία, θα πάρει πρωτοβουλία για προανακριτική

Τσουκαλάς για Τέμπη: Το ΠΑΣΟΚ, αφού αξιολογήσει τη δικογραφία, θα πάρει πρωτοβουλία για προανακριτική

Το ΠΑΣΟΚ, αφού αξιολογήσει τη δικογραφία, θα πάρει πρωτοβουλία για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τα Τέμπη, τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Κώστας Τσουκαλάς, με αφορμή τη δικογραφία που διαβίβασε στη Βουλή ο εφέτης ανακριτής Λάρισας με σκοπό να διερευνηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των κ.

κ. Καραμανλή και Σπίρτζη, διατελεσάντων υπουργών Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως είπε ο κ. Τσουκαλάς, μιλώντας στην ΕΡΤ, όποτε έρχεται ένα δικαστικό πόρισμα ή μία δικογραφία για το ζήτημα των Τεμπών και προκύπτουν αποχρώσες ενδείξεις για ποινικές ευθύνες, το ΠΑΣΟΚ, αφού τις αξιολογήσει, θα δούμε τι ευθύνες είναι αυτές, αν δηλαδή είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα ή κακουργηματικού που θα αφορούν στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και προφανώς θα πάρει πρωτοβουλία για σύσταση προανακριτικής επιτροπής. Έχουμε άλλωστε 30 βουλευτές να υπογράψουν το αίτημα. Η προανακριτική είναι μια νομική-δικαστική διαδικασία που γίνεται από το κοινοβούλιο. Δεν είναι μια πολιτική διαδικασία. Εδώ το Κοινοβούλιο παίζει το ρόλο ενός δικαστικού σώματος. Υπάρχουν διαρροές που κάνουν λόγο για επιβαρυντικά στοιχεία για τον κ. Καραμανλή αλλά πρέπει να περιμένουμε να δούμε αναλυτικά τη δικογραφία. Εφόσον επιβεβαιωθούν όσα ακούγονται θα προχωρήσουμε με τον τρόπο που προανέφερα.

Ερωτηθείς για την πρόταση της Ζωής Κωνσταντοπούλου να καταθέσει όλη η αντιπολίτευση κοινό αίτημα για σύσταση προανακριτικής, ο εκπρόσωπος Τύπου απάντησε πως δε θεωρεί ότι η συγκεκριμένη πρόταση έχει λογική, λέγοντας πως εφόσον το αίτημα για σύσταση προανακριτικής είναι μία νομική διαδικασία δεν παίζει κανένα ρόλο αν είμαστε 30, 40 ή 45 βουλευτές. Στην προανακριτική για τον κ. Τριαντόπουλο συνυπογράψαμε με άλλα κόμματα; Όχι. Εμείς δεν έχουμε μία λογική α λα καρτ. Σε ζητήματα νομικών πρωτοβουλιών, όταν υπάρχουν οι απαραίτητοι βουλευτές, τότε προχωράμε όπως κάναμε και με τον κύριο Τριαντόπουλο. Στην πρόταση μορφής, που θέλαμε 50 βουλευτές και δεν μπορούσαμε να συμπληρώσουμε μόνοι τον αριθμό, προφανώς και συνεργαστήκαμε με τα άλλα κόμματα, που υπήρχε μια κοινή διαπίστωση, ότι πρέπει να φύγει αυτή η κυβέρνηση. Δεν υπήρχε κοινή διαπίστωση για το τι πρέπει να έρθει. Άρα, είμαστε πάρα πολύ καθαροί. Οι πιέσεις για συμμαχίες σε αυτήν εδώ την περίπτωση είναι επικοινωνιακή πολιτική και τίποτα περισσότερο.

Σύμφωνα με τους ίδιο, τη γραμμή και τη ζύμωση ότι το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής είναι ουρά της Πλεύσης Ελευθερίας την έβγαλε η Νέα Δημοκρατία και ο μηχανισμός της παρατήρησε ο κ. Τσουκαλάς και συνέχισε: Πως γίνεσαι ουρά όταν εσύ είσαι αυτός που έχεις πάρει την πρωτοβουλία; Εμείς πήραμε την πρωτοβουλία, εμείς συντάξαμε το κείμενο και η Πλεύση Ελευθερίας το υπόγραψε.

Πρόσθεσε, δε, ότι είναι θέση αρχής της παράταξής μας να γίνει προανακριτική επιτροπή με τον ακριβή τρόπο που ορίζει το Σύνταγμα. Το Σύνταγμα προβλέπει λειτουργία, όχι μόνο σύσταση προανακριτικής. Δεν λέει πουθενά το Σύνταγμα ότι επιλέγει ο ελεγχόμενος πώς θα ελεγχθεί. Εγώ, αν αύριο με καλέσει ο ανακριτής ως απλό πολίτη δε μπορώ να διαλέξω τον τρόπο που θα προχωρήσει η διαδικασία. Αυτά είναι πράγματα που η Νέα Δημοκρατία εισάγει στην πολιτική ζωή του τόπου.

Σχολίασε δηκτικά πως στην περίπτωση του κ. Τριαντόπουλου είχαμε την δική μας πρόταση και ένα πόρισμα της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας. Τι είπε η κυβέρνηση; Είπε ότι το θεωρεί υπερπλήρες για να ασκηθεί ποινική δίωξη. Εδώ, όπως διαρρέεται, δε θα έχουμε πόρισμα αλλά τμήματα καταθέσεων. Άρα δε θα υπάρχει ούτε το φύλο συκής για να πει η Νέα Δημοκρατία ότι δε θέλει να κληθούν μάρτυρες και να συλλεχθούν περαιτέρω στοιχεία. Θα είναι, επομένως, βαθιά εκτεθειμένη αν επιχειρήσει να επιμείνει σε αυτή τη διαδικασία.

Για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τον σιδηρόδρομο

Στον απόηχο της χθεσινής παρουσίασης από τον κ. Κυρανάκη του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου, ο εκπρόσωπος Τύπου επισήμανε ότι αυτή έγινε μία ημέρα μετά την παρουσίαση της πρότασης του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ και ανέλυσε αυτή.

Εμείς μιλάμε για τη σύσταση ενός Εθνικού Εκτελεστικού Συμβουλίου Σιδηροδρομικών Μεταφορών, που θα βάλει τα χρονοδιαγράμματα για τους κανόνες ασφαλείας και θα προχωρήσει τις απαραίτητες ενέργειες. Ταυτόχρονα, θα διευρυνθούν οι αρμοδιότητες της ΡΑΣ, ώστε να μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις και πρόστιμα πιο ενεργά, να μπορεί να εμπλουτίσει το προσωπικό της με νέους επιθεωρητές και νομικούς και να γίνει επαναδιαπραγμάτευση με την Hellenic Train στο ζήτημα του να υποχρεωθεί να αναβαθμίσει το τροχαίο υλικό και βέβαια αν δούμε ότι υπάρχουν σοβαρές παραβιάσεις ασφαλείας να δούμε ακόμα και το ζήτημα αλλαγής της σύμβασης καταγγελίας. Η Νέα Δημοκρατία στη χθεσινή παρουσίαση του νομοσχεδίου, το οποίο είδαμε σε αδρές γραμμές, μας μίλησε για το μοντέλο ΔΕΗ. Τι είναι αυτό το μοντέλο; Μαζεύονται όλοι οι φορείς σε μία εταιρεία και μπαίνει ένας στρατηγικός επενδυτής. Εδώ είναι σα να μας λέει η κυβέρνηση ότι είναι πανάκια απλά το να κάνει μία εταιρεία με στρατηγικό επενδυτή.

Για εμάς το βασικό είναι τι αλλαγές κάνεις για να έχουν οι πολίτες ασφάλεια, οικονομική προσβασιμότητα και αξιοπιστία. Εκεί που η Νέα Δημοκρατία βλέπει την ευκαιρία να πουλήσει μετοχές, εμείς βάζουμε ως προτεραιότητα την ασφάλεια, την αξιοπιστία, την μεταρρύθμιση, την μακροπρόσωπη βιωσιμότητα του ελληνικού σιδηροδρόμου. Βέβαια δε λύνονται τα πάντα με μία παραπάνω κάμερα. Το σύστημα HEPOS, που αναφέρει η κυβέρνηση, υπάρχει ήδη ως σύστημα γεωεντοπισμού στις τοπογραφικές αποτυπώσεις. Δεν είναι σίγουρο ότι βλέπει πχ τις λακκούβες. Δεν είναι αρνητικό αλλά πέρα από το να βλέπουμε τα τρένα θα πρέπει να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια αυτών. Το ζήτημα είναι ότι πολλά από όσα είπαν χθες τα είχαν πει και το 2023 αλλά δεν έγιναν. Πρέπει κάποιος να απολογηθεί για τα δύο χαμένα χρόνια.

Σχετικά, τέλος, με τη Διάσκεψη των Τομέων Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ που έγινε την Κυριακή ανέφερε πως επρόκειτο για το εναρκτήριο λάκτισμα για μία προγραμματική επανεκκίνηση. Η ολομέλεια όλων τον Τομέων Πολιτικής συζήτησε για το πρόγραμμα και τις θέσεις που έχουμε για την ανάπτυξη, το κράτος πρόνοιας, την εξωτερική πολιτική και τους θεσμούς του κράτους.

Για εμάς το να παραμείνουμε στο προγραμματικό λόγο, είναι μια δική μας αξιακή επιλογή. Δηλαδή, πιστεύουμε ότι ο κόσμος, όταν έρθει η ώρα να επιλέξει και μπουν τα πραγματικά εκλογικά διακυβεύματα, θα επιλέξει μεταξύ προγραμμάτων, γιατί αυτά δίνουν προοπτική. Κάτι που ήδη φαίνεται και στη σημερινή δημοσκόπηση της Interview. Υπάρχει σήμερα μια συσσωρευμένη οργή που πρέπει να βρει δημιουργική διέξοδο, ρεαλιστικά εφαρμόσιμη, η οποία θα αλλάξει τις ζωές των πολιτών προς το καλύτερο και να μπορεί να εγγυηθεί βιώσιμη και συμπεριληπτική ανάπτυξη.

Τέλος, ο κ. Τσουκαλάς επισήμανε ότι εμείς και η Νέα Δημοκρατία είμαστε δύο κόμματα με διακριτές, αυτή την στιγμή, προγραμματικές λογικές Η Νέα Δημοκρατία ασκεί μια πολιτική νεοφιλελεύθερη, η οποία δημιουργεί νέες ανισότητες. Εμείς θέλουμε ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος. Η Νέα Δημοκρατία ασκεί μια πολιτική, η οποία δεν αλλάζει το παραγωγικό μοντέλο. Εμείς δίνουμε έμφαση στην παραγωγική ανασυγκρότηση και την περιφερειακή ανάπτυξη για να μπορούμε να έχουμε μια χώρα που παράγει. Εμείς μιλάμε για πραγματικές επενδύσεις. Η Νέα Δημοκρατία έχει δημιουργήσει ένα κέλυφος επενδύσεων που είναι κυρίως από το εξωτερικό και αφορούν στο real estate και όχι επενδύσεις που αυξάνουν τον παραγωγικό ιστό. Η Νέα Δημοκρατία λέει ότι μειώνει φόρους, αλλά στην πράξη δεν έχει αλλάξει φορολογικές κλίμακες. Όταν έχω 1,1 εκατομμύρια μισθωτούς που παίρνουν 1000 ευρώ μεικτά – δηλαδή 824 ευρώ καθαρά – και αυτοί -πληρώνουν έμμεση φορολογία 24% αντιλαμβάνεστε πόσο μειώνεται το δικό τους εισόδημα. Έχουμε, δηλαδή, ισχυρό πληθωρισμό στις τιμές αλλά στους μισθούς έχουμε αποπληθωρισμό. Εμείς λέμε ότι πρέπει να αλλάξουν οι φορολογικές κλίμακες και να προκύψει ένα άλλο μείγμα φορολογικής πολιτικής. Πρέπει να υπάρξει ριζική μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος, ώστε να μπορέσουνε μέσω κυρίως της μείωσης της έμμεσης φορολογίας οι πιο πολλοί άνθρωποι και οι πιο αδύναμοι να έχουν οφέλη.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play