Βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας παρουσίασε η Coca-Cola HBC AG το τρίτο τρίμηνο του 2020 με ανάκαμψη των πωλήσεων στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και αύξηση των πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων υποχώρησαν κατά περίπου 20%, παρουσιάζοντας σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο. Ωστόσο, η Ελλάδα παραμένει μία από τις αγορές του Ομίλου με τις χαμηλότερες επιδόσεις λόγω της υψηλής αναλογίας εσόδων από το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης και της σημαντικής έκθεσης της χώρας στον διεθνή τουρισμό, ο οποίος σημείωσε κατακόρυφη πτώση σε σχέση με τα καθιερωμένα επίπεδα.
Αναλυτικότερα, το τρίτο τρίμηνο η Coca-Cola HBC AG παρουσίασε μείωση κατά 2,6% των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ή κατά 0,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, σημειώνοντας διαδοχική βελτίωση ανά μήνα. Οι όγκοι πωλήσεων διαμορφώθηκαν στο -1,4% σε δημοσιευμένη βάση και στο +1,0% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης με αύξηση τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 1,2%, τόσο σε δημοσιευμένη όσο και σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, σημειώνοντας σημαντικά βελτιωμένη τάση σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα των καλύτερων επιδόσεων στο μείγμα καναλιού και συσκευασίας λόγω της βελτιωμένης εμπορικής δραστηριότητας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο. Οι ισχυρές επιδόσεις των μεριδίων αγοράς συνεχίζονται με αύξηση των μεριδίων σε αξία κατά 40 μονάδες βάσης από την αρχή του έτους και αύξηση ή διατήρηση των μεριδίων αυτών στις περισσότερες αγορές.
Τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ενισχύθηκαν από τις σημαντικά θετικές επιδόσεις σε Νιγηρία, Ρωσία και Πολωνία, τρεις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές. Στις αναπτυγμένες αγορές τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 5,4%. Επίσης, σημειώθηκε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 8,6%, με ισχυρή ανάκαμψη τιμών/μείγματος λόγω της βελτίωσης της εμπορικής δραστηριότητας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.
Σημειώθηκε πτώση του όγκου πωλήσεων σε δημοσιευμένη βάση κατά 5,1% εξαιρώντας την Ελλάδα, η οποία επηρεάστηκε σημαντικά από τη μειωμένη προσέλευση ξένων τουριστών φέτος το καλοκαίρι. Στις αναπτυσσόμενες αγορές τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 0,1%. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,5% ως αποτέλεσμα των ισχυρών επιδόσεων στην Πολωνία, με γενικευμένη βελτίωση της τάσης τιμών/μείγματος σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο σε όλες τις αγορές. Στις αναδυόμενες αγορές τα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 1,3%. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,2% ή σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, αύξηση των εσόδων από πωλήσεις κατά +4,2% και του όγκου πωλήσεων κατά 5,8%. Ισχυρές επιδόσεις σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης σε Νιγηρία και Ρωσία, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά διψήφιο ποσοστό και στις δύο αγορές.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, η αναμενόμενη καθαρή επίδραση της μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε συνδυασμό με το κόστος των πρώτων υλών για το 2020 παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με αυτή που είχε αρχικά προϋπολογισθεί, καθώς τα οφέλη από το χαμηλότερο κόστος των πρώτων υλών αντισταθμίζουν τις ασθενέστερες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Η σημαντική πρόοδος στον έλεγχο του κόστους οδηγεί την εταιρεία στο να αυξήσει τον προηγούμενο στόχο εξοικονόμησης κόστους ύψους 100 εκατ. ευρώ κατά 20 εκατ. ευρώ για το σύνολο του έτους, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τα λειτουργικά κέρδη και την ανάκαμψη του περιθωρίου κέρδους. Η εταιρεία διαθέτει ισχυρό ισολογισμό και ρευστότητα για να ανταποκριθεί σε όλες τις χρηματοοικονομικές της δεσμεύσεις καθώς και για να καλύψει τις λειτουργικές δαπάνες και να προβεί σε επενδύσεις.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Είναι ενθαρρυντική η ισχυρή βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας στο τρίτο τρίμηνο, η οποία υποστηρίχθηκε από την ταχεία ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης μετά την επαναλειτουργία των αγορών. Αυτή η επίδοση τεκμηριώνει την ικανότητα προσαρμογής μας στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της αγοράς. Μπαίνοντας στο τέταρτο τρίμηνο, παρά την ισχυρή συγκριτική βάση του όγκου πωλήσεων και την ανανέωση των περιοριστικών μέτρων σε κάποιες αγορές, συνεχίζουμε να αντλούμε αισιοδοξία από την σταθερή ανάπτυξη που έχουμε δει στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης, το οποίο θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε αυτό το τελευταίο τρίμηνο. Το παραπάνω, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη συμβολή των προγραμμάτων εξοικονόμησης κόστους, θα μας επιτρέψουν να συνεχίζουμε να πετυχαίνουμε καλή κερδοφορία σε μια πολύ δύσκολη χρονιά».