Αρχαιολογικά ευρήματα στον Πειραιά καταστρέφονται λόγω του τραμ

Αρχαιολογικά ευρήματα στον Πειραιά καταστρέφονται λόγω του τραμ

Σπάνια αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν στον Πειραιά καταστρέφονται λόγω της  μακρόχρονης καθυστέρησης κατά  την πορεία των έργων  επέκτασης του τραμ στο πρώτο λιμάνι της χώρας.

Καταναλωτικές οργανώσεις και κάτοικοι του Πειραιά με προσφυγές τους στο ΣτΕ καταγγέλλουν τον υπουργό Πολιτισμού για σχετικές αποφάσεις του που οδηγούν στην καταστροφή αρχαίων μνημείων και οι οποίες -όπως υποστηρίζουν- είναι αντίθετες στις διεθνείς συμβάσεις, στο Σύνταγμα  που προστατεύει την πολιτιστική κληρονομιά  και στην νομοθεσία μας (νόμος 3028/2002 για την προστασία των αρχαιοτήτων, κ.λπ).

Συγκεκριμένα στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν η γενική ομοσπονδία καταναλωτών Ελλάδας (ΙΝΚΑ),  ο σύλλογος για τα δικαιώματα του καταναλωτή και του πολίτη (ΔΙΚΑΠ) και 15 κάτοικοι Πειραιά.

Ζητούν την ακύρωση έξι αποφάσεων

Ζητούν να ακυρωθούν έξι αποφάσεις του υπουργού Πολιτισμού με τις οποίες δίνεται το «πράσινο φως» για τα έργα δυτικής επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, όπου θα διέλθει από την  πλατεία Ωρολογίου, την Ακτή Ποσειδώνος,  την  Ακτή Μιαούλη, κ.λπ.

Όπως  υποστηρίζουν οι προσφεύγοντες:

-Δεν έγιναν ολοκληρωμένες ανασκαφές  για να μην καθυστερήσει περαιτέρω το έργο, όπως καταγράφεται και στα πρακτικά του ΚΑΣ που προσκομίζονται στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο. Το αποτέλεσμα είναι η πλήρης  καταστροφή σημαντικών ευρημάτων με εσπευσμένες καταχώσεις, όπως είναι αυτές τμήματος του αρχαίου λιμανιού, του αρχαίου μώλου στον Τιτάνειο  Κήπο, κ.ά., επισημαίνουν οι οργανώσεις.

-Στην  έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν έχει γίνει καμία μελέτη για τις επιπτώσεις του επίμαχου έργου στα αρχαία και στους αρχαιολογικούς χώρους.

-Μια από τις 6 προσβαλλόμενες αποφάσεις του υπουργού Πολιτισμού είναι σε αντίθεση με την οικοδομική άδεια του έργου του 2012, καθώς εγκρίνεται η χωροθέτηση του υπόγειου  υποσταθμού έλξης του τραμ στην πλατεία  Ωρολογίου σε άλλο όμως σημείο από αυτό που έχει εγκριθεί με την οικοδομική άδεια.

Όπως διευκρινίζεται η άδεια προβλέπει τη θέση του υποσταθμού έλξης «πίσω από τον πύργο του Πειραιά» (ή πύργο του λιμανιού) και όχι στην πλατεία  Ωρολογίου, που προβλέπει η υπουργική απόφαση.

 

Loading

Play