Τα έργα στο Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι στιγμής έχουν στοιχίσει στον ελληνικό λαό περίπου 800 εκατ. ευρώ, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Μιλώντας στα Parapolitika FM ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «μόνο για την ανασκαφή για τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Θεσσαλονίκη, έχουν ξοδευτεί 130 με 135 εκατ. ευρώ και οι ανασκαφές ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί!».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατηγόρησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι πρέπει να συνυπάρχουν αρχαία και Μετρό.
«Δυστυχώς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν να καταλάβουν ότι σε μια σοβαρή χώρα μπορούμε να συνδυάσουμε και τα δύο πράγματα. Δηλαδή να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτο και να έχουμε ένα σύγχρονο μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, η οποία θέλουμε να είναι το κέντρο των Βαλκανίων», υπογράμμισε σχετικά.
«Όλοι θέλουμε τα αρχαία αλλά θέλουμε και Μετρό. Και πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν μπορεί μια ανασκαφή να κρατάει για πάντα. Και κάτι ακόμα: Δεν μπορούμε να μη βλέπουμε και το κόστος και να θεωρούμε ότι είναι κάτι το οποίο δεν έχει και τόσο πολύ μεγάλη σημασία» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Όσον αφορά τις μελέτες που υποστηρίζουν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ότι υπήρχαν ο Κ. Αχ. Καραμανλής είπε:
«Αντιμετώπισαν το ζήτημα με προχειρότητα. Οι μελέτες ήταν πραγματικά “ στο γόνατο”. Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες ανυπόγραφες. Για να καταλάβουμε όλοι, στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για 4,5 χρόνια γιατί τσακωνόμαστε πώς να διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε και πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε. Αυτό είπα και εγώ στην Επιτροπή και η νέα διοίκηση της “ Αττικό Μετρό”. Και πρέπει να βγούμε από αυτήν την αντιπαράθεση γιατί δεν έχει κανένα νόημα».
«Το πρόβλημα είναι ο σταθμός Βενιζέλου, που προκρίθηκε η λύση In situ το 2015, όταν ήλθε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία άλλαξε την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε για αποκοπή των αρχαίων, όπως έγινε στο σταθμό στην Αγία Σοφία και όπως έχει γίνει και στην Αθήνα».
«Εμείς θέλουμε να κάνουμε το εξής γιατί ακούμε παλαβά πράγματα. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί το 2020 όπως έλεγαν οι προηγούμενοι. Δεν παρουσιάζουμε εικονική πραγματικότητα και αρχές του 2023 θα παρουσιάσουμε ένα Μετρό εν λειτουργία και ενιαίο. Όχι ένα κολοβό έργο».