Επίσημη πρεμιέρα έκανε σήμερα στον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης η αμαξοστοιχία “Ασημένιο Βέλος”, που στις 9.05 το πρωί ξεκίνησε από την αποβάθρα 1 το πρώτο της ταξίδι στη διαδρομή προς την Κατερίνη.
Πρόκειται για το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική “Ferrovie dello Stato” (FS), για να πραγματοποιεί μελλοντικά το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από τρεισίμισι ώρες.
“Είναι μια σημαντική ημέρα η σημερινή για λόγους ουσίας, αλλά και για λόγους συμβολισμού, γιατί για την κυβέρνησή μας, πρόταγμα είναι ο άνθρωπος” τόνισε σε δηλώσεις του λίγο πριν να ξεκινήσει το ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους” ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης.
Είναι γεγονός –είπε ο κ. Μαυραγάνης– ότι αυτό το νέο τρένο δείχνει προς τα πού θα κινηθεί ουσιαστικά η εξέλιξη του σιδηροδρόμου μαζί με τα νέα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη την τελευταία περίοδο των δύο ετών.
Στο τέλος του χρόνου περίπου θα παραδοθεί και το τελευταίο σκέλος της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με τον ίδιο, στο τέλος του χρόνου περίπου θα παραδοθεί και το τελευταίο σκέλος της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης σε πλήρη ηλεκτροδότηση, ούτως ώστε να υπάρχει η ευχέρεια οι πολίτες να κάνουν το (σιδηροδρομικό) ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες.
Είναι το πρώτο βήμα -τόνισε ο κ. Μαυραγάνης- και αφορά τις επιβατικές, αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές. Και είναι το πρώτο βήμα, διότι, όπως εξήγησε, συνεχίζουμε και πιστεύουμε ότι θα ολοκληρώσουμε την προσπάθεια να συνδέσουμε το σιδηρόδρομο και με τα λιμάνια, τα κρίσιμα λιμάνια και με τα logistics centers όπου χωροθετούμε σε όλη την Ελλάδα σε στρατηγικό και τοπικό επίπεδο, ώστε όλο αυτό το μεγάλο πλέγμα των μεταφορών να συνεχίσει να αποτελεί τον πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης της Ελλάδας. Το 2017 οι μεταφορές είχαν 18% ανάπτυξη, πάνω από τον τουρισμό και έτσι θα συνεχίσουν οι μεταφορές για τα επόμενα δέκα χρόνια”.
Η Ελλάδα -υπογράμμισε ο κ. Μαυραγάνης – αποτελεί στρατηγικό μεταφορικό κόμβο και θα το αποδεικνύει κάθε μέρα. “Σήμερα είμαστε εδώ με τους βουλευτές Θεσσαλονίκης και Λάρισας, για να διατρανώσουμε ότι θα βρισκόμαστε συνεχώς δίπλα στον άνθρωπο και οι μεταφορές είναι για να εξυπηρετούν τον άνθρωπο, τα εμπορεύματα και φυσικά την οικονομική ανάπτυξη.
Νέα εποχή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, υπογράμμισε πως “μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βελτιώνει τις υπηρεσίες της, γίνεται πιο ανταγωνιστική και πιστεύω ότι αυτή η νέα εποχή θα βοηθήσει όχι μόνο την ανάπτυξη των μεταφορών, αλλά και στην ανάπτυξη της ίδιας της οικονομίας”.
Ερωτηθείς σχετικά, επισήμανε πως το σημερινό δρομολόγιο του “Ασημένιου Βέλους” πραγματοποιείται μετά από μια σειρά δοκιμαστικών δρομολογίων. Το τρένο θα αναπτύξει μια μέγιστη ταχύτητα στο τμήμα Κατερίνη – Πλατύ, η οποία θα είναι 200 χλμ/ την ώρα. Τα εννέα βαγόνια του “Ασημένιου Βέλους” θα διαγράψουν μόνιμη πορεία επί ελληνικού εδάφους όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λιανοκλαδίου-Δομοκού, μήκους 52 χιλιομέτρων, εξέλιξη που αναμένεται μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη.
Στο πρώτο ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους”, μέχρι την Κατερίνη, επιβιβάστηκαν,μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάρκος Μπόλαρης, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βασίλης Κόκκαλης, βουλευτές της Θεσσαλονίκης, ο Ιταλός πρέσβης Λουίτζι Μάρας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, στελέχη του μητρικού ομίλου FS Italiane.