ΟΟΣΑ: Οι πτυχιούχοι στην Ελλάδα καταλήγουν άνεργοι

ΟΟΣΑ: Οι πτυχιούχοι στην Ελλάδα καταλήγουν άνεργοι

Στο συμπέρασμα ότι στην περίπτωση της Ελλάδας η κρίση είναι αυτή που έχει αποκλείσει αυτά τα άτομα από την εκπαίδευση και την εργασία καταλήγει η φετινή έκθεση του ΟΟΣΑ με τίτλο «Εκπαίδευση με μια ματιά» που παρουσιάστηκε χθες.

Η Ελλάδα έχει και μεγάλο ποσοστό νέων (26%) που βρίσκεται εκτός εκπαίδευσης και εργασίας, μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία.

Ωστόσο, η ανεργία έχει εξαπλωθεί σε όλες τις κατηγορίες πτυχιούχων. Μέσα σε 10 χρόνια (2007-2017), οι δείκτες απασχόλησης έχουν πέσει κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες για τους πτυχιούχους ΑΕΙ, κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες για τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου, ενώ για τους κατόχους βασικής εκπαίδευσης η πτώση κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες.

Συνεχίζουν και επιλέγουν τα ΑΕΙ οι νέοι στην Ελλάδα

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής, παρά τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, οι Έλληνες μαθητές (και κατ’ επέκταση οι οικογένειές τους, που έχουν αποφασιστικό λόγο στις επιλογές των παιδιών) προτιμούν να εισαχθούν σε κάποιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα αντί της τεχνικής εκπαίδευσης, σε ποσοστό υψηλότερο μάλιστα από τα άλλα κράτη της Δύσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη φετινή έκθεση του ΟΟΣΑ με τίτλο «, οι επτά στους δέκα Ελληνες μαθητές (71% το ακριβές ποσοστό) αποφοιτούν από Γενικά Λύκεια έναντι 22% από τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) (υπάρχει ένα μη καταγεγραμμένο ποσοστό). Κατόπιν, το μεγαλύτερο ποσοστό των φοιτητών αποκτούν ένα πτυχίο ΑΕΙ.

Αναφορά γίνεται και στην υποχρεωτική εκπαίδευση, με τον ΟΟΣΑ να καταγράφει ελαφρώς λιγότερες διδακτικές ώρες για τους μαθητές όλων των βαθμίδων σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη.

Βέβαια, το ίδιο στοιχείο εμφανίζεται σε όλες τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ τα τελευταία χρόνια και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες -και δη η ΟΛΜΕ- το αποδίδουν στη συντομότερη λήξη των μαθημάτων ώστε να πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ωστόσο, η Πορτογαλία είναι το τέταρτο μέλος του ΟΟΣΑ με τα χαμηλότερα επίπεδα σχολικής φοίτησης μεταξύ νέων ενήλικων.

Στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται το Μεξικό, η Τουρκία και η Ισπανία, σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ. Τρεις στους 10 Πορτογάλους ηλικίας μεταξύ 25 και 43 δεν έχουν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Οι μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών

Στην έκθεση γίνεται αναφορά στους μισθούς των Ελλήνων εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι αισθητά χαμηλότεροι από τους συναδέλφους τους σε άλλα κράτη.

Μάλιστα, αυτό είναι ένα δεδομένο που ακολουθεί τους εκπαιδευτικούς καθόλη τη διάρκεια της καριέρας τους.

Την ίδια ώρα, στην Πορτογαλία οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές σχολείων κατά μέσο όρο κερδίζουν περισσότερα από ό,τι άλλοι εργαζόμενοι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μια τάση που έρχεται σε αντίθεση με τα όσα ισχύουν στα μέλη του ΟΟΣΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας μόνο οι εκπαιδευτικοί στο Λουξεμβούργο αμείβονται περισσότερο από τους Πορτογάλους συναδέλφους τους, συγκρίνοντας το μέσο εισόδημα τους με τους μισθούς των εργαζομένων απόφοιτων ΑΕΙ.

Στη κορυφή του καταλόγου του ΟΟΣΑ με τους καλύτερα αμειβόμενους εκπαιδευτικούς βρίσκονται το Λουξεμβούργο, η Πορτογαλία και η Ελλάδα, ενώ στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα είναι η Γερμανία και η Φινλανδία.

Loading

Play