Να ακυρωθεί η απόφαση με την οποία τέθηκε σε αργία λόγω της παραπομπής του τόσο στο πειθαρχικό συμβούλιο όσο και στα Ποινικά δικαστήρια ζητά με προσφυγή του στο ΣτΕ, μαθηματικός σε Λύκειο του Αιγαίου.
Ο εν λόγω εκπαιδευτικός τέθηκε σε αργία καθώς όπως κατήγγειλαν μαθητές και γονείς άφηνε μέσα στην τάξη σεξουαλικά υπονοούμενα, έκανε σεξιστικά σχόλια σε μαθήτριες, σήκωνε στον πίνακα μόνο κορίτσια και παρατηρούσε τα οπίσθιά τους, ειρωνευόταν και χλεύαζε αλλοδαπούς μαθητές.
Το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης που διενεργήθηκε, για τις πράξεις του που φέρεται να τελέστηκαν κατά το σχολικό έτος 2012-2013, είναι καταπέλτης για τον καθηγητή.
Τι έλεγε στους μαθητές
«Θέλω να έρθεις στην ομάδα γιατί ξέρω ότι παίζεις καλά τα μπαλάκια» φέρεται να είπε σε μαθήτρια, προκειμένου να την πείσει να συμμετάσχει στην ομάδα του πινγκ-πονγκ.
Απευθυνόμενος σε άλλη μαθήτρια που έκανε λάθος, ανέφερε: «F; Σιγά μην είναι και G! Το σημείο G το ξέρετε;».
Όταν δόθηκε λάθος απάντηση για το πεδίο ορισμού μιας συνάρτησης είπε: «Παίρνουμε την τάδε συνάρτηση και τη χώωωωωνουμε (με έμφαση, συνοδευόμενη με ανάλογη κίνηση) στην άλλη συνάρτηση», ενώ απευθυνόμενος σε μαθήτρια που ζήτησε να βγει από την αίθουσα της είπε με πονηρό ύφος: «Όχι μου είσαι απαραίτητη».
«Πολύ λεπτά και μακριά δάχτυλα έχεις. Παίζεις κάποιο όργανο…» ρώτησε μαθήτρια με υπονοούμενο, ενώ σε μαθητή ο οποίος ανέφερε ότι έτρωγε φρούτα, τον ρώτησε: «Τι, μπανάνες; Μακριές; Κοντές; Ίσες ή κυρτές;».
Σε μαθητή της Α΄ τάξης ο οποίες είχε σιδεράκια στα δόντια του ζητούσε να κάνει διάφορους μορφασμούς με τα χείλη του για να τα δει δήθεν καλύτερα, κάτι όμως που μείωνε το μαθητή, ενώ ξεσπούσαν σε γέλια οι υπόλοιποι και προκαλείτο αναστάτωση στην τάξη.
Ακόμα, σύμφωνα με τις καταγγελίες ο κος καθηγητής σήκωνε στον πίνακα περισσότερα κορίτσια εστιάζοντας το βλέμμα του στα οπίσθια τους, γεγονός που είχε γίνει αντιληπτό από τους άλλους μαθητές, ενώ σχεδόν πάντα καθόταν στην καρέκλα του κατά τρόπο προκλητικό για τους μαθητές, με τα πόδια ανοικτά.
Είχε όμως παράλληλα και μια «αδυναμία» στους αλλοδαπούς μαθητές, τους οποίους άλλοτε τους αγνοούσε και άλλοτε είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις από αυτούς, δημιουργώντας έτσι μια διάκριση σε βάρος τους.
Σε βάρος μάλιστα των αλλοδαπών μαθητών έκανε και σχόλια όπως τα «Αλβανέ εσύ θα πεις μάθημα;», «Αλβανέ εσύ έφερες τις ασκήσεις;», «ήρθαν οι Αλβανοί και μας πήραν τις δουλειές», «έχει καμιά τουρίστρια κάτω γιατί μας τις έχουν πάρει όλες οι Αλβανοί», «μην τρώτε μεγάλα ψάρια γιατί είναι μολυσμένα αφού τα τρώνε λαθρομετανάστες» και άλλα πολλά και ανάλογα.
Μετά τις καταγγελίες των γονέων για τα περιστατικά αυτά, άρχισε να εκφοβίζει τόσο τους γονείς, όσο και τους μαθητές, με τις φράσεις: «όποιος γονέας βάλει την υπογραφή του στην καταγγελία θα έχει να κάνει μαζί μου», απευθυνόμενος στους μαθητές έλεγε: «εσάς δεν σας πιάνει ο νόμος αλλά πιάνει τους γονείς σας γι΄ αυτό θα πρέπει να προσέχετε τι λέτε και τι κάνετε, γιατί σε κάποια σημεία ο νόμος πιάνει και εσάς», «ακόμα και φοιτητές που θα είστε θα ακούτε Γ… (το επώνυμο του) και θα κοιτάζετε πίσω σας».
Ο καθηγητής ζητά να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και ως μη νόμιμη, η απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία τέθηκε σε προσωρινή αργία.
Όπως υποστηρίζει, η θέση σε αργία τον τιμωρεί για πειθαρχικό αδίκημα που δήθεν διέπραξε, ως «ποινή υπόνοιας», παραβιάζοντας έτσι το τεκμήριο της αθωότητας, το οποίο προστατεύεται από το Σύνταγμα, την ΕΣΔΑ και τον Υπαλληλικό Κώδικα.
Έχει ακόμα και εντονότατη ηθική και υλική αποδοκιμασία, αφού φέρεται ως δράστης αδικήματος, χωρίς αυτό να έχει από πουθενά κριθεί, ενώ παράλληλα στην εποχή της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διανύουμε περικόπτεται μεγάλο κομμάτι του μισθό του, δημιουργώντας προβλήματα επιβίωσης του ίδιου και της οικογένειας του.
Αναφέρει τέλος ότι η θέση σε αργία που τέθηκε παραβιάζει κατάφωρα την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, καθώς «η ποινή» είναι δυσανάλογο με τα όσα του αποδίδονται, κι ότι πριν τεθεί σε αργία δεν κλήθηκε, όπως προβλέπει το άρθρο 20 του Συντάγματος και ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, να δώσει εξηγήσεις και να εκθέσει τις απόψεις του για όσα του καταλογίζουν.