Στην Ιταλία έχει ήδη επιστρέψει το πολυδιαφημισμένο «ασημένιο βέλος», το τρένο που «φιλοδοξεί» να κάνει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μόλις 3,5 ώρες και παρουσιάστηκε στην 83η ΔΕΘ ως το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Η εντύπωση με την οποία έμεινε ο περισσότερος κόσμος, ήταν ότι η υπερσύγχρονη αμαξοστοιχία είχε ήδη αποκτηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πως σύντομα θα είναι σε θέση να ξεκινήσει τα δρομολόγια, μετά την απαραίτητη αναβάθμιση του δικτύου.
Ωστόσο, μετά τα δοκιμαστικά στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Κατερίνη, το τρένο επέστρεψε στη γειτονική χώρα, ενώ παραμένει αβέβαιο εάν ποτέ επιστρέψει στην Ελλάδα, καθώς πληροφορίες κάνουν λόγο για ορισμένα τεχνικά ζητήματα και διαφορές με τις υποδομές στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Τι απαντά για το «ασημένιο βέλος» η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Μετά τις διαστάσεις που πήρε το ζήτημα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέδωσε διευκρινιστική ανακοίνωση, η οποία αναφέρει τα εξής:
«Με αφορμή ορισμένα δημοσιεύματα, σε ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ενημέρωσης, σχετικά με την άφιξη στην Ελλάδα και την παρουσίαση στην 83η ΔΕΘ της αμαξοστοιχίας ETR 480 – “Ασημένιο Βέλος” – η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε διευκρινίζει τα εξής:
Το τραίνο ήρθε στην Ελλάδα προκειμένου να εκτελέσει δοκιμαστικά δρομολόγια επί του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου. Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παρουσίαση του συρμού στη ΔΕΘ ελήφθη στο πλαίσιο της επικείμενης αναβάθμισης των υπηρεσιών της εταιρείας, που θα υλοποιηθεί με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής. Εξάλλου, οι καινοτομίες και εξαγγελίες μελλοντικών προϊόντων και υπηρεσιών είθισται να γίνονται στο πλαίσιο κλαδικών ή γενικών εκθέσεων.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαιώνει άπαντες ότι το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα πληροί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Επίσης, σε ό,τι αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του συρμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει ότι ουδεμία “έκπτωση” πρόκειται να κάνει σε αυτές τις υπηρεσίες, που οι καλεσμένοι μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν στο πρώτο ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους”.
Στόχος μας παραμένει να γίνει το τραίνο “Πρώτη Επιλογή” στη μετακίνηση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και είμαστε απαρέγκλιτα προσηλωμένοι στον στόχο αυτόν».