Αυτό είναι το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας μέσα στα τρένα που ακόμα δεν λειτουργεί

Αυτό είναι το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας μέσα στα τρένα που ακόμα δεν λειτουργεί

Νέες αποκαλύψεις για το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας στα τρένα που θα μπορούσε να έχει σώσει ζωές φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Mega.

Και αυτό γιατί αν λειτουργούσε το εν λόγω σύστημα τουλάχιστον θα μπορούσαν να έχουν μιλήσει μεταξύ τους οι μηχανοδηγοί ή να άκουγαν τους σταθμάρχες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, η συσκευή του GSM-R έχει τη δυνατότητα ο μηχανοδηγός να επικοινωνεί με τους σταθμάρχες και τους μηχανοδηγούς αλλά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία.

Το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας GSM-R στο σταθμαρχείο Λάρισας

Τον Αύγουστο του 2022 τέθηκε σε λειτουργία για τρεις μήνες και μόλις ολοκληρώθηκε τέθηκε σε λειτουργία στα σταθμαρχεία αλλά όχι στα τρένα.
Ο λόγος ήταν πως επειδή δεν είχε τοποθετηθεί σε όλες τις αμαξοστοιχίες.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το επόμενο διάστημα η Hellenic Train έχει προμηθευτεί περίπου 30 συσκευές, οι οποίες είναι σαν ένα δορυφορικό τηλέφωνο. Αυτές θα δίνονται στους μηχανοδηγούς ώστε να επικοινωνούν μεν τους συναδέλφους τους.

Η κάμερα του MEGA μπήκε στο σταθμαρχείο της Λάρισας, εκεί που υπάρχει εγκατεστημένο το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας GSM-R. Ένα σύστημα που εδώ και μήνες έχει τοποθετηθεί σε όλους τους σταθμούς και επιτρέπει στους σταθμάρχες να επικοινωνούν μεταξύ τους, όπως ακριβώς έκανε και ο 59χρονος σταθμάρχης την μοιραία νύχτα της τραγωδίας όταν κατάλαβε ότι τα δύο τρένα έχουν συγκρουστεί.

«Όλα αυτά τα συστήματα είναι ενισχυτικά ως προς τη λειτουργία που έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο και τον αποτρέπει από το να κάνει το λάθος. Ο κύριος παράγοντας όμως πάντα είναι ο άνθρωπος», δήλωσε ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος Εργαζομένων ΟΣΕ.

Μέσω της συσκευής του GSM-R ο σταθμάρχης που βρίσκεται εδώ μπορεί να επικοινωνεί με τους συναδέλφους του σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η ιδία τεχνολογία έχει εγκατασταθεί και στα τρένα όμως δυστυχώς δεν βρίσκεται σε εφαρμογή.

Όχι όμως σε όλα κι αυτός είναι ένας από τους λόγους που δεν έχει ενεργοποιηθεί το σύστημα GSM-R σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Εάν οι συσκευές τοποθετηθούν και ενεργοποιηθούν και μέσα στα τρένα, αυτό που γνωρίζουμε εμείς στο σιδηρόδρομο, αφού έχει πάρει και πιστοποίηση από τη ΡΑΣ, είναι ότι μπαίνει σε λειτουργία. Η Hellenic Train επικαλείται ότι έχει πρόβλημα επικοινωνίας γιατί οι μηχανές δεν είναι ιδιοκτησία της Hellenic Τrain, ανήκουν στη ΓΑΙΟΣΕ στο Ελληνικό δημόσιο», συμπλήρωσε ο κος Τσικαλάκης.

Όπως είχε αποκαλύψει η εφημεριδα «ΤΑ ΝΕΑ», ο πραγματικός λόγος μη λειτουργίας του GSMR στη χώρα μας είναι ότι τα τρένα που η HELLENIC TRAIN έφερε στη χώρα μας δεν διαθέτουν σύστημα συμβατό με το ελληνικό GSM-R.

Η επικοινωνία λίγες ώρες πριν την τραγωδία έγινε μέσω vhf, γιατί πολύ απλά ο μηχανοδηγός δεν είχε την δυνατότητα να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη με το καινούργιο σύστημα. Ούτε η μοιραία αμαξοστοιχία είχε αυτή τη δυνατότητα και υπάρχουν σημεία στο δίκτυο που οι ασύρματοι δεν πιάνουν.

«Η στόχευση ήταν να μπει να αλλάξει από το VHF και να πάμε σε μια καινούργια τεχνολογία που είναι το GSM-R, είναι κάτι αντίστοιχο με την κινητή τηλεφωνία», εξήγησε ο Νίκος Τσικαλάκης.

Όταν το σύστημα GSM-R τεθεί σε λειτουργία και μέσα στα τρένα η επικοινωνία θα μπορεί να γίνεται σε οποιοδήποτε σημείο, ακόμη και μέσα στις σήραγγες του Πλαταμώνα και των Τεμπών.

Δείτε επίσης: «Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»: Η κατάθεση του προέδρου των μηχανοδηγών για τα Τέμπη

Loading

Play