Αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων

Αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων

Αυξήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων το 2024 λόγω νέων φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων και κανονισμών. Ο «πράσινος πληθωρισμός» στην ακτοπλοΐα, που προκύπτει από την εισαγωγή νέων πιο φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων, αναμένεται να αποτελέσει έναν σημαντικό πονοκέφαλο για το υπουργείο Ναυτιλίας το 2024. Ο κλάδος θα βρεθεί αντιμέτωπος με αυξήσεις του λειτουργικού κόστους από τον προσεχή Μάιο, με την ένταξη της Μεσογείου στις περιοχές ελεγχόμενων εκπομπών θείου. Στη Μεσόγειο θα επιτρέπεται μόνο η χρήση καυσίμου με περιεκτικότητα 0,1% σε θείο, το οποίο, αν και φιλικότερο προς το περιβάλλον, είναι τουλάχιστον 35% ακριβότερο από τα υφιστάμενα καύσιμα υψηλού θείου. Σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας, οι αυξήσεις αυτές αναμένεται να φέρουν αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 10-12%.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, τόνισε ότι η αύξηση στο κόστος καυσίμων είναι αναπόφευκτη. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι αυξήσεις δεν αφορούν όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας, καθώς τα συμβατικά πλοία χωρίς συστήματα καθαρισμού δεν είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο μειωμένου θείου. Αντιθέτως, τα ταχύπλοα πλοία, τα οποία ήδη χρησιμοποιούν καύσιμο μειωμένου θείου, δεν θα επηρεαστούν.

Η κατάσταση αυτή ενδέχεται να προκαλέσει ευρύτερες ανατιμητικές τάσεις σε ολόκληρο τον κλάδο, γεγονός που απαιτεί αυξημένη ετοιμότητα από το υπουργείο Ναυτιλίας. Τις προκλήσεις που θα προκύψουν καλείται να διαχειριστεί ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, χρησιμοποιώντας το Παρατηρητήριο Τιμών και την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Παράλληλα, το υπουργείο αντιμετωπίζει και το ζήτημα των μισθωμάτων στις άγονες γραμμές, τα οποία παραμένουν στα ίδια επίπεδα με προηγούμενα χρόνια, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την αύξηση του λειτουργικού κόστους. Αν και το υπουργείο αναγνωρίζει το πρόβλημα, προς το παρόν δεν έχει τη δυνατότητα να παρέμβει. Η μόνη λύση που εξετάζεται είναι η επιβολή επίναυλου καυσίμου, η οποία μπορεί να έχει επιπτώσεις και στο κρατικό ναυλολόγιο.

Η είσοδος της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων και ο νέος κανονισμός FuelEU είναι δύο ακόμα προκλήσεις που θα επιδράσουν στον πράσινο πληθωρισμό. Ο κανονισμός FuelEU, ο οποίος θα τεθεί σε εφαρμογή το 2025, προβλέπει περιορισμούς στις εκπομπές αερίων και αντίκτυπο στο κόστος για τις εταιρείες ναυτιλίας. Εν τω μεταξύ, οι αυξήσεις στα δικαιώματα ρύπων που πρέπει να καταβάλουν οι εταιρείες αυξάνουν τη συνολική πίεση στον τομέα.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play