Αύξηση στο τζίρο τους είδαν οι μεγάλες επιχειρήσεις ένδυσης

Βελτίωση στα οικονομικά τους μεγέθη “ είδαν” οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης στην Ελλάδα το 2018, με αυτές που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό να “ τρέχουν” με ταχύτερο ρυθμό, όπως προκύπτει από την έρευνα των δημοσιευμένων ισολογισμών, που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο ΣΕΠΕΕ, βάσει της έρευνας που πραγματοποίησε σε δείγμα 108 επιχειρήσεων ένδυσης στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών τους σημείωσε το 2018 αύξηση κατά 2,6% και ανήλθε στα 643 εκατ. ευρώ, έναντι 627 εκατ. ευρώ το 2017. Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, το 49% των επιχειρήσεων βελτίωσε τον κύκλο εργασιών του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό την προηγούμενη χρονιά ήταν 50%. “ Οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς σημείωσαν μικρή αύξηση 1,8%, ενώ ο κύκλος εργασιών των εξαγωγικών επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση 5,4%”, αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ.

propoli

Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών από 139 εκατ. ευρώ το 2017 αυξήθηκε σε 146 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,4%, από 29,8 εκατ. ευρώ σε 30,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 4%. Το ποσοστό καθαρού κέρδους ανήλθε σε 3,6%. Οι υποχρεώσεις των αμιγών εξαγωγικών επιχειρήσεων ανήλθαν σε 57,7 εκατ. ευρώ (39,5% επί του κύκλου εργασιών τους).

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,9%, από 233 εκατ. ευρώ το 2017 σε 249 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,6%, στα 112 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 45%. Αύξηση 22% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 12,1 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 3,8%, στα 160 εκατ. ευρώ (64% επί του κύκλου εργασιών).

Για τα ανδρικά ενδύματα

Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος των 108 επιχειρήσεων ένδυσης στην Ελλάδα, σημείωσε μείωση 1,5% και ανήλθε σε 64,7 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 33,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 1,2%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 22%. Τέλος, οι υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 1,2% και ανήλθαν σε 40,7 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 51,3% και είναι το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των υποκατηγοριών ένδυσης.

Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 2,8% σημειώθηκε στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων, με ενίσχυση των μικτών κερδών κατά 4,9% ενώ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο συγκεκριμένος υποκλάδος εμφάνισε κερδοφορία. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 80 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 28 εκατ. ευρώ (περιθώριο 35%), τα κέρδη σε 1,5 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 43,7 εκατ. ευρώ.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών παρέμεινε στάσιμος στα 46,8 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 2,6%, ενώ η κατηγορία εμφάνισε μικρή κερδοφορία, της τάξης του 0,5 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις μειώθηκαν 0,3% και έφτασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία των casual – αθλητικών, κατέγραψε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 6,2%, στα 35 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,3% σε 17,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σε 0,2 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις περιορίστηκαν σημαντικά, κατά 18,5%, στα 14,5 εκατ. ευρώ.

 

©Πηγή: amna.gr

Loading