Αύξηση τζίρου 28% στα σούπερ μάρκετ τα τελευταία 18 χρόνια παρά τις προκλήσεις

Αύξηση τζίρου 28% στα σούπερ μάρκετ τα τελευταία 18 χρόνια παρά τις προκλήσεις

Αύξηση τζίρου 28% στα σούπερ μάρκετ προκύπτει παρά την οικονομική κρίση και τις συνεχείς αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα. Αύξηση 28% σε αξία κατέγραψε μέσα στα τελευταία 18 χρόνια, δηλαδή από το 2007 έως το 2024, το καλάθι των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (Fast-moving consumer goods – FMCG) στα σούπερ μάρκετ, όταν το μέσο ισοδύναμο διαθέσιμο εισόδημα σε πραγματικές τιμές στην Ελλάδα το 2023 ήταν χαμηλότερο κατά 28,38% σε σύγκριση με το 2010. Αυτό το παράδοξο όμως δεν φαίνεται να επηρέασε δραματικά τον όγκο πωλήσεων στις αλυσίδες, όπως προκύπτει με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε ο Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ, στο 15ο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ. Η υποχώρηση του όγκου εξηγείται από την τεράστια οικονομική κρίση που βιώσαμε την προηγούμενη δεκαετία, ωστόσο κατά τον ίδιο αποτελεί και μια ευκαιρία για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς η κατανάλωση είναι το κλειδί για την αγορά τα επόμενα χρόνια.

Η αντοχή της κατανάλωσης, όπως προκύπτει από την πορεία των πωλήσεων τα δύο τελευταία χρόνια εν μέσω σκληρής πληθωριστικής κρίσης, εξηγείται από τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά. Ο ρυθμός ανάπτυξης των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας παραμένει θετικός, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να εμφανίζει μερίδιο αγοράς 24,7%. Παρόλο που οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες στα ράφια καταγράφουν υψηλά στο 57,9%, η αγορά καταγράφει συνολική αύξηση όγκου 3,7% και αύξηση εσόδων 3,9% το 2024.

Σχετικά με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ, τρία σενάρια εξετάστηκαν για το 2025: μείωση τιμών 1,3%, σταθερότητα ή αύξηση 2,9%. Ο Παναγιώτης Μπορέτος ζήτησε τη γνώμη των συνέδρων και οι περισσότεροι τείνουν να προτιμούν τη σταθερότητα, δείχνοντας ότι η αγορά θα κινηθεί ελαφρώς αυξητικά το επόμενο έτος.

Loading