Ορισμένα προϊόντα έχουν παρουσιάσει πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους το προηγούμενο έτος.
Αύξηση κατά 8,3% παρουσίασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023 σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ. Ειδικότερα, η τάση της αγοράς για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCGs) ακολουθεί διαφορετική πορεία στις αρχές του 2023 από το δεύτερο μισό της χρονιάς.
Παρά το γεγονός ότι οι πληθωριστικές πιέσεις αλλάζουν τις τάσεις στην αγορά, στην πράξη, παρά το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι τιμές, οι συνολικοί όγκοι δεν έχουν επηρεαστεί πολύ.
Επηρεάστηκε, ωστόσο, η καταναλωτική συμπεριφορά ανά κατηγορία προϊόντων με στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών: Τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα σημειώνουν «σημαντική διψήφια αύξηση των τιμών κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους». Ενώ «κατά το δεύτερο μισό της χρονιάς παρουσιάζεται μια αποκλιμάκωση στις πληθωριστικές πιέσεις, με αντίστοιχη τόνωση των όγκων και της κατανάλωσης».
Συνολικά για το 2023 τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αύξησαν τις πωλήσεις τους σε αξία κατά 9,1%. Ενώ οι τιμές αυξήθηκαν με την ίδια ένταση, όπως και το 2022 (+8,7%) η ζήτηση παρουσίασε οριακή αύξηση, στο +0,4%.
Αύξηση έχουν παρουσιάσει επίσης και τα λειτουργικά κόστη των αλυσίδων παρά το ότι έχει μπει ένα φρένο στις τιμές ενέργειας.
Όπως επισήμανε ο Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ, «στην πράξη οι συνολικοί όγκοι δεν επηρεάστηκαν σημαντικά και μάλιστα με το κλείσιμο της χρονιάς σημείωσαν και οριακή άνοδο, προφανώς όμως με διαφορετική συμπεριφορά ανά κατηγορία και, κατά περίπτωση, με διαφοροποιημένο προϊοντικό μίγμα. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι αναμφίβολα πιεσμένοι, αναζητούν όμως και βρίσκουν λύσεις έτσι ώστε να μη στερούνται τα βασικά, κάτι που συνιστά ένα ενθαρρυντικό μήνυμα για τις αντοχές της αγοράς».
Δείτε επίσης: Νέες ανατιμήσεις έως και 55% σε 150 προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ