Η διάχυση της τουριστικής κίνησης και του τουριστικού εισοδήματος σε περισσότερες περιοχές της χώρας αποτελεί και για το 2020 το μεγάλο στοίχημα της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός. Μάλιστα σημειώνει ότι και για το 2019 σε μελέτη που τρέχει το ΞΕΕ και σύντομα θα δημοσιοποιηθεί, αναδεικνύεται το ζήτημα της συγκέντρωσης του τουριστικού τζίρου σε 5 από τις 13 περιφέρειες της χώρας.
Μιλώντας για τις προκλήσεις της τουριστικής και ξενοδοχειακής βιομηχανίας το 2020 και προς επίρρωση των παραπάνω, ο κ. Βασιλικός στην υπόθεση εργασίας ότι η Ελλάδα προσθέσει επιπλέον 2 εκατομμύρια τουρίστες τη νέα χρονιά, επεσήμανε ότι αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις υποδομές πολλών περιοχών, που δεν έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκριθούν σε τέτοια τουριστικά μεγέθη.
Για την αντιστροφή της υφιστάμενης κατάστασης ο κ. Βασιλικός εστιάζει στην ανάγκη της διαχείρισης των τουριστικών προορισμών αλλά και των υποδομών της χώρας προκειμένου το ελληνικό τουριστικό προϊόν να απαντήσει στις προκλήσεις, που ήδη έχουν χτυπήσει την πόρτα μας, όπως τονίζεται. Στο σημείο αυτό ο κ. Βασιλικός αναφέρει ότι ουσιαστικά αυτές είναι όσες ήταν και το 2019 και για το λόγο αυτό δεν θα πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός, επειδή το 2019 πήγε αρκετά καλά, παρά τις δυσκολίες που εμφανίστηκαν με Brexit, πτώχευση Thomas Cook, και γεωπολιτική ανασφάλεια.
Ειδικά στο γεωπολιτικό σκέλος και μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο Ιράκ, ο κ. Βασιλικός σημειώνει τα εξής: “Δεν μπορούμε σε αυτά να κάνουμε και πολλά. Ωστόσο σαν χώρα μπορούμε να εστιάσουμε στην βελτίωση των υποδομών με την στροφή σε ποιοτικό τουρισμό, ώστε όποιες εξωγενείς αλλαγές να μας επηρεάζουν λιγότερο. Για παράδειγμα αν η χώρα διέθετε ένα μεγάλο συνεδριακό στην Αθήνα και είχες κλεισμένα συνέδρια για τα επόμενα πέντε χρόνια, τότε οι επιπτώσεις θα ήταν πολύ λιγότερες για τις τοπικές οικονομίες”, αναφέρει ο κ Βασιλικός.