«Αποτελεί αδήριτη ανάγκη η συνεχής επένδυση στην αμυντική ικανότητα της χώρας, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια και η ευημερία της» επισήμανε ο αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος Δημοσθένης Γρηγοριάδης, κατά τον χαιρετισμό του στην επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 50 ετών του μαχητικού αεροσκάφους F-4 στην υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, που πραγματοποιήθηκε χθες στην 117 Πτέρυγα Μάχης (117 ΠΜ), στην αεροπορική βάση Ανδραβίδας.
Στο πλαίσιο αυτό, συνέχισε, πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την αναβάθμιση της 117 Πτέρυγας Μάχης και δεν θα αργήσει να έρθει η στιγμή που από τις πίστες και τα καταφύγια των αεροσκαφών δεν θα επιχειρούν πλέον τα θρυλικά Φάντομ, αλλά τα πλέον σύγχρονα αεροσκάφη του κόσμου, τα F-35. «Αυτή η μονάδα και οι άνθρωποί της έχουν ένα νέο ραντεβού με την ιστορία. Η Πολεμική Αεροπορία θα στηριχθεί ξανά σε εσάς, όπως τότε με τα F-4, για να την οδηγήσετε στο μέλλον και στον κόσμο των αεροσκαφών της».
Αναφερόμενος στα θρυλικά Φάντομ, παρατήρησε ότι η έλευσή τους το 1974 έβαλε τα θεμέλια στο σύγχρονο οικοδόμημα της Πολεμικής Αεροπορίας, κάνοντάς την κυρίαρχη στους αιθέρες του Αρχιπελάγους και ικανή να αντιμετωπίζει οποιαδήποτε απειλή. Οι τεράστιες δυνατότητές τους, η ποικιλία ρόλων και το πλήθος όπλων που εδύναντο να φέρουν, προσέφεραν το απαραίτητο ποιοτικό πλεονέκτημα για την αντιμετώπιση της τουρκικής προκλητικότητας εκείνης της εποχής, η οποία στηριζόταν στην αριθμητική υπεροχή σε πτητικά μέσα.
Ακόμα και σήμερα είναι δύσκολο να βρει κανείς πτητική πλατφόρμα που να έχει τη δυνατότητα να φέρει τόσο μεγάλο αριθμό και ποικιλία όπλων, όπως το F-4, γεγονός που αποδεικνύει τη μοναδικότητα και τη σημασία αυτού του αεροσκάφους, καθώς και τον λόγο που διατηρήθηκε στην ενεργό υπηρεσία μέχρι και σήμερα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα, ωστόσο, ήταν η εκπαίδευση 36 ιπταμένων και 100 τεχνικών στις Ηνωμένες Πολιτείες, γεγονός που έφερε νέα νοοτροπία, κουλτούρα και δυναμική στην Πολεμική Αεροπορία. Οι συνθήκες της περιόδου, με την Κυπριακή κρίση στο αποκορύφωμά της, δεν άφηναν περιθώρια εφησυχασμού. Έτσι, οι άνθρωποι αυτοί σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της εθνικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση της τουρκικής παραβατικότητας.
«Ειδικότερα, αναφορικά με την κρίση της Κύπρου το 1974, αλλά και με τη δραστηριότητα του ωκεανογραφικού πλοίου Σισμίκ το 1987 και την κρίση των Ιμίων το 1996, πρόσφατα, κατά την κρίση του καλοκαιριού του 2020, οι προσπάθειές τους απέδωσαν καρπούς, καθώς 19 αεροσκάφη καταστήθηκαν ετοιμοπόλεμα σε σύντομο χρονικό διάστημα», σχολίασε.
«Θέλω επίσης να αποτίσω φόρο τιμής στους 24 νεκρούς αεροπόρους μας, που υπέρ πατρίδος έδωσαν ό,τι πολύτιμο είχαν. Τους τιμούμε και δεν τους ξεχνάμε. Η θυσία τους αποτελεί φάρο και πηγή έμπνευσης για την περαιτέρω πορεία μας ως Πολεμική Αεροπορία. Είμαι βέβαιος ότι μας παρακολουθούν από εκεί ψηλά και είναι περήφανοι για το έργο των διαδόχων τους», κατέληξε.