Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ – ΜΣΤ) παρουσίασε τις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, καθώς και τα αναγκαία βήματα για τον εκσυγχρονισμό του, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου με θέμα «Ελληνικός Σιδηρόδρομος: Μύθοι και Αλήθειες» που διοργανώθηκε σήμερα στα γραφεία της.
Στη συνέντευξη, εξέφρασαν την οδύνη τους για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και τάχθηκαν υπέρ της απονομής δικαιοσύνης και της απόδοσης ευθυνών «σε όλα τα επίπεδα».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, αναφέρθηκαν στα δομικά προβλήματα του σιδηροδρόμου, που είναι αποτέλεσμα λανθασμένων χειρισμών της Πολιτείας, όπως ο παλαιότερος νόμος για τον «τεμαχισμό» του ΟΣΕ και οι μνημονιακές πολιτικές που οδήγησαν σε δραματική μείωση του ενεργού επιβατικού δικτύου.
Η διοίκηση της ΠΟΣ – ΜΣΤ πρότεινε συγκεκριμένες δράσεις για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, περιλαμβάνοντας προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και ενίσχυση των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης.
Ο πρόεδρος της ΠΟΣ – ΜΣΤ, Ιωάννης Ντίτσας, επισήμανε τις αρνητικές συνέπειες του νόμου 3891/2010, που όχι μόνο δεν εξυγίανε τον ΟΣΕ, αλλά τον αποδυνάμωσε σημαντικά, και τόνισε τη σοβαρή υποχρηματοδότηση του οργανισμού. Επίσης, υπογράμμισε ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίθηκε «αποτυχημένη», καθώς δεν συνοδεύτηκε από αναβάθμιση των υπηρεσιών.
Ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ – ΜΣΤ, Νίκος Αχιλλεόπουλος, ανέφερε την υποστελέχωση και τη γερασμένο τροχαίο υλικό, επισημαίνοντας ότι οι προσλήψεις έχουν σταματήσει τα τελευταία 15 χρόνια, με μόνο 23 άτομα να έχουν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ από το 2015.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΟΣ – ΜΣΤ, Αλέξανδρος Τζαμπαζλής, δήλωσε ότι οι σιδηροδρομικοί ήταν οι πρώτοι που ζήτησαν απόδοση δικαιοσύνης και ευθυνών για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ