Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Σήμερα Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, παραλύει η χώρα λόγω της 24ωρης γενική απεργίας που πραγματοποιούν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Στην κινητοποίηση θα συμμετάσχουν εργαζόμενοι τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα. Το ραντεβού για το συλλαλητήριο που προγραμματίζεται έχει δοθεί για τις 10.30πμ στο ΕΚΘ.
Οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων – γιατροί, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι στα ΜΜΜ, στον επισιτισμό – διαδηλώνουν σήμερα ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη που ενισχύει την ακρίβεια, ενάντια στους αντεργατικούς νόμους, τη διάλυση της δημόσιας – δωρεάν Παιδείας και Υγείας, για αυξήσεις στους μισθούς και «ζωή με αξιοπρέπεια», όπως χαρακτηριστικά τονίζουν.
Απεργία 20/11: Τα αιτήματα της ΑΔΕΔΥ
Τα αιτήματα της ΑΔΕΔΥ είναι τα εξής:
Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς άμεσα
Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
Συλλογικές συμβάσεις εργασίας
Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 2017
Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ
Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας χωρίς καμία περικοπή του.
Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.
Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και στα σχολεία.
Μείωση του αριθμού των μαθητών στο 1:15 και τέλος στις συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν. 4808/21) και του Ν. 5053/23 (Γεωργιάδη) για τα εργασιακά, καθώς και κατάργηση όλων των νόμων που ιδιωτικοποιούν την κοινωνική ασφάλιση – Επαναφορά του Ν. 1264/82.
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά.
Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι λένε «όχι» στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.
Η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ
Από την πλευρά της, η ΓΣΕΕ σε ανακοίνωσή της τονίζει:
“Η αντιμετώπιση της ακρίβειας, των αυξημένων τιμών των ενοικίων και της αγοράς κατοικιών αλλά και η αποκατάσταση του Συλλογικού Εργατικού Δικαίου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της ΓΣΕΕ.
Η Συνομοσπονδία, με δεδομένο το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση αυτών των κρίσιμων ζητημάτων που ταλανίζουν τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα αλλά αντιθέτως εφαρμόζει μέτρα που γιγαντώνουν τα προβλήματά τους, αποφάσισε:
την πραγματοποίηση 24ωρης Γενικής Απεργίας για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
τη διενέργεια ενημερωτικής καμπάνιας, η οποία θα ξεκινήσει άμεσα σε όλες τις περιφέρειες της χώρας με ιδιαίτερη βαρύτητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο τη μαζική κι ενωτική συμμετοχή στην 24ωρη Γενική Απεργία.
Η κυβέρνηση αδυνατεί να εφαρμόσει πολιτικές που ενισχύουν την αγοραστική δύναμη των εργαζομένων, η οποία έχει μειωθεί κατά 8% από το 2019.
Με την επιδοματική πολιτική και τα pass δεν λύνονται δυστυχώς τα προβλήματα. Απαιτούνται άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της ολιγοπωλιακής συγκρότησης της αγοράς και των καρτέλ, επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και των Συλλογικού Εργατικού Δικαίου καθώς και εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής κατοικίας με το αποθεματικό του 1,5 δισ. από την πρώην Εργατική Εστία.
Αυτά τα μέτρα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και για την εφαρμογή αυτών των μέτρων θα αγωνιστούμε”.
Πώς θα κινηθεί το μετρό
Σύμφωνα με ενημέρωση της ΣΤΑΣΥ, η λειτουργία του Μετρό έχει ως εξής:
Η Γραμμή 1 του Μετρό (Κηφισιά – Πειραιάς) θα λειτουργήσει από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ.
Οι Γραμμές 2 & 3 του Μετρό θα λειτουργήσουν από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα.
Το Τραμ θα λειτουργεί από τις 9 το πρωί ως τις 8.30 το βράδυ.
Αναλυτικά:
– Γραμμή 1 Μετρό (Κηφισιά – Πειραιάς): Οι σταθμοί θα ανοίξουν για το επιβατικό κοινό στις 9 το πρωί και οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν:
από Κηφισιά και Πειραιά στις 20:35,
από Μοναστηράκι προς Κηφισιά στις 20:51 και προς Πειραιά στις 21:09,
από Ομόνοια προς Κηφισιά στις 20:54 και προς Πειραιά στις 21:07,
από Αττική προς Κηφισιά στις 20:59 και προς Πειραιά στις 21:02
– Γραμμές 2 & 3 Μετρό: Οι σταθμοί θα ανοίξουν για το επιβατικό κοινό στις 9 το πρωί και οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν:
από Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις στις 17:10,
από Ανθούπολη προς Ελληνικό στις 16:51,
από Ελληνικό προς Ανθούπολη στις 16:48,
από Δημοτικό Θέατρο προς Δ. Πλακεντίας στις 16:44,
από Δ. Πλακεντίας προς Δημοτικό Θέατρο στις 16:47.
Ειδικότερα για τα δρομολόγια του Μετρό από και προς το Αεροδρόμιο:
– οι πρώτοι συρμοί θα αναχωρήσουν από Δημοτικό Θέατρο στις 09:06 και από Αεροδρόμιο στις 09:10
– οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρήσουν από Δημοτικό Θέατρο στις 16:18 και από Αεροδρόμιο στις 16:22
Πώς θα κινηθεί το τραμ
Γραμμή 7 ( ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ – ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ στις 9:07 και ο τελευταίος στις 18:55,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ στις 9:07 και ο τελευταίος στις 19:07
Στη Γραμμή 6 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ – ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ στις 8:12 και ο τελευταίος στις 18:58,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:02 και ο τελευταίος στις 19:42
Γραμμές 6 & 7 (με ανταπόκριση στην ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ):
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ προς ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ στις 9:43 και ο τελευταίος στις 18:56,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:33 και ο τελευταίος στις 18:31,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 9:33 και ο τελευταίος στις 18:31,
ο πρώτος συρμός θα αναχωρήσει από ΣΥΝΤΑΓΜΑ προς ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ στις 9:44 και ο τελευταίος στις 18:47.
Πώς θα κινηθούν λεωφορεία και τρόλεϊ
Από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ θα κινούνται λεωφορεία και τρόλεϊ. Οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09:00 το πρωί και από τις 21:00 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας.
Επισημαίνεται ότι η επαναφορά της λειτουργίας των οχημάτων θα ξεκινήσει σταδιακά μετά τη λήξη της στάσης εργασίας και αντίστοιχα θα ξεκινήσει η προοδευτική απόσυρσή τους για τα αμαξοστάσια.
Επιπλέον, λόγω συμμετοχής μέρους των εργαζομένων στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ, αναμένονται ακυρώσεις δρομολογίων των λεωφορειακών γραμμών και κατά το χρονικό διάστημα λειτουργίας τους ενώ στις λεωφορειακές γραμμές που αναφέρονται στο συνημμένο πίνακα, όλα τα δρομολόγια θα πραγματοποιηθούν κανονικά.
Ακινητοποιημένα τα τρένα και ο προαστιακός
Ακινητοποιημένα θα είναι τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος μετά την απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών να συμμετέχει στην 24ωρη απεργία.
Σε ενημέρωση της η Hellenic Train αναφέρει «Λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην 24ωρη γενική απεργία δεν θα πραγματοποιηθούν σιδηροδρομικά δρομολόγια στο σύνολο του δικτύου».
Για τα εισιτήρια καταργημένων δρομολογίων ισχύουν τα ακόλουθα:
-Τα εισιτήρια που έχουν εκδοθεί από εκδοτήρια και έχουν πληρωθεί με μετρητά, αποζημιώνονται σε πλήρη τιμή μόνο από τα ενεργά εκδοτήρια
-Οι κάτοχοι των εισιτηρίων, τα οποία έχουν αγοραστεί με κάρτα, ανεξάρτητα από κανάλι πώλησης (εκδοτήρια, webticketing & app) μπορούν:
είτε να στείλουν γραπτό αίτημα στην εταιρεία μέσω της φόρμας παραπόνων/αιτημάτων με τον αριθμό του εισιτηρίου, αν είναι ηλεκτρονικό, ή να επισυνάψουν το pdf του εισιτηρίου ή ευκρινή φωτογραφία αν είναι εκδοτηρίου, ζητώντας το αντίτιμο, το οποίο θα επιστραφεί στην κάρτα η οποία χρησιμοποιήθηκε για την αγορά του εισιτηρίου, είτε να απευθυνθούν σε κάποιο εκδοτήριο Σταθμού για την αποζημίωση του εισιτηρίου.
Τέλος, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλουν χωρίς χρέωση το εισιτήριο τους, δηλαδή την ημερομηνία και ώρα ταξιδιού (για την ίδια διαδρομή) και να εξυπηρετηθούν με άλλο δρομολόγιο.
Κανονικά τα ταξί
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) δηλώνει πως δεν θα υπάρξει στάση εργασίας για τα ταξί. Ωστόσο, καλεί τα μέλη του να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση που έχει προγραμματιστεί στις 09:30 το πρωί στα γραφεία του ΣΑΤΑ και στην πορεία που θα ακολουθήσει προς το υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα.
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Δεμένα θα παραμείνουν και τα πλοία στα λιμάνια της χώρας την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, μετά από ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
“Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά τη σημερινή της συνεδρίαση ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της στην 24ωρη Πανεργατική Πανελλαδική απεργία που προκήρυξε η Διοίκηση της ΓΣΕΕ για τις 20/11/2024 ημέρα Τετάρτη, η οποία αρχίζει την 00.01 ώρα της 20-11-2024 και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων πανελλαδικά, με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης, της αποκατάστασης του συλλογικού εργατικού δικαίου, καθώς και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις όλων των παραπάνω, γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο.
Ταυτόχρονα, οι Ναυτεργάτες όπως και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι, έχουν πολύ σοβαρά κλαδικά προβλήματα τα οποία και είχαν αναδειχθεί στον 4ημερο απεργιακό αγώνα από 22-25/10/2024, με αποτέλεσμα να ανανεωθεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκά πλοία αλλά και στα Μ/Γ-Τ/Ρ και Ε/Γ διεθνών πλόων.
Βρίσκονται, όμως, ακόμη σε εκκρεμότητα μία σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών ζητημάτων όπως η ανανέωση των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, οι μειώσεις των συνθέσεων από 1 Νοεμβρίου που επιβάλλει ο Ν. 4150/2013, η αύξηση των προστίμων για την παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικώς για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης, η αύξηση του πενιχρού επιδόματος ανεργίας όπως και η βελτίωση των όρων και προϋποθέσεων για να δικαιούται κάποιος του επίδομα.
Παράλληλα, η κατάσταση η οποία επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική τους επιβάρυνση.
Η Ομοσπονδία μας προβάλλει και υπογραμμίζει συνεχώς την πάγια και σταθερή θέση της για την ασφάλεια των θαλάσσιων συγκοινωνιών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα απαιτώντας την καθιέρωση αυξημένων οργανικών συνθέσεων και ενός νέου νομοθετικού πλαισίου που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και της ναυτεργασίας ώστε να εξασφαλίζονται πλήρως οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και κυρίως η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και του πληρώματος. Και μέσα από τις νέες αυτές διαδικασίες, να αναβαθμιστεί και η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων Ναυτεργατών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο”.