Περαιτέρω υποχώρηση του δείκτη οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις της Χαλκιδικής – Απροετοίμαστες οι επιχειρήσεις της Χαλκιδικής για τις μελλοντικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στο πλαίσιο στήριξης των επαγγελματιών μελών του, διεξάγει τη δίμηνη έρευνα Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής, προκειμένου να καταγραφούν οι απόψεις και τα προβλήματα των επιχειρηματιών της περιοχής και να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και κινήσεις, όπου κρίνεται απαραίτητο.
Περαιτέρω υποχώρηση του δείκτη οικονομικής συγκυρίας – Παραμένει υψηλότερο το ποσοστό σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα
Στο 1,2 ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας από το 2,3 του προηγούμενου διμήνου. Σταθερά υψηλότερος ωστόσο από το αντίστοιχο περσινό διάστημα που ήταν στο -1,2.
Σχεδόν έξι στους δέκα ικανοποιημένοι από τα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησής τους το δίμηνο που πέρασε
Στο ίδιο επίπεδο 23%, το ποσοστό αυτών, που κρίνουν καλή την κατάσταση των επιχειρήσεων τους σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, αυξημένο στο 33% από το 31% το ποσοστό αυτών που την κρίνουν ικανοποιητική, 35% από 34%, αυτών που την κρίνουν μέτρια και μειωμένο στο 9% από το 12% του προηγούμενου κύματος, το ποσοστό αυτών που την κρίνουν κακή.
Αυξημένος ή στο ίδιο επίπεδο ο τζίρος για έξι στις δέκα επιχειρήσεις
Σημαντικά μειωμένο 40% από 52% το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι μειώθηκε ο τζίρος της επιχείρησής τους. 28% από 20% το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι αυξήθηκε ο τζίρος αυτό το δίμηνο, ενώ 32% από 28% αυτών, που δηλώνουν ότι παρέμεινε ο ίδιος.
Σχεδόν εννιά στους δέκα διατηρούν το υπάρχον προσωπικό ή προσλαμβάνουν νέο
Σταθερό στο 11% παραμένει το ποσοστό των επιχειρηματιών που δηλώνουν ότι θα προσλάβουν νέο προσωπικό, 76% από 82% στο προηγούμενο κύμα αυτών, που δηλώνουν ότι θα διατηρήσουν το υπάρχον, ενώ αύξηση 13% από 7% το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι θα προβούν σε απολύσεις.
Επτά στους δέκα αναμένουν τα ίδια ή καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους
17% έναντι 22% δηλώνει ότι αναμένει καλύτερα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις του το επόμενο εξάμηνο, 53% από 50% αναμένει τα ίδια και 30% από 28% αναμένει χειρότερα.
Οκτώ στους δέκα εκτιμούν ότι η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει την επιχειρηματική δραστηριότητα στη Χαλκιδική σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό
45% δηλώνει ότι η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την επιχειρηματική δραστηριότητα στη Χαλκιδική, 38% ναι, αλλά σε μικρότερο βαθμό και 17% ότι δεν την έχει επηρεάσει καθόλου.
Η γεωργία είναι ο τομέας που επηρεάζεται περισσότερο από την κλιματική κρίση σύμφωνα με την εκτίμηση των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής
43% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής δηλώνουν ότι η γεωργία είναι ο τομέας που πλήττεται περισσότερο από την κλιματική κρίση. 42% εκτιμούν ότι όλοι οι τομείς πλήττονται, 10% δηλώνουν τον τουρισμό, 4% την αλιεία, ενώ μόλις 1% δηλώνουν ότι κανένας τομέας δεν πλήττεται.
Πέντε στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής δηλώνουν ότι δεν έχουν κάνει καμία προσαρμογή για να αντιμετωπίσουν την κλιματική κρίση
50% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής δηλώνει ότι δεν έχει κάνει καμία προσαρμογή για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. 21% δηλώνει ότι έχει υιοθετήσει καλές πρακτικές και αειφόρα πρότυπα. 17% δηλώνει ότι έχει προβεί σε επενδύσεις για την ενεργειακή απόδοση και 12% ότι έχει κάνει αλλαγές στον τρόπο παραγωγής ή παροχής υπηρεσιών.
Οκτώ στους δέκα θεωρούν ανεπαρκείς τις κρατικές πολιτικές και τα κίνητρα για τη στήριξη των επιχειρήσεων της Χαλκιδικής απέναντι στην κλιματική αλλαγή
80% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής πιστεύουν ότι είναι ανεπαρκείς οι κρατικές πολιτικές και τα κίνητρα για τη στήριξη των επιχειρήσεων της Χαλκιδικής απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Μόλις 4% κρίνουν ότι είναι επαρκείς και 14% ότι είναι επαρκείς, αλλά απαιτούν βελτιώσεις.
Ελάχιστα έως καθόλου προετοιμασμένες οι περισσότερες επιχειρήσεις της Χαλκιδικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
93% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής πιστεύουν ότι είναι ελάχιστα έως καθόλου προετοιμασμένες οι επιχειρήσεις της Χαλκιδικής για τις μελλοντικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, ενώ μόλις 7% είναι το ποσοστό αυτών που πιστεύουν ότι είναι πολύ ή έστω κάπως προετοιμασμένες.
Την έρευνα διεξήγαγε η εταιρεία Interview, κατά τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο 2024. Το δείγμα αποτελείται από 345 επιχειρήσεις διαφόρων μεγεθών, μέλη του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, η συμμετοχή των οποίων είναι προαιρετική.
Το link με τα αποτελέσματα της έρευνας και τα σχετικά γραφήματα βρίσκονται αναρτημένα στον ιστότοπο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής (www.epihal.gr).