Αράχωβα: Μύθοι και πραγματικότητες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ακινησία τους στα χιόνια

Αράχωβα: Μύθοι και πραγματικότητες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ακινησία τους στα χιόνια

Η Αράχωβα αποκάλυψε προκλήσεις και πραγματικότητες γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε συνθήκες παγετού. Κυκλοφοριακό χάος επικράτησε ανήμερα των Χριστουγέννων στην Αράχωβα, όταν ηλεκτρικά οχήματα ακινητοποιήθηκαν εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων που προκλήθηκαν από τις χαμηλές θερμοκρασίες, σύμφωνα με την Ελληνική Αστυνομία. Χιλιομετρικές ουρές σχηματίστηκαν στον δρόμο από το Λιβάδι, ταλαιπωρώντας τους εκδρομείς που εγκλωβίστηκαν για πολλές ώρες. Το πρόβλημα εντάθηκε καθώς τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν και είχαν αλυσίδες, ξέμειναν από ενέργεια, ενώ οδηγοί που δεν είχαν αλυσίδες επιδείνωσαν την κατάσταση.

Από τη συγκεκριμένη εμπειρία, πολλά ακούστηκαν και άλλα τόσα γράφτηκαν σχετικά με την αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπό συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών. Ειδικοί της αυτοκίνησης προχώρησαν σε διευκρινίσεις, προσπαθώντας να αναδείξουν την πραγματικότητα πίσω από τους μύθους που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα για την επιτυχία των ηλεκτρικών οχημάτων σε ψυχρές συνθήκες είναι η Νορβηγία, όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν αποθαρρύνουν τους πολίτες από την επιλογή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στη σκανδιναβική χώρα, περίπου ένα στα τέσσερα οχήματα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών οδικής βοήθειας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν σημαντικά λιγότερες βλάβες σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel, ακόμη και σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ενώ οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάζονται από τις χαμηλές θερμοκρασίες, αυτό δεν συνεπάγεται ότι η κίνησή τους παρεμποδίζεται, εφόσον η φόρτιση έχει γίνει σωστά. Όσο η θερμοκρασία μειώνεται, τόσο περισσότερη ενέργεια απαιτείται για τη διατήρηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας και την παροχή θέρμανσης στην καμπίνα. Ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο, οι διακυμάνσεις στην απόδοση μπορούν να κυμαίνονται από 18% έως 40%.

Για τη βέλτιστη απόδοση, οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να χρησιμοποιούν τον προγραμματισμό αναχώρησης, εξασφαλίζοντας ότι η φόρτιση ολοκληρώνεται ακριβώς πριν από το ταξίδι. Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζεται από τις χαμηλές θερμοκρασίες είναι η διαδικασία φόρτισης, η οποία γίνεται πιο αργά. Οι ειδικοί συνιστούν, όπου είναι εφικτό, την προθέρμανση της μπαταρίας πριν τη σύνδεση με την παροχή ρεύματος για ταχύτερη φόρτιση. Επίσης, η επιλογή λειτουργίας Eco για μέγιστη αυτονομία και η χρήση θερμαινόμενων καθισμάτων μπορούν να συμβάλλουν στη διατήρηση της ενέργειας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play