Αρχίζουν από αύριο οι χειμερινές εκπτώσεις – Συμβουλές προς τους καταναλωτές

Αρχίζουν από αύριο οι χειμερινές εκπτώσεις – Συμβουλές προς τους καταναλωτές

Οι χειμερινές εκπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως τα τέλη Φεβρουαρίου  

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη των πρώτων εκπτώσεων του έτους, καθώς αύριο, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023, ξεκινά η χειμερινή εκπτωτική περίοδος η οποία αναμένεται να διαρκέσει έως και τις 28 Φεβρουαρίου 2023. 

Όπως προβλέπει η νομοθεσία, οι χειμερινές εκπτώσεις γίνονται από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου και διαρκούν έως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Μάλιστα, στην περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων περιλαμβάνεται και μία Κυριακή που θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά και συγκεκριμένα η Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023.

Το  ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι προαιρετικό από τις 11:00 έως τις 20:00.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος εξέδωσε χρήσιμο οδηγό με πέντε συμβουλές προς τους καταναλωτές:

Αναλυτικά:

Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

Τα προϊόντα θα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσουν, δεν έχουν τη δυνατότητα αλλαγής.

Να ζητούν πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Υπενθυμίζεται ότι μετά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων οι εκπτωτικές περίοδοι κάθε χρονιά είναι πλέον: Χειμερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου και Θερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου

Με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης δήλωσε:

«Μετά από δύο άνυδρες εορταστικές περιόδους, φέτος η αγορά κινήθηκε με ικανοποιητικούς ρυθμούς τουλάχιστον τις εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και ελπίζουμε το ίδιο κλίμα να επικρατήσει και κατά την διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου. Καλούμε το καταναλωτικό κοινό να επισκεφτεί από την πρώτη στιγμή τα εμπορικά καταστήματα, να κάνει έρευνα αγοράς και να εκμεταλλευτεί τις πολύ ελκυστικές τιμές, καλύπτοντας τις οικογενειακές ανάγκες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επιλέγοντας από μία μεγάλη γκάμα προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες των ειδών. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών και εγώ προσωπικά, ευχόμαστε ολόψυχα το 2023 να αποτελέσει το έτος που θα αφήσουμε οριστικά πίσω τις κακές αναμνήσεις του παρελθόντος».

Ωστόσο, ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας δίνει τις ακόλουθες οδηγίες για τις εμπορικές επιχειρήσεις:

Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.

Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Δείτε επίσης: Κίνα – Κορονοϊός: Τέλος στην καραντίνα για τους ξένους ταξιδιώτες

Loading

Play