Άσχημα τα νέα για τους ποδηλάτες στην Αθήνα: Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου δεν θα περιλαμβάνει ποδηλατόδρομο

Άσχημα τα νέα για τους ποδηλάτες στην Αθήνα: Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου δεν θα περιλαμβάνει ποδηλατόδρομο

Οι πεζοί θα μοιράζονται το πεζοδρόμιο με ηλεκτρικά ή μη ποδήλατα και τα πατίνια ενθαρρύνοντας το ιδανικό πλαίσιο για πρόκληση ατυχημάτων

Ξεκίνησαν οι εργασίες ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Αμερικής και Σίνα. Το έργο θα υλοποιείται τμηματικά και ο προγραμματισμός των επιμέρους τεχνικών εργασιών έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ελάχιστη δυνατή ενόχληση σε πεζούς και οχήματα.

Στο πλαίσιο της εκτέλεσης των έργων, και οι τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας των οχημάτων θα παραμείνουν ως έχουν, δείχνοντας μέχρι νεωτέρας πως παρά τις διαβεβαιώσεις της Δημοτικής αρχής, ούτε αυτή προτίθεται να αναλάβει το όποιο πιθανό κόστος,  να πάρει δραστικά μέτρα και να περιρίσει τα οχήματα στο κέντρο της Αθήνας.

Με αυτόν τον τρόπο, χάνει την μοναδική ευκαιρία εκσυγχρονισμού η πόλη, μιας και δεν ακουλουθεί τις τάσεις σχεδόν όλων των Ευρωπαϊκών αστικών κέντρων, παρά τα εκατομμύρια ευρώ που θα δαπανηθούν.

Παράλληλα, οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα εξυπηρετούνται κανονικά από τις υφιστάμενες γραμμές των λεωφορείων και των τρόλεϊ που κινούνται στην Πανεπιστημίου, αλλά και τις στάσεις, χωρίς να υπάρξει καμία τροποποίηση.

Οι πεζοί θα μοιράζονται το πεζοδρόμιο με τα ηλεκτρικά ή μη ποδήλατα και τα πατίνια δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες πρόκλησης δυστυχημάτων.

Τι προβλέπει το έργο της ανάπλασης

Το έργο θα συνδέσει την πλατεία Συντάγματος με την Ομόνοια μέσω του κεντρικού άξονα της Πανεπιστημίου. Η ανάπλαση στην κεντρικότερη αρτηρία της πρωτεύουσας εκτείνεται σε 19.360 τ.μ. δημόσιου χώρου με στόχο την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμισή του. Συγκεκριμένα, προβλέπεται διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων, που θα αποδώσει 4.270 τ.μ. στους πεζούς.

Η επιφάνεια των χώρων πρασίνου θα είναι 2.260 τ.μ. και θα περιλαμβάνει μεγάλα γραμμικά παρτέρια. Εκτός από τα υφιστάμενα πλατάνια και τις ακακίες (συνολικά 167 δέντρα), θα φυτευτούν και 83 πλατάνια, κατά μήκος των δύο πλευρών του δρόμου.

Στις συμβολές της Πανεπιστημίου με τις κάθετες οδούς, θα δημιουργηθούν ράμπες με ήπια κλίση, ώστε να εξυπηρετούνται στη μετακίνησή τους τα άτομα με αναπηρία, οι ηλικιωμένοι και οι οικογένειες με παιδικά καρότσια. Συνολικά 16 φιλικές διαβάσεις θα δημιουργηθούν κατά μήκος του δρόμου για πρόσθετη οδική ασφάλεια.

Στα βασικά στοιχεία του σχεδίου ανάπλασης, περιλαμβάνονται 59 υπαίθρια καθιστικά στη σκιά των δέντρων, ενώ 5 δημόσιες κρήνες με πόσιμο νερό θα δημιουργηθούν με στόχο να περιοριστεί και η χρήση των πλαστικών μπουκαλιών.

Παράλληλα, στην Πανεπιστημίου θα τοποθετηθούν 112 σύγχρονα φωτιστικά που έχουν το πλεονέκτημα της ελάχιστης κατανάλωσης ενέργειας.

Κίνδυνος για δυστυχήματα

Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου και ο «Μεγάλος Περίπατος» αποδεικνύεται ότι δεν περιλαμβάνει κανένα σχέδιο για φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μετακίνησης όπως είναι τα ποδήλατα και τα πατίνια. Αντίθετα ηλεκτρικά ποδήλατασκέιτ και ηλεκτρικά πατίνια θα κληθούν να μοιραστούν το πεζοδρόμιο, δηλ. μαζί με τους πεζούς, με σοβαρό κίνδυνο ατυχημάτων.

Η επιφανειακή δημόσια συγκοινωνία παραμένει στον ίδιο ανεπαρκή με σήμερα σχεδιασμό, χωρίς πρόβλεψη για μεγαλύτερο χώρο σε περίπτωση αύξησης δρομολογίων ΜΜΜ και επέκτασης του τραμ ενώ η απλή επέκταση των πεζοδρομίων καταλήγει να υπηρετεί κυρίως την ομαλότερη ροή των ΙΧ, καθώς ο αριθμός των λωρίδων θα είναι ο ίδιος σε όλο το μήκος και η Πανεπιστημίου δεν θα στενεύει στο τμήμα Ιπποκράτους-Ομόνοιας.

Οι ποδηλατικές οργανώσεις, ζήτησαν από τον δήμαρχο Αθηναίων να ξεκινήσει από την Πανεπιστημίου την τήρηση των υποσχέσεων για ποδηλατοδρόμους στις κεντρικές αρτηρίες της πόλης και να συνεργαστεί με την κυβέρνηση και την Περιφέρεια για ολοκληρωμένο δίκτυο ακτινωτών ποδηλατικών διαδρομών.

Άλλωστε το ποδήλατο και οι ποδηλατόδρομοι είναι σημαντικό εργαλείο για την βελτίωση της υγείας, την προστασία από την πανδημία και την ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου από τα ΙΧ μέσα στις πόλεις.

Δείτε επίσης: Κ. Μπακογιάννης: «Οι πόλεις μπορούν να γίνουν οι ”κινητήρες” του ευρωπαϊκού μας οράματος»

Loading