Μπαμπινιώτης: «Δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα τα δημόσια πανεπιστήμια» – Τι είπε για τα δίδακτρα στα ιδιωτικά

Διευκρινίσεις για τα μη κρατικά πανεπιστήμια έδωσε το πρωί της Δευτέρας (12/2) κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής του συνέντευξης ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας, Γιώργος Μπαμπινιώτης.

«Τα δημόσια πανεπιστήμια δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν από την ίδρυση κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων» δήλωσε ο καθηγητής, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ERTNEWS, όπου εκτίμησε ότι «με όλους αυτούς τους όρους, τις προϋποθέσεις που ευτυχώς έχουν τεθεί» νομίζει ότι «θα λειτουργήσουν σωστά και δημιουργικά».

propoli

Ο Γιώργος Μπαμπινιώτης κρίνει ως σωστό το κριτήριο της βαθμολόγησης για την εισαγωγή σε μη κρατικό πανεπιστήμιο, γιατί, όπως επισημαίνει: «αλλιώς το μόνο κριτήριο γι’ αυτά θα ήταν να μπαίνουν (σ.σ. οι φοιτητές) με δίδακτρα. Τα καλά πανεπιστήμια και τα μη κερδοσκοπικά δεν θα έπαιρναν κόσμο μόνο με τα δίδακτρα». Ταυτόχρονα, ο κ. Μπαμπινιώτης επισήμανε πως «δεν πρέπει να συνεχιστεί η κατάσταση του απαξιωμένου, διαλυμένου υπολειτουργούντος Λυκείου».


Με την τεράστια εμπειρία του και ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ως Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη σχολική εκπαίδευση μέσω της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, ο Γιώργος Μπαμπινιώτης τονίζει:

«Δεν είναι δυνατόν σε ένα σύστημα παιδείας και εκπαίδευσης μεταξύ 15 και 18 ετών, δηλαδή την καλύτερη ηλικία των παιδιών, να τα έχουμε υποδουλωμένα σ΄ ένα σύστημα, το οποίο κάνει το Λύκειο να λειτουργεί σαν ένα άτυπο φροντιστήριο, το οποίο, όμως, είναι αναξιόπιστο και για τους μαθητές και για τους γονείς. Γιατί συνήθως, κατά κανόνα, προσφεύγουν στα φροντιστήρια, στα ιδιαίτερα μαθήματα και έχει γίνει ένα πανάκριβο σύστημα, έχει γίνει ένα αναξιόπιστο και απάνθρωπο σύστημα»

«Δεν μπορεί να κρίνεται το μέλλον των παιδιών από μία τρίωρη εξέταση» τονίζει και προτείνει «το αυτονόητο που ισχύει σε όλα τα Πανεπιστήμια της Ευρώπης. Μπαίνεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την εικόνα που έχεις από τις τρεις τάξεις του Λυκείου και αν κάπου χρειάζεται κάνεις και μια επιπλέον εξέταση σε ένα μάθημα ή έχουν περισσότερα μόρια σε κάποιο αντικείμενο και μπαίνεις έτσι, χωρίς να αποτελεί το μείζον θέμα της χώρας η είσοδος στα πανεπιστήμια».

Δείτε επίσης: Πανελλαδικές εξετάσεις: «Αδιάβλητο το υπάρχον σύστημα – Επιβεβλημένες οι αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση» τονίζουν γονείς και καθηγητές

Loading