Η πρώτη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στη Χαλκιδική αναμένεται το φθινόπωρο στο Κάνιστρο Κασσάνδρας, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος, μετά την πρόσφατη έγκριση του πρώτου Υδάτινου Πεδίου πανελλαδικά.
Το χρονοδιάγραμμα οριοθέτησε σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» o Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια»,που επελέγη ως ανάδοχος για την υλοποίηση της έγκρισης του Υδάτινου Πεδίου.
Ο κ. Γκόβας έκανε λόγο για σημαντικό πρώτο βήμα για την υλοποίηση του πλάνου δημιουργίας δικτύου Υδατοδρομίων και Υδάτινων Πεδίων στην ελληνική επικράτεια, προσθέτοντας ότι δημιουργείται «μία πρωτοποριακή πύλη εισόδου με πτητικό μέσο σε μία περιοχή, όπως είναι η Κασσάνδρα Χαλκιδικής, που δεν έχει αεροδρόμιο».
Η έγκριση του πρώτου Υδάτινου Πεδίου, όπως ανακοινώθηκε από την εταιρία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», στο Κάνιστρο Κασσάνδρας στη Χαλκιδική εκδόθηκε από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, σε άμεση συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Η εταιρία «Med Sea Ηealth Α.Ε» ανέλαβε την κατασκευή του στο Miraggio Thermal Spa Resort 5*.
«Το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα και αν έρθει το πρώτο υδροπλάνο θα πραγματοποιήσει πτήση στην Κασσάνδρα για να μπορέσουν να δουν δια ζώσης, όλοι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες του τουρισμού και οι τοπικοί φορείς τη χρήση του» δήλωσε ο Τάσος Γκόβας.
Ένα γκρουπ τουριστών, όπως επεσήμανε, θα έχει τη δυνατότητα να έρχεται στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και από εκεί να επιβιβάζεται σε ένα αμφίβιο υδροπλάνο (με τροχούς που μπαίνουν μέσα στους πλωτήρες και κατεβαίνουν παρέχοντας τη δυνατότητα προσγείωσης σε χερσαίο αεροδρόμιο).
Το αμφίβιο σκάφος θα απογειώνεται από το αεροδρόμιο και θα προσθαλασσώνεται στο Υδάτινο Πεδίο στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, σε μία πτήση διάρκειας περίπου 20 λεπτών.
«Τα Υδάτινα Πεδία είναι μία πολύ απλή μορφή Υδατοδρομίων, δεν χρειάζεται αδειοδότηση, δεν χρειάζεται να έχουν υποδομές στο χερσαίο τους κομμάτι, οικίσκους για το check-in των επιβατών, ούτε ό,τι άλλο απαιτείται σε ένα αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο» δήλωσε ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η που έχει αποκτήσει εξειδίκευση στην μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία Υδατοδρομίων.
Στο Υδάτινο Πεδίο, όπως ανέφερε, δίνεται μία έγκριση των θαλασσοδιαδρόμων, δηλαδή έχει χωροθετηθεί και αποτυπωθεί με ακρίβεια το που θα είναι οι θαλασσοδιάδρομοι, που θα χρησιμοποιούνται από τους πιλότους των υδροπλάνων, ώστε να ολοκληρώνεται με απόλυτη ασφάλεια μία πτήση.
Σχεδιασμός για Δίκτυο 100 Υδατοδρομίων
Η πιο πρόσφατη νομοθεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τα Υδατοδρόμια και τα Υδάτινα Πεδία ψηφίστηκε τον Φεβρουάριο του 2020.
«Η ιστορία των Υδατοδρομίων έχει μία χρονική πορεία, έχει βελτιωθεί ο νόμος αρκετές φορές, από το 2013 μέχρι τώρα που έχει φτάσει σε ένα επίπεδο να είναι αρκετά λειτουργικός. Αυτό μας καθιστά αισιόδοξους ότι σύντομα και εφ΄ όσον λήξει ο συναγερμός με την πανδημία, να μπορέσουν να έρθουν τα υδροπλάνα και να συνδράμουν στο συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας», δήλωσε ακόμα ο Τάσος Γκόβας.
Τη δεδομένη στιγμή τα αδειοδοτημένα Υδατοδρόμια στην Ελλάδα είναι τρία, στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στην Πάτρα.
Αναφορικά με τον προγραμματισμό, ξεκαθάρισε ότι στη μεγάλη του εικόνα, θα αφορά περίπου στα 100 Υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, συνδυαστικά με τα Υδάτινα Πεδία στα μεγάλα τουριστικά θέρετρα.
«Η Ελλάδα είναι μία χώρα που έχει 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, έχει ένα πολύ μεγάλο αριθμό νησιών, έχει πολλές λίμνες που και εκεί θα μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες τα υδροπλάνα άρα μιλάμε για την ιδανική χώρα στον κόσμο για λειτουργία υδροπλάνων.
Προβλέπεται ένα μεγάλο δίκτυο Υδατοδρομίων στο Ιόνιο, στα Δωδεκάνησα, στις Κυκλάδες, στο βορειοανατολικό Αιγαίο και εξίσου ένα μεγάλο δίκτυο Υδάτινων Πεδίων για τις πτήσεις σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες», είπε ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια».
Για να συνεχίσει ο κ. Γκόβας: «Είναι σημαντική η έγκριση του πρώτου Υδάτινου Πεδίου, γιατί ο σχεδιασμός που κάνουμε ευρύτερα στην ελληνική επικράτεια είναι να δημιουργηθούν και Υδατοδρόμια σε διάφορες νησιωτικές περιοχές, σε λιμάνια νησιών, ειδικά σε μικρά νησιά που δεν έχουν αεροδρόμιο, αλλά συνδυαστικά να δημιουργηθεί και ένα δίκτυο Υδάτινων Πεδίων σε περιοχές, όπου υπάρχουν μεγάλα παραθαλάσσια ξενοδοχεία, ώστε εκεί να μπορούν να μετακινούνται με ταχύτητα, ευελιξία και ασφάλεια και οι επιβάτες των ξενοδοχείων, αλλά και οι κάτοικοι».
Στο Κάνιστρο της Κασσάνδρας, όπως επεσήμανε, δεν θα εξυπηρετούνται μόνον οι πελάτες του ξενοδοχείου, αλλά θα μπορεί ένα υδροπλάνο να μεταφέρει έναν κάτοικο της περιοχής ή έναν οποιοδήποτε τουρίστα.
«Βάσει του νόμου είναι υποχρεωτικό να εξυπηρετούνται όλων των ειδών οι πτήσεις και στα Υδάτινα Πεδία και στα Υδατοδρόμια. Υπό αυτή την έννοια είναι σημαντικό, μιλάμε για μία πρωτοποριακή πύλη εισόδου με πτητικό μέσο σε μία περιοχή, όπως είναι η Κασσάνδρα Χαλκιδικής, που δεν έχει αεροδρόμιο» τόνισε.
Την άνοιξη του 2022 πτήσεις υδροπλάνων με βάση την Κέρκυρα
«Για να είναι βιώσιμο ένα πρότζεκτ, για να έρθει μία αεροπορική εταιρεία να φέρει υδροπλάνα, πιλότους και μηχανικούς θα πρέπει να υπάρχουν προορισμοί για πτήσεις και να υπάρχουν τα ανάλογα έσοδα. Στόχος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», σε συνεργασία με ένα μεγάλο γερμανικό fund που μπήκε στην εταιρεία και έχει ξεκινήσει τη διαδικασία να δημιουργήσει την αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων και να φέρει τα πρώτα, είναι την επόμενη σεζόν, την άνοιξη του 2022 να ξεκινήσουμε με τρία υδροπλάνα, με βάση την Κέρκυρα, για την εξυπηρέτηση αρχικά των νησιών του Ιονίου» δήλωσε ο Τάσος Γκόβας.
Ακολούθως, συμπλήρωσε οτι θα υπάρξει επέκταση προοδευτικά και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές, όσο ανοίγουν Υδατοδρόμια και δημιουργείται δίκτυο και σε αυτές, τονίζοντας ακόμα ότι τα υδροπλάνα ότι θα πραγματοποιούν πτήσεις σε 12μηνη βάση.
«Ο τομέας του τουρισμού είναι πολύ σημαντικός, αλλά πέρα από αυτό, επειδή το υδροπλάνο είναι πολυχρηστικό μέσο μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων των μικρών νησιών και ειδικά τους χειμερινούς μήνες» δήλωσε.
Ακόμα τόνισε ότι μπορούν πέρα από τις επιβατικές πτήσεις, να κάνουν νοσοκομειακές πτήσεις, πτήσεις cargo για τη μεταφορά τροφίμων και φαρμάκων, ακόμη και πτήσεις για έρευνα και διάσωση.
«Άρα μιλάμε για ένα μέσο που θα έχει ένα σημαντικό ρόλο στον συγκοινωνιακό χάρτη της Ελλάδας» πρόσθεσε ακόμα.
Τα υδροπλάνα πέταξαν για μία πενταετία στο Ιόνιο από το 2004 έως το 2009 και σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» πραγματοποιήθηκαν ως 15.000 δρομολόγια ανάμεσα σε νησιά του Ιονίου, μεταφέροντας με ασφάλεια 180.000 επιβάτες.
Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη- Πυρκαγιά στον “Άγιο Δημήτριο”: Καλά στην υγεία τους οι περιθαλπόμενοι του ΠΑΑΠΑΘ