Χατζηδάκης: «Μέχρι το φθινόπωρο θα «πέσουν» στην αγορά 400 εκατ. δολάρια»

Στην διαδικτυακή ημερίδα «Επαναστάτες Χωρίς Παιδεία» μίλησε ο Κωστής Χατζηδάκης ο οποίος αναφέρθηκε και στο ταμείο ανάκαμψης τονίζοντας ότι θα πέσουν στην αγορά 400 εκατομμύρια δολάρια.

«Μέχρι το φθινόπωρο θα πέσουν στην αγορά 400 εκατ. δολάρια από το Ταμείο Ανάκαμψης για προγράμματα κατάρτισης. Επίσης, θα γίνει παρουσίαση και ψήφιση νομοσχεδίου για την κατάρτιση, με αρχές την πιστοποίηση, την αξιολόγηση και την αξιοποίηση πόρων. Είναι υποχρέωσή μας να μην καθυστερήσουμε άλλο» 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως δεν πρέπει να υποτιμούμε την πρόοδο που έχει κάνει η χώρα μας όλα αυτά τα χρόνια, λέγοντας πως η Ελλάδα είναι 32η στον δείκτη Human Development ανάμεσα σε 189 χώρες. Ο ίδιος πρόσθεσε: «Δεν γίνεται να διασπαθίζονται άλλο τα ευρωπαϊκά κονδύλια και να έχουμε τέτοια ποσοστά ανεργίας.

Δεν θέλουμε απλά να διαθέσουμε πόρους, αλλά να τους αξιοποιήσουμε κατάλληλα. Μέχρι το φθινόπωρο θα πέσουν στην αγορά 400 εκατομμύρια δολάρια από το Ταμείο Ανάκαμψης για προγράμματα κατάρτισης. Επίσης, θα γίνει παρουσίαση και ψήφιση νομοσχεδίου για την κατάρτιση, με αρχές την πιστοποίηση, την αξιολόγηση και την αξιοποίηση πόρων. Είναι υποχρέωσή μας να μην καθυστερήσουμε άλλο».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Άγγελος Συρίγος, ανέφερε ότι το πρόβλημα στον τομέα της παιδείας ξεκινά από τις συνεχείς ριζικές αλλαγές. Όπως είπε: «Ζούμε σε μία κοινωνία με εντελώς διαφορετική αίσθηση της ευθύνης.

Δεν είναι κακό να γίνονται αλλαγές στον τομέα της εκπαίδευσης και μάλιστα την τελευταία δεκαετία έχουν γίνει προσπάθειες για αλλαγές στον τομέα της παιδείας που θα μας φέρουν στα πρότυπα των ευρωπαϊκών χωρών». Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, η κοινωνία εξακολουθεί να ζητά αλλαγές στον τομέα της εκπαίδευσης. Για τον κ. Συρίγο πρέπει πρωτίστως να αντιμετωπίζονται οι παθογένειες και τα χρόνια προβλήματα στον τομέα της εκπαίδευσης.

«Το πολιτικό σύστημα είναι καθρέφτης της κοινωνίας μας. Το κρίσιμο δεν είναι να ψηφίζεις πρωτοποριακούς νόμους, αλλά πρωτοποριακούς νόμους που μπορούν εφαρμοστούν στην πράξη. Πρέπει να έχουμε στα υπόψη μας ότι είμαστε εξαιρετικά συντηρητική κοινωνία και «αντιπαθούμε» τις αλλαγές. Η πολιτική ηγεσία οφείλει να πιέζει για αλλαγές. Δεν υπάρχουν μαγικοί νόμοι που να έχουν μέσα μόνο καλές διατάξεις.

Οι μεταρρυθμίσεις δε γίνονται με ένα νόμο και ένα άρθρο, χρειάζονται συνεχείς αλλαγές ώστε να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν στην πράξη», επεσήμανε ο κ. Συρίγος, προσθέτοντας πως η ΕΤΑΕ και η δημιουργία ξενόγλωσσων πανεπιστημιακών προγραμμάτων καθίστανται χρήσιμα εργαλεία ώστε να δοθεί στα ελληνικά πανεπιστήμια η ευκαιρία να «ανοίξουν τα φτερά τους». Παράλληλα, τόνισε πως χρειάζεται εκσυγχρονισμός του ΔΟΑΤΑΠ, ενώ συμπλήρωσε ότι δυστυχώς στη χώρα μας οι εφαρμοσμένες επιστήμες και οι τέχνες χαρακτηρίζονται ως υποδεέστερες άλλων επιστημών.

Ο υφυπουργός μάλιστα ανέφερε πως το πρόβλημα για αυτούς που τελειώνουν τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι οι εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές, η αναντιστοιχία προσόντων και το πρόβλημα της υπερεκπαιδευμένης απασχόλησης.

Ο διοικητής και πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης δήλωσε πως οι εξελίξεις που συμβαίνουν σε όλα τα επίπεδα απαιτούν ανάπτυξη και εξέλιξη δεξιοτήτων. Πλέον, όπως ανέφερε ο ίδιος, υπάρχουν οι πόροι, οι πρωτοβουλίες και τα εργαλεία για να προχωρήσει η χώρα σε μεταρρυθμίσεις.

«Ο νέος ΟΑΕΔ θα καταβάλει οποιοδήποτε προσπάθεια για να γίνουν πράξη αυτές οι μεταρρυθμίσεις στον τομέα της εργασίας. Για πρώτη φορά θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε την χρόνια ελλειμματική διασύνδεση του χώρου της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Αυτό που μετρά περισσότερο στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Θα επενδύσουμε στην κατάρτιση με ένα τρόπο που θα εξασφαλίσει ότι θα υπάρξει αποτέλεσμα και θα αξιοποιηθούν σωστά οι πόροι», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πρωτοψάλτης.

Δείτε επίσης: ΝΔ για τη “μαύρη” επέτειο: Διαρκής υπόμνηση των δεινών που μπορεί να φέρει ο ακραίος διχασμός

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ