Χωρίς σχολείο τα νήπια των ρομά στον οικισμό “Αγία Σοφία”

Χωρίς σχολείο τα νήπια των ρομά στον οικισμό “Αγία Σοφία”

Περισσότερα από 100 νήπια στον οικισμό ρομά “Αγία Σοφία”, στο δήμο Δέλτα Θεσσαλονίκης, δεν άρχισαν φέτος το σχολείο, καθώς το λυόμενο όπου στεγαζόταν η σχολική μονάδα καταστράφηκε κατά τη διάρκεια των πασχαλινών διακοπών και έκτοτε δεν αποκαταστάθηκε.
“ Είχα ενημερώσει, με σχετικά έγγραφα, όλους τους αρμόδιους για την καταστροφή του σχολείου, ζητώντας να ενεργήσουν με κατεπείγουσες διαδικασίες, είτε για να διαφυλαχθεί το κτίριο και το περιεχόμενο του (έπιπλα, παιδαγωγικό υλικό κ.λ.π.) από περαιτέρω λεηλασία, είτε να αποκατασταθούν οι ζημιές -κάτι που στην πραγματικότητα δεν πιστέψαμε ποτέ ότι θα συμβεί- για να μπορέσει να λειτουργήσει το σχολείο μετά τις πασχαλινές διακοπές. Ωστόσο οι φορείς έδειξαν απόλυτη αδυναμία ή και αδιαφορία και το σχολείο δεν λειτούργησε μέχρι τη λήξη του περασμένου σχολικού έτους, αλλά ούτε τελικά, και το φετινό” αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ  η προϊσταμένη του, Ροδή Καβούνη.
Υπενθυμίζεται ότι άγνωστοι είχαν μπει τον περασμένο Απρίλιο στο σχολείο και κατέστρεψαν τα πάντα καθιστώντας αδύνατη τη συνέχιση λειτουργίας του. 
«Με επιστολή μας, τον Μάϊο του 2019, ζητήσαμε την κατασκευή νέων αιθουσών με σκοπό τον έγκαιρο προγραμματισμό και υλοποίηση των απαιτούμενων δράσεων κατά τις θερινές διακοπές των σχολείων, έτσι ώστε να είναι εφικτή η λειτουργία του το νέο σχολικό έτος 2019-2020. Στις 18/6/2019 στο χώρο του “σχολείου”, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με συνεργάτη της ΚΤΥΠ Α.Ε (Κτιριακές Υποδομές ΑΕ), που είναι ο αρμόδιος φορέας για την κατασκευή δημοσίων κτιρίων και με τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δήμου Δέλτα. Κατά την διάρκειά της, συμφωνήθηκε να μας αποσταλούν πέντε νέες (προκατασκευασμένες) αίθουσες ελαφρού τύπου, ενώ ζητήθηκε από τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες προετοιμασίας για την εγκατάσταση των σχολικών αιθουσών» αναφέρει η κ.Καβούνη.
Ωστόσο, δεν έγινε τίποτα για την αποκατάσταση των ζημιών και τη λειτουργία του νηπιαγωγείου και η εικόνα που αντίκρισαν οι εκπαιδευτικοί τον Σεπτέμβριο ήταν ένα “ σχολείο” εντελώς απογυμνωμένο και γεμάτο ακαθαρσίες, “ εφόσον χρησιμοποιείται ως τουαλέτα” όπως σημειώνει η κ.Καβούνη.
“ Η Πολιτεία τοποθετεί η ίδια έναν τεράστιο τοίχο παρεμποδίζοντας πλήρως την εκπαίδευση των παιδιών ρομά με πλήρη συνείδηση και πρόθεση, καθιστώντας κάθε ρητορική περί δικαιωμάτων των παιδιών, ένα τεράστιο ανέκδοτο, και αυτό όταν έχουν σπαταληθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για Προγράμματα Ένταξης Παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση” καταλήγει η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου. 
Από την πλευρά του ο περιφερειακός διευθυντής Α΄Βάθμιας και Β΄Βάθμιας εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αναμένεται να μεταφερθούν δύο προκατασκευασμένες αίθουσες  που θα στεγάσουν τις λειτουργίες του σχολείου, ενώ ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Δέλτα, Γιάννης Ιωαννίδης, επέρριψε ευθύνες για την κατάσταση στην προηγούμενη διοίκηση και τόνισε ότι “θα γίνουν ενέργειες για πάνε τα παιδιά σε άλλα σχολεία”.
Προς το παρόν πάντως και προκειμένου να γίνονται αιτήσεις για νέες εγγραφές, στο σημείο θα βρίσκεται από αύριο ένα φορτηγάκι της ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, στο πλαίσιο του προγράμματος “ Ψυχοκοινωνικές και υγειονομικές παρεμβάσεις για την ευημερία των παιδιών από ευάλωτους πληθυσμούς”, με τίτλο «In4Child» που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα INTERREG IPA CCI 2014 TC 16 I5CB 009 με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εθνικών πόρων των συμμετεχουσών χωρών. Μέσω του προγράμματος μάλιστα, παιδίατρος αναλαμβάνει τα Ατομικά Δελτία Υγείας μαθητών και μαθητριών όλων των τάξεων, συνταγογράφηση και εμβολιασμό, ιατρική εξέταση όταν κρίνεται απαραίτητο και ενημέρωση γονέων για ζητήματα υγιεινής και διατροφής.

Νατάσα Καραθάνου
 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading

Play