«Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»: Η κατάθεση του προέδρου των μηχανοδηγών για τα Τέμπη

«Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στη Λάρισα»: Η κατάθεση του προέδρου των μηχανοδηγών για τα Τέμπη

Tα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των σιδηροδρομικών διαδρομών, προσκόμισε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας που διενεργεί την έρευνα για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας.

Σήμερα Πέμπτη, στο γραφείο του εφέτη ανακριτή προσήλθαν τρεις άνθρωποι με γνώση και εμπειρία στους σιδηροδρόμους. Πρόκειται για τον πρόεδρο του Σωματείου Μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστα Γενηδούνια, τον πρόεδρο του Επιχειρησιακού Σωματείου Εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκο Λάζου, και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννη Ντίτσα.

Ο καθένας από την μεριά του κατέθεσε στοιχεία, έγγραφα και ανακοινώσεις των σωματείων που αφορούσαν καταγγελίες και άλλα αιτήματα των εργαζομένων για διάφορα προβλήματα που υπήρχαν κατά καιρούς στον ΟΣΕ.

Παράλληλα, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών αναφορικά με την τηλεδιοίκηση, σημείωσε ότι δεν υπάρχει στη Λάρισα και ότι εκεί υπάρχει μόνο πίνακας χειρισμού.

Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Λάζου, ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξέ οτι, από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει παρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία όμως δεν έγιναν, ενώ και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.

Η δικαστική έρευνα

Στόχος του ανακριτή, ο οποίος συνεχίζει την διαδικασία της έρευνας, είναι να συγκεντρώσει επιπλέον στοιχεία που θα ρίξουν φως στην υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, να κατανοηθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι ευθύνες.

Υπενθυμίζεται ότι ο ειδικός εφέτης ανακριτής, κρατάει στα χέρια του μια ογκωδέστατη δικογραφία, που συμπληρώνεται συνεχώς με νέα στοιχεία καθώς διερευνά το δστύχημα στα Τέμπη, με τον δικαστικό λειτουργό να έχει ήδη καλέσει σε απολογία τους δύο σταθμάρχες και τον προϊστάμενό τους και να ετοιμάζεται τώρα, κατά πληροφορίες, να βάλει στο «στόχαστρο» και νέα πρόσωπα.

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής διερευνά τον τρόπο με τον οποίο ο άπειρος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς βρέθηκε μόνος του κατά τη διάρκεια της βάρδιας της 28ης Φεβρουαρίου.

Η δικαστική έρευνα θα εστιαστεί και στα ανώτερα στελέχη του ΟΣΕ που ευθύνονται για την τοποθέτηση του Βασίλη Σαμαρά στην εν λόγω θέση ενώ παράλληλα θα αναζητηθούν και τυχόν ευθύνες στελεχών της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Ενδεικτικό είναι ότι ο επιθεωρητής που εμφανίστηκε αυτοβούλως στις 3 Μαρτίου του 2023 ενώπιον της πρώτης ανακρίτριας που χειρίστηκε την υπόθεση, άφησε αιχμές για στελέχη του ΟΣΕ και της ΡΑΣ, λέγοντας πως ο Βασίλης Σαμαράς ανέλαβε από την 1-2-2023 κανονικά καθήκοντα, ως πιστοποιημένος και ικανός από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Παράλληλα, ο προϊστάμενος του ΟΣΕ είχε εκτιμήσει, πως εάν ο έμπειρος σταθμάρχης της Λάρισας είχε διασφαλίσει έστω το ένα τρένο, τότε ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.

Δείτε επίσης: Τέμπη – Γονείς 23χρονου Ντένις: Θέλουμε Δικαιοσύνη… Ήταν μαζική δολοφονία (ΒΙΝΤΕΟ)

Loading

Play