Διαβεβαιώσεις Κ. Καραμανλή για ολοκλήρωση των 10 μεγάλων αντιπλημμυρικών έργων μέσα από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία

Διαβεβαιώσεις Κ. Καραμανλή για ολοκλήρωση των 10 μεγάλων αντιπλημμυρικών έργων μέσα από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία

«Εξαιρετικά σημαντική» χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τη σύμβαση που πρόκειται να υπογραφεί στο πλαίσιο της ευρύτερης αντιπλημμυρικής θωράκισης της χώρας, για τη διευθέτηση του ρέματος Εσχατιάς και ιδίως για το τμήμα από τη συμβολή αγωγού Ευπυρίδων έως τη λεωφόρο Πάρνηθος, συνολικού προϋπολογισμού 86.200.000 ευρώ, με τη χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ.

Ενημερώνοντας σχετικά τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «κύριος στόχος του συγκεκριμένου έργου αποτελεί η αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών, κυρίως, του Δήμου Αχαρνών, αλλά και των Δήμων Φυλής και Αγίων Αναργύρων-Καματερού», και επεσήμανε ότι «θα διατεθεί ποσό ύψους 1,7 εκατ. ευρώ για έργα ανάπλασης στη περιοχή».

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι υπάρχουν τα χρήματα για την ολοκλήρωση, συνολικά, και των 10 μεγάλων αντιπλημμυρικών έργων, τα οποία είχαν εγκριθεί από τα προγράμματα ΕΣΠΑ, τονίζοντας ότι «έχουν δοθεί χρήματα και από την ΕΙP, ενώ χρηματοδότηση μπορεί να εγκριθεί και από άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία».

«Τα πέντε έργα συμβασιοποιούνται μέσα στο 2021 και δημοπρατούνται και ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να έχουν γίνει όλα μέχρι το 2023 και το πρώτο δίμηνο του 2024», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Υπάρχει μία πολύ μεγάλη επιθυμία και κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να χρηματοδοτεί ακριβώς αυτά τα πράσινα έργα και στο Ταμείο Ανάκαμψης η προτεραιότητά της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι για έργα τα οποία έχουν πράσινο πρόσημο».

Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης, τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών πρέπει να παίξει σημαντικό ρόλο για το πού θα κατευθυνθούν τα χρήματα από το Ταμείο Υποδομών, ύψους 450 εκατ. καθώς, όπως είπε, έχει δεσμευτεί για υλοποίηση συγκεκριμένων κατηγοριών έργων, άρα και οι επιχειρήσεις οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του συγκεκριμένου ταμείου.

«Συμφωνώ μαζί σας ότι το Ταμείο Υποδομών υπήρξε ένα εργαλείο, το οποίο ήταν πολύ χρήσιμο να βοηθήσει τον κατασκευαστικό κλάδο και τις επιχειρήσεις γύρω από αυτόν τον κλάδο. Αυτή ήταν η φιλοσοφία του. Τώρα, τι λέμε; Σωστά, αυτό που κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης, κατά την άποψή μου, είναι να δώσει τα χρήματα στον κατασκευαστικό κλάδο. Δεν γνωρίζω τους όρους και τις προϋποθέσεις. Επιφυλάσσομαι να σας απαντήσω. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι καλό είναι αυτό το ποσό, επειδή είναι ένα ποσό σημαντικό, καλό είναι να μπορέσει να διοχετευτεί πραγματικά εκεί που υπάρχει η ανάγκη».

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play