EKKA: Ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε θύματα βίας μέσω των τηλεφωνικών γραμμών «197» και «1107»

EKKA: Ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε θύματα βίας μέσω των τηλεφωνικών γραμμών «197» και «1107»

To Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (EKKA), με το εξειδικευμένο προσωπικό που στελεχώνει τις υπηρεσίες του (κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι), συνδράμει στην προστασία και την υποστήριξη των θυμάτων βίας, με τη λειτουργία δύο τηλεφωνικών γραμμών, που λειτουργούν σε 24ωρη βάση (Γραμμή ‘Αμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» και Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107»), των Κέντρων Κοινωνικής Στήριξης σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, των Καταφυγίων Επείγουσας και Βραχυπρόθεσμης Φιλοξενίας για γυναίκες θύματα βίας – μόνες ή με τα παιδιά τους – σε Αττική και Θεσσαλονίκη, καθώς και με τους ξενώνες για ανθρώπους σε επισφάλεια στέγης στην Αττική.

Το ΕΚΚΑ – ΝΠΔΔ εποπτευόμενο από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων – παρέχει άμεση κοινωνική και ψυχολογική υποστήριξη σε άτομα και οικογένειες που περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και, κυρίως, όταν αντιμετωπίζουν βία ή κακοποίηση.

Η τηλεφωνική γραμμή άμεσης κοινωνικής βοήθειας «197» του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι στη διάθεση κάθε πολίτη που αντιμετωπίζει μία κατάσταση ανάγκης, καθημερινά όλο το 24ωρο και η κλήση είναι δωρεάν.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η γραμμή παρέχει πληροφόρηση για τα προγράμματα και τις δράσεις των φορέων κοινωνικής προστασίας στη χώρα, αλλά και συμβουλευτική με την υποστήριξη των συμβούλων της γραμμής (κοινωνικών λειτουργών ή ψυχολόγων) για το κοινωνικό πρόβλημα, την ψυχολογική δυσκολία ή τη βία που κάποιος μπορεί να αντιμετωπίζει. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, αν κριθεί αναγκαίο, οι σύμβουλοι της γραμμής θα κατευθύνουν τους ενδιαφερόμενους προς ένα από τα Κέντρα Κοινωνικής Στήριξης (Κ.Κ.Σ.), που λειτουργεί το ΕΚΚΑ σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη ή προς άλλη κατάλληλη υπηρεσία.

Η Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107» του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης λειτουργεί καθημερινά όλο το 24ωρο και η κλήση είναι δωρεάν ή έχει αστική χρονοχρέωση ανάλογα με τον εκάστοτε πάροχο τηλεφωνίας του καλούντος.

Μπορούν να καλέσουν, για να μοιραστούν με έναν ή μία σύμβουλο (κοινωνικό λειτουργό ή ψυχολόγο) το πρόβλημα που τους απασχολεί σε σχέση με τα παιδιά και τους εφήβους, και να ενημερώσουν επώνυμα ή ανώνυμα για την κακοποίηση ή την παραμέληση ενός παιδιού ή εφήβου. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το ΕΚΚΑ θα κινητοποιήσει τις τοπικές κοινωνικές υπηρεσίες, με τη συνδρομή της αρμόδιας για τους ανηλίκους εισαγγελία, για να διερευνήσουν την καταγγελία.

Επιπλέον, δεδομένου του αυξημένου αριθμού κλήσεων στις τηλεφωνικές γραμμές του ΕΚΚΑ, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των πιο ευάλωτων πολιτών στις υπηρεσίες του φορέα, έχει δημιουργηθεί η σελίδα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Facebook «HELPίδα» (@ekka.helpida). Σε αυτήν μπορεί καθένας να διαβάσει χρήσιμες πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας στη χώρα ή να στείλει μήνυμα στις κοινωνικές υπηρεσίες του ΕΚΚΑ, με το ερώτημα ή το αίτημά του, μέσω του messenger. Επίσης, ως εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας με το φορέα, μπορεί να επιλεγεί η αποστολή μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected].

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play