Εκπαίδευση: Σημαντικά προβλήματα στην κατανόηση και παραγωγή λόγου από τους μαθητές – Τι ευθύνεται;

Εκπαίδευση: Σημαντικά προβλήματα στην κατανόηση και παραγωγή λόγου από τους μαθητές – Τι ευθύνεται;

Ανησυχητικά αποτελέσματα σε κατανόηση και παραγωγή λόγου στους μαθητές, σύμφωνα με την έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. για το 2024. Σοβαρές προκλήσεις αναδύονται στην ελληνική εκπαίδευση, καθώς οι μαθητές φαίνεται να αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην κατανόηση και παραγωγή λόγου. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση που δημοσίευσε η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) για το 2024, αυτές οι αδυναμίες εντοπίζονται ήδη από το Νηπιαγωγείο. Ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, που ξεπερνά το 20% κατά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες κατανόησης του σχολικού γραπτού λόγου και σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό παραγωγής γραπτού λόγου.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στα θεωρητικά μαθήματα αλλά επεκτείνεται και στα Μαθηματικά, με μαθητές να βιώνουν γλωσσικές και μαθηματικές δυσκολίες. Η κατανόηση των γραπτών κειμένων αποτελεί βασικό πυλώνα της κειμενοκεντρικής προσέγγισης που ακολουθεί η ελληνική εκπαίδευση, υπονοώντας μία μικρή αδυναμία στην επίτευξη του διδακτικού στόχου.

Η περιορισμένη εφαρμογή της κειμενοκεντρικής προσέγγισης στη διδακτική διαδικασία αποδίδεται στην έλλειψη συστηματικής επιμόρφωσης και κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού. Τα ευρήματα της έκθεσης δημιουργούν ανησυχία για τα μαθησιακά αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων των τελευταίων ετών. Η κατάσταση δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, καθώς και σε διεθνές επίπεδο, περίπου το 20% των δεκαπεντάχρονων μαθητών στην Ευρώπη καταγράφει αντίστοιχες δυσκολίες.

Επιπλέον, η έκθεση εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ηλικία εγγραφής στο Δημοτικό, τονίζοντας την ανάγκη για αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας, καθώς η πρώιμη εγγραφή μπορεί να οδηγήσει σε δυσκολίες για παιδιά που δεν είναι ψυχολογικά έτοιμα. Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. προτείνει να αλλάξει το όριο εγγραφής στην Πρώτη Δημοτικού στην ηλικία των έξι ετών, προσαρμοσμένο στα διεθνή πρότυπα.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play