Εκπληκτικά στοιχεία για τους διδάκτορες του 2023: Περισσότεροι από 2.037 νέοι επιστήμονες επιλέγουν να παραμείνουν στην Ελλάδα

Εκπληκτικά στοιχεία για τους διδάκτορες του 2023: Περισσότεροι από 2.037 νέοι επιστήμονες επιλέγουν να παραμείνουν στην Ελλάδα

Μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις σύγχρονες τάσεις στον τομέα της έρευνας και της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης στην Ελλάδα δίνει η νέα έκδοση «Στατιστικά στοιχεία για τους διδάκτορες που αποφοίτησαν από τα ελληνικά ΑΕΙ το 2023», την οποία δημοσίευσε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ).

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 2023, από τα ελληνικά ΑΕΙ αναγορεύθηκαν συνολικά 2.037 νέοι διδάκτορες, εκ των οποίων το 85,9% δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να φύγει στο άμεσο μέλλον από τη χώρα. Το 21,7% των διδακτορικών διατριβών εκπονήθηκε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ακολουθούμενο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με 18,3%. Σημαντικό είναι ότι το 50,9% των νέων διδακτόρων έλαβε χρηματοδότηση για την εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία επαγγελματικής απασχόλησης και μελλοντικών στόχων των νέων διδακτόρων. Κατά την ολοκλήρωση των διδακτορικών σπουδών τους, το 78,8% εργάζεται, με τους περισσότερους να διατηρούν τη θέση που κατείχαν πριν από τις σπουδές τους. Η πλειονότητα των νέων διδάκτορων προέρχεται από τις Φυσικές Επιστήμες, ακολουθούμενοι από τις Ιατρικές και τις Επιστήμες Υγείας.

Η συνέχιση της ερευνητικής δραστηριότητας είναι ο βασικός λόγος για την προοπτική μόνιμης εγκατάστασης των νέων διδακτόρων εκτός χώρας, ενώ σημαντικό ποσοστό επιθυμεί να ακολουθήσει ακαδημαϊκή σταδιοδρομία.

Αναφορικά με την περίοδο των διδακτορικών σπουδών, ο κυριότερος λόγος εκπόνησης της διατριβής είναι το προσωπικό ενδιαφέρον (58,5%), ενώ η πρόσβαση σε καλύτερες επαγγελματικές ευκαιρίες ακολουθεί με 17,7%. Η πλειονότητα των διδακτόρων ολοκληρώνει τις σπουδές τους σε τέσσερα έως έξι έτη.

Η πλειονότητα των διδακτόρων του 2023 αξιοποίησε διαδικτυακές πλατφόρμες και ψηφιακά εργαλεία για τη βιβλιογραφική αναζήτηση και την ανάλυση δεδομένων, ενώ επίσης εκμεταλλεύτηκαν νέες επιδραστικές ψηφιακές τεχνολογίες για την έρευνά τους.

Η έρευνα των νέων διδακτόρων οδηγεί στη δημιουργία νέων ερευνητικών δεδομένων ή την ανάπτυξη κώδικα προγραμματισμού σε ποσοστό 54%.

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ: Στατιστικά Στοιχεία

Loading

Play