Η Ελλάδα κατατάσσεται στις χώρες με τις πιο επικίνδυνες οδήγηση στην Ευρώπη, με υψηλά ποσοστά παραβάσεων και ατυχημάτων. Τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα συνιστούν ένα σοβαρό και διαχρονικό πρόβλημα που απασχολεί τις αρχές και την κοινωνία. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφηκαν 11.201 τροχαία ατυχήματα το 2023, εκ των οποίων 621 ήταν θανατηφόρα Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 60 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, ποσοστό που παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά τη μείωση σε σχέση με προηγούμενες δεκαετίες. Η κατάσταση αυτή προκαλεί σοβαρές ανησυχίες, καθώς τα πιο συχνά αίτια περιλαμβάνουν την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την παραβίαση σημάτων και τη χρήση κινητού τηλεφώνου.
Μια πρόσφατη μελέτη αναδεικνύει ανησυχητικά στοιχεία, κατατάσσοντας την Ελλάδα μεταξύ των χωρών με τους πιο απερίσκεπτους οδηγούς Σύμφωνα με την ανάλυση της Vignetteswitzerland.com, η χώρα μας έχει το υψηλότερο ποσοστό οδηγών που δεν χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας, με σχεδόν το 28% να παραδέχεται αυτήν την παράλειψη. Η Λετονία και η Αυστρία ακολουθούν, καταγράφοντας επίσης υψηλά ποσοστά παραβάσεων, με τη Λετονία να έχει τους περισσότερους θανάτους στους δρόμους.
Η ελληνική πραγματικότητα αποκαλύπτει την επιτακτική ανάγκη για αυστηρότερη εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι παραβάσεις είναι συχνές, με το 67% των οδηγών να αναγνωρίζει ότι περνά με κόκκινο φανάρι. Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι το 81% των οδηγών χρησιμοποιεί το κινητό του ενώ οδηγεί, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων. Η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς και η ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους της χώρας είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία της ζωής των πολιτών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr