Ελλάδα: Τρόποι αποζημίωσης των θυμάτων ηλεκτρονικής απάτης που χάνουν χρήματα

Ελλάδα: Τρόποι αποζημίωσης των θυμάτων ηλεκτρονικής απάτης που χάνουν χρήματα

Η αύξηση των ηλεκτρονικών απάτων στην Ελλάδα οδηγεί σε απώλειες χρημάτων για πολλούς πολίτες. Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι πολίτες, καθώς οι ηλεκτρονικές απάτες έχουν καταγράψει εκρηκτική αύξηση, με αποτέλεσμα πολλοί να πέφτουν θύματα επιτήδειων και να χάνουν σημαντικά ποσά από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Ακόμα ένα περιστατικό ηλεκτρονικής απάτης συνέβη πρόσφατα στον Βόλο, όπου οργανωμένο κύκλωμα από το εξωτερικό εξαπάτησε επιχειρηματία, πείθοντάς τον να αλλάξει τους τραπεζικούς του κωδικούς. Η επιχείρηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια όλων των χρημάτων του θύματος.

Μια γυναίκα που μιλούσε ελληνικά, συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και ενημέρωσε τον επιχειρηματία ότι ο λογαριασμός του είχε παραβιαστεί. Ζήτησε, μάλιστα, την εισαγωγή νέων κωδικών για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του λογαριασμού του. Η κλήση προήλθε από τηλεφωνικό αριθμό που φαινόταν να ανήκει πράγματι στην τράπεζα, με αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας να μην υποψιαστεί την απάτη. Αυτή η νέα τεχνική, γνωστή ως Caller ID spoofing, έχει κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον Νίκο Βασιλάκο, σύμβουλο εκπαίδευσης στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, οι δράστες προβαίνουν σε κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας για να εκπαιδεύσουν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στην φωνή του τηλεφωνικού κέντρου.

Η λεία των επιτήδειων είναι αρκετά μεγάλη, καθώς καθημερινά χάνονται πάνω από 90.000 ευρώ από λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών, με περισσότερα από 2.000 περιστατικά απάτης να καταγράφονται σε έξι μήνες. Μάλιστα, χθες άρπαξαν 80.000 ευρώ από συνταξιούχο γιατρό, όπως δήλωσε ο Κωνσταντίνος Μαντές, μηχανικός Η/Υ και εμπειρογνώμονας ηλεκτρονικού εγκλήματος.

Οι πολίτες μπορούν να ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα για να αποζημιωθούν. Αρχικά, πρέπει να επικοινωνήσουν αμέσως με το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας και να δηλώσουν την απάτη. Στη συνέχεια, είναι σημαντικό να ζητήσουν και να λάβουν αντίγραφο της μαγνητοφωνημένης επικοινωνίας με την τράπεζα. Το αντίγραφο θα παραδοθεί σε δικηγόρο ειδικευμένο σε υποθέσεις απάτης και ακολούθως θα κατατεθεί αγωγή κατά της τράπεζας, δεδομένου ότι η νομοθεσία που έχει περάσει τον Σεπτέμβριο προστατεύει τους καταναλωτές. Είναι απαραίτητο η απάτη να έχει διαπραχθεί μέσα στο 2024.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play