Ρομποτική διαλογή, ψηφιακός ταχυδρόμος, καταστήματα 24ωρης λειτουργίας
Στη δεύτερη φάση του project για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους περνούν τα ΕΛΤΑ. Γυρίζουν σελίδα τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πραγματοποιώντας μεγάλα βήματα σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση των πρώτων 55 ρομπότ διαλογής στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι τα ΕΛΤΑ προχωρούν στη δεύτερη φάση του project, για να υπερπενταπλασιάσουν τη δυνατότητα διαχείρισης αντικειμένων ενώ παράλληλα ετοιμάζουν και την «έλευση» του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των καταστημάτων 24ωρης εξυπηρέτησης.
Σε ειδική παρουσίαση στην «καρδιά των ΕΛΤΑ», στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι, όπου και παρουσιάστηκε η εγκατάσταση ρομποτικής διαλογής, με την οποία και ξεκίνησε η είσοδός τους στην ψηφιακή εποχή, 55 mini robots, λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και συμβάλουν καθοριστικά στην επιτάχυνση μιας παραδοσιακά διαδικασίας, αρκετά χρονοβόρας. Σκανάρουν τον ταχυδρομικό κώδικά, ζυγίζουν τα δέματα και -καθοδηγούμενα από αισθητήρες – τα τοποθετούν στους σωστούς ταχυδρομικούς σάκους, 144 εξόδους, δηλαδή προορισμούς, με ταχύτητα εξυπηρέτησης 3.000 δεμάτων την ώρα.
Το ψηφιακό «άλμα» των ΕΛΤΑ έρχεται λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση των πρώτων ρομπότ διαλογής αντικειμένων, με απώτερο στόχο τον υπερπενταπλασιασμό της δυνατότητας διαχείρισης. Όπως ανακοίνωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, στη δεύτερη φάση, που θα έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους θα υπάρχουν 125 mini robots, που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν 168 προορισμούς, ανεβάζοντας την δυνατότητα διαχείρισης σε 7.000 δέματα την ώρα, ή 165.000 την ημέρα.
«Έτσι, αν με την πρώτη φάση του ρομποτικού συστήματος τριπλασιάσαμε τη δυνατότητα διαχείρισης, με τη δεύτερη φάση θα έχουμε υπερπενταπλασιασμό της δυνατότητάς μας. Κάτι που μας δίνει τη δυνατότητα να επιτύχουμε παράδοση όχι απλά την επομένη ημέρα, αλλά ίσως και νωρίτερα» ανέφερε επισημαίνοντας όμως πέραν της καλύτερης εξυπηρέτησης του πελάτη έχει αντίκτυπο και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. «Αναμένουμε από την πρώτη φάση μία ετήσια εξοικονόμηση της τάξης των 2 εκατ. ευρώ, η οποία θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη, με την εγκατάσταση της δεύτερης φάσης».
Το business plan του εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ και της νέας εποχής που ήδη ξεκίνησε για την εταιρεία προβλέπει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών με καινοτόμες υπηρεσίες. Η νέα τεχνολογία, όπως τόνισε ο κος Κωνσταντόπουλος, δεν αντικαθιστά ούτε υποκαθιστά το ανθρώπινο δυναμικό, απλά ενισχύει την ταχύτητα και τις δυνατότητές μας, να πραγματοποιήσουμε το ζητούμενο της ταχείας παράδοσης. Ιδιαίτερα, δε σε συγκυρίες μεγάλου φόρτου, όπως οι γιορτές και τα ορόσημα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στον στρατηγικό σχέδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των Ελληνικών Ταχυδρομείων, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του διευθύνοντα συμβούλου, τους επόμενους μήνες έρχονται δυο νέες καινοτομίες: η ανάπτυξη του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και τα ψηφιακά καταστήματα, 24ωρης λειτουργίας.
Ψηφιακός Ταχυδρόμος
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με απεριόριστες δυνατότητες στη διάθεση του πελάτη. Οι διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ αναβαθμίζονται τεχνολογικά, εξοπλίζονται με PDA’s και ειδικό λογισμικό που θα τους δίνουν τη δυνατότητα, πέραν των συμβατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, να πραγματοποιούν και ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα του πελάτη. Επιπλέον, οι πελάτες, μέσω των νέων εφαρμογών που φέρνει ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, θα έχουν real time ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή, με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί, σε πραγματικό χρόνο. Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, δεν είναι απλώς ένας ταχυδρόμος της ψηφιακής εποχής, αλλά ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών, στην υπηρεσία του πελάτη. Περιλαμβάνει, τον ανθρώπινο παράγοντα, εφοδιασμένο με λογισμικό και συσκευές οι οποίες συνεργάζονται με τα ταχυδρομικά συστήματα υποστήριξης και θα δίνουν τη δυνατότητα στους ταχυδρόμους ή τους διανομείς να εκτελούν την καθημερινή δραστηριότητά τους με σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Έτσι, ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν, ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό, ή υπηρεσία.
Για τους πελάτες η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.
Ανάπτυξη των Ψηφιακών Καταστημάτων 24ωρης λειτουργίας (Smart Lockers).
Στα καταστήματα αυτά, που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του αναβαθμισμένου δικτύου των ΕΛΤΑ, οι πελάτες θα μπορούν να παραδίδουν ή να παραλαμβάνουν το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία τους, 24 ώρες το 24ωρο, κάθε ημέρα του έτους.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Κωνσταντόπουλος επισήμανε πως στόχος του προγράμματος μετασχηματισμού είναι τα ΕΛΤΑ να αναβαθμιστούν τεχνολογικά και οργανωτικά, να μειώσουν το κόστος λειτουργίας τους και να προσφέρουν νέα ψηφιακά προϊόντα & υπηρεσίες, διατηρώντας όμως, τον κοινωνικό τους ρόλο και προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση στους πολίτες, αλλά και να καταστούν οικονομικά ανεξάρτητα και κερδοφόρα.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, CEO των ΕΛΤΑ υπογράμμισε πως «Δημιουργούμε αξία για την Εταιρεία και δείχνουμε το δρόμο για το πώς μία δημόσια επιχείρηση μπορεί να γίνει καινοτόμος, ανταγωνιστική και ταυτόχρονα, οικονομικά υγιής και επιχειρηματικά αποτελεσματική. Διατηρώντας, όμως το κοινωνικό της αποτύπωμα» είπε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος κατέλεξε λέγοντας πως στόχος είναι «μια νέα ψηφιακή εποχή που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, με 1600 σημεία εξυπηρέτησης, ταχύτερες διαδικασίες αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες, με εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας μας».
Δείτε επίσης: Χάρης Ρώμας: «Σε μένα έγινε πρόταση να κοιμηθούμε μαζί για να πάρω τον ρόλο»
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 182 επιβάτες στο δρομολόγιο Αίγινα-Αγκίστρι-Πειραιάς
- Επίσκεψη της ηγεσίας του φιλοκουρδικού DEM στον Αμπντουλάχ Οτσαλάν
- Η ΔΕΑΒ και η λογική της ποινής στο πάρκινγκ του γηπέδου
- Νέα ημερομηνία για τον αγώνα Παρί-Φενερμπαχτσέ
- Υπερτυχερός κάτοικος της Καλιφόρνια κερδίζει λαχείο 1,22 δισ. δολαρίων
Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr
©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ