Ενίσχυση σχολείων και εκπαιδευτικών για τις εξετάσεις PISA 2025 από το υπουργείο Παιδείας

Ενίσχυση σχολείων και εκπαιδευτικών για τις εξετάσεις PISA 2025 από το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην τεχνολογική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν φέτος στις εξετάσεις-έρευνα PISA 2025, καθώς και στην οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών που θα συνδράμουν στη διεξαγωγή τους.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνονται τέτοιου είδους ενέργειες, προκειμένου να εξασφαλιστεί στις σχολικές μονάδες η απρόσκοπτη και κατά το δυνατόν ταχύτερη υλοποίηση της έρευνας. Αυτές οι ενέργειες εντάσσονται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για τη βελτίωση των όρων συμμετοχής των μαθητών και μαθητριών στις εξετάσεις.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο προβλέπει την προμήθεια 4.500 φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών (laptops) και 2.500 ενσύρματων ακουστικών για τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στην PISA 2025. Ήδη, έχει προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί που θα συνδράμουν στη διεξαγωγή της PISA 2025 θα λάβουν αποζημίωση ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών που θα ολοκληρώσουν την εξέταση στο σχολείο. Η αποζημίωση αυτή έχει προβλεφθεί στον ν. 5128/2024, και η σχετική ΚΥΑ έχει ήδη υπογραφεί από τους υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η φετινή PISA θα διεξαχθεί από τις 17 Μαρτίου 2025 έως τις 11 Απριλίου 2025, με συμμετοχή 245 σχολείων από την Ελλάδα, εκ των οποίων 230 είναι δημόσια και 15 ιδιωτικά. Το σύνολο των μαθητών και μαθητριών που αναμένεται να συμμετάσχουν ξεπερνά τις 9.000, με τα σχολεία του δείγματος να επιλέγονται με αυστηρές μεθόδους δειγματοληψίας για να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητά τους.

Στην PISA 2025 θα αξιολογηθούν γνώσεις και δεξιότητες των 15χρονων μαθητών και μαθητριών σε περισσότερες από 80 χώρες, καλύπτοντας την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, καθώς και νέες περιοχές όπως τα αγγλικά και η μάθηση στον ψηφιακό κόσμο. Η έρευνα είναι γνωστή διεθνώς για τα δεδομένα που παρέχει σχετικά με τα επίπεδα των συμμετεχόντων και των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών.

Loading

Play