Διευκρινίσεις σχετικά με το περιστατικό που σημειώθηκε το πρωί στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας παρέχει ο Οργανισμός.
Το φαρμακείο ήταν κλειστό λόγω ταυτόχρονης ασθένειας των υπαλλήλων, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, με αποτέλεσμα οι ασθενείς να περιμένουν για τη λήψη φαρμάκων. Τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ διακινούν φάρμακα υψηλού κόστους στους ασφαλισμένους.
Ο ΕΟΠΥΥ έχει ήδη δώσει εντολή για τη διερεύνηση του περιστατικού και την απόδοση ευθυνών, ζητώντας συγγνώμη από τους ασφαλισμένους για την ταλαιπωρία τους. Το συγκεκριμένο φαρμακείο δεν παρέχει φάρμακα σε ογκολογικούς ασθενείς, οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν από το όμορο φαρμακείο.
Η καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας του φαρμακείου οφείλεται σε ταυτόχρονη ασθένεια και απουσία υπαλλήλων. Όταν η Διοίκηση ενημερώθηκε για την κατάσταση, έδωσε άμεσα εντολή σε φαρμακοποιούς από την κεντρική υπηρεσία να μεταβούν στο φαρμακείο. Με τη συνδρομή του Διευθυντή της περιφερειακής Διεύθυνσης, η λειτουργία του φαρμακείου αποκαταστάθηκε πλήρως έως τις 10:00 π.μ.
Ο ΕΟΠΥΥ παρατηρεί ότι η αυξημένη προσέλευση ασφαλισμένων στα φαρμακεία τις τελευταίες ημέρες οφείλεται σε μείωση της ταχύτητας απόκρισης των ηλεκτρονικών εφαρμογών, λόγω κυβερνοεπίθεσης στο δίκτυο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών, ο ΕΟΠΥΥ έχει προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την πρόσληψη προσωπικού, ιδίως φαρμακοποιών. Παράλληλα, δίνει οδηγίες στους ασφαλισμένους για εναλλακτικούς τρόπους προμήθειας φαρμάκων, όπως μέσω Μνημονίων Συνεργασίας με ιδιωτικές κλινικές και φαρμακείων κρατικών νοσοκομείων.
Επιπλέον, για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων, προγραμματίζεται η κατ’ οίκον αποστολή φαρμάκων, που θα εφαρμοστεί καθολικά μετά τα τέλη Απριλίου 2025.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ