Έρευνα της POLITIC στα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης: Ακριβότερο το λάδι στην Ελλάδα από το Βέλγιο – Ίδια τιμή η φέτα σε Βρετανία και Ελλάδα (ΦΩΤΟ)

Έρευνα της POLITIC στα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης: Ακριβότερο το λάδι στην Ελλάδα από το Βέλγιο – Ίδια τιμή η φέτα σε Βρετανία και Ελλάδα (ΦΩΤΟ)

Τι προκύπτει από τη σύγκριση τιμών σε λάδι και φέτα μεταξύ Ελλάδας και άλλων Ευρωπαϊκών Χωρών – Πόσο επηρεάζει το επίπεδο ακρίβειας την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Μια σύντομη βόλτα σε συνοικιακά σούπερ μάρκετ των Βρυξελλών, του Παρισιού, του Άμστερνταμ και του Λονδίνου που βρίσκονται στην “καρδιά” της Ευρώπης είναι αρκετή για να διαπιστώσει κάποιος τις χαοτικές διαφορές στις τιμές κυρίως του ελαιολάδου αλλά και της φέτας μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης.

Μάλιστα η διαφορά στην τιμή των τυποποιημένων ελαιολάδων στα ράφια των σούπερ μάρκετ προκαλεί ίλιγγο καθώς την ώρα που σε χώρες της Ευρώπης όπως η Γαλλία και η Μ. Βρετανία με μισθούς πολλαπλάσιους πάνω από την Ελλάδα εντοπίσαμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ την τιμή λίτρου στο λάδι φθηνότερο από την αντίστοιχη τιμή στην Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας σύγκρισης τιμών της Politic η οποία βασίστηκε σε στοιχεία καταναλωτών από ευρωπαϊκές χώρες καταδεικνύει την συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων εξαιτίας των συνεχών ανατιμήσεων και του αυξανόμενου πληθωρισμού. Παράλληλα το καλάθι του νοικοκυριού γίνεται όλο και πιο βαρύ και λόγω της αισχροκέρδειας και της κερδοσκοπίας που παραμένουν ανεξέλεγκτα.

Στο Άμστερνταμ αγοράζεις λάδι Καλαμάτας στην ίδια τιμή με την… Καλαμάτα

Στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ συναντάμε την μέση τιμή ενός λίτρου λαδιού στα 13-14 ευρώ. Την ίδια ώρα στα αντίστοιχα σούπερ μάρκετ των Βρυξελλών εντοπίσαμε την τιμή λίτρου του ελαιολάδου στα 10-15 ενώ το βιολογικό κοστίζει 20 έως 23 ευρώ.

Τιμή λαδιού – Βρυξέλλες
Τιμή λαδιού – Βρυξέλλες

Αντίστοιχα στην Γαλλική πρωτεύουσα βρήκαμε λάδι σε τιμή φθηνότερη απ’ ότι πωλείται στα ελληνικά σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα η τιμή λίτρου κυμαίνεται στα 10,29 ευρώ.

Τιμή λαδιού – Παρίσι

Με την ισοτιμία Ευρώ – Λίρα Αγγλίας να καθορίζεται στα 1 ευρώ τα 0,87 λεπτά της λίρας οι τιμές ποικίλουν. Συγκεκριμένα στα ράφια των σούπερ μάρκετ του Λονδίνου το ελαιόλαδο αγγίζει σχεδόν τα 16 ευρώ το λίτρο και μπορεί να φτάσει τα 26 ευρώ. Αντίστοιχα στις φωτογραφίες παρατηρείται λάδι πρώιμης συγκομιδής (το πράσινο) στα 11,02 ευρώ τα 500ml ενώ το έξτρα παρθένο (άσπρο) σε πρίμιουμ έκδοση 500ml να κυμαίνεται στα 21,81 ευρώ.

Τιμή λαδιού – Λονδίνο
Τιμή λαδιού – Λονδίνο

Σε συνοικιακό σούπερ μάρκετ της Ολλανδικής πρωτεύουσας εντοπίσαμε λάδι από την Καλαμάτα ενός λίτρου στα 13,58 ευρώ, όταν στα ελληνικά σούπερ μάρκετ το βρίσκεις σχεδόν στην ίδια τιμή.

Τιμή λαδιού – Άμστερνταμ
Τιμή λαδιού – Άμστερνταμ

Ίδια τιμή η φέτα σε Μ. Βρετανία και Ελλάδα

Ελληνική φέτα των 200 γραμμαρίων πωλείται στις Βρυξέλλες 4,35 ευρώ και μπορεί να φτάσει έως 5 ευρώ, όταν στη χώρα μας η ίδια ποσότητα πωλείται 3,40 ευρώ.

Τιμή φέτας – Βρυξέλλες

Παράλληλα, στο Λονδίνο η φέτα 200 γραμμαρίων κυμαίνεται στα 4,25 ευρώ ενώ στη χώρα μας η ίδια ποσότητα και συσκευασία πωλείται 3,40 ευρώ. Άλλες συσκευασίες των 200 γραμμαρίων στοιχίζουν κατά μέσο όρο στα 3,70 ευρώ, όσο περίπου και στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Τιμή φέτας – Λονδίνο
Τιμή φέτας – Λονδίνο
Τιμή φέτας – Λονδίνο

Στη Μάλτα μια μέση τιμή συσκευασμένης ελληνικής φέτας 200 γραμμαρίων φτάνει τα 3,30 ευρώ, ακριβώς στην ίδια τιμή που πωλείται και στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Τιμή φέτας – Μάλτα

Τιμές Ευρώπης με μισθούς Ελλάδας

Οι μισθοί των εργαζομένων στη χώρα μας είναι αρκετά χαμηλότεροι σε σχέση με τους αντίστοιχους μισθούς στην Ευρώπη παρόλα αυτά παρατηρείται μια αναντιστοιχία στις τιμές των σούπερ μάρκετ.

Η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών συρρικνώνεται συνεχώς. Για να γίνει αντιληπτό το χάσμα της αγοραστικής δύναμης αρκεί να αποσαφηνίσουμε ότι ο Έλληνας με κατώτατο μισθό τα 780 ευρώ τον μήνα, ο Γερμανός με κατώτατο μισθό τα 1.621 ευρώ, ο Ισπανός με κατώτατο μισθό 1.126 ευρώ καλούνται να πληρώσουν για το ίδιο προϊον σε πολλές περιπτώσεις την ίδια τιμή. Αποτέλεσμα αυτού είναι η αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή να είναι σαφώς υποδεέστερη και άνιση.

Δείτε επίσης: Δημοσκόπηση της MRB: Οι Έλληνες στηρίζουν περισσότερο τους Παλαιστίνιους, αλλά η κυβέρνηση το Ισραήλ

Loading

Play