Η λύση δόθηκε από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας η οποία εξέδωσε αυτεπάγγελτα Εντολή Ελέγχου της νομιμότητας αδειοδότησης και λειτουργίας δραστηριότητας Λούνα Παρκ, όταν διαπιστώθηκε ότι λειτουργεί βάσει άδειας λειτουργίας που είχε χορηγηθεί το 2006, η χρονική ισχύς της οποίας έχει λήξει.
Το χρονικό της τρέλας!
Κατ’ αρχήν λόγω προσωπικών δεδομένων κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκεται αυτό το Λούνα Παρκ αλλά και ποιος είναι ο ιδιοκτήτης. Μπορεί να υποθέσει ότι είναι κάπου στην Αττική, αλλά μέχρι εκεί.
Το Λούνα Παρκ λειτουργούσε κοντά σε κατοικημένη περιοχή και η άδειά του έληξε το 2001. Όπως εξηγεί η ΕΑΔ, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2000 η ελάχιστη απόσταση λειτουργίας δραστηριότητας Λούνα Παρκ από την πλησιέστερη νόμιμη κατοικία (πρώτη και δευτερεύουσα) δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 150 μ. ‘Ετσι, η άδεια δεν μπορούσε να ανανεωθεί ούτε και να λάβει νέα άδεια λειτουργίας.
Όμως, η συγκεκριμένη επιχείρηση επί περίπου μια πενταετία, από το 2001 έως το 2006 λειτούργησε άνευ νόμιμης άδειας λειτουργίας και μάλιστα εν μέσω προστριβών με τους περιοίκους, καταγγελίες, διοικητικές κωλυσιεργίες και δικαστικές διενέξεις.
Επίσης, το 2002 είχε ζητηθεί για να διακοπεί η λειτουργία της επιχείρησης από το αρμόδιο υπουργείο αλλά και τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι τότε το υπουργείο που σήμερα ξέρουμε ως υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας λεγόταν ΥΠΕΧΩΔΕ και ο αρμόδιος φορέας της τοπικής αυτοδιοίκησης ήταν η Νομαρχία Αθηνών-Πειραιώς δηλαδή η σημερινή Περιφέρεια Αττικής. Παρόλα αυτά όμως ο δήμος στον οποίο υπάγεται έδωσε παρανόμως άδεια λειτουργίας.
Φτάνουμε αισίως στο 2011. Ένας αστυνομικός κάνει έλεγχο και διαπιστώνει ότι το Λούνα Παρκ λειτουργεί χωρίς άδεια και μάλιστα ότι η άδεια έχει λήξει από το 2006.
Παρόλα αυτά έως και τον Απρίλιο του 2022, για 11 δηλαδή ολόκληρα χρόνια, η επιχείρηση λειτουργούσε βάσει απόφασης αναστολής εκτέλεσης της απόφασης σφράγισης της, παρά τις λοιπές παραβάσεις των όρων της άδειας που είχαν διαπιστωθεί από Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους εμπλεκόμενους φορείς.
Όμως, από την δημοσίευση της απόφασης του Εφετείου Αθηνών, τον Απρίλιο του 2022 και ως την αυτεπάγγελτη έναρξη του ελέγχου της ΕΑΔ, το Λούνα Παρκ λειτουργούσε μη νόμιμα, καθώς πρώτον δε διέθετε άδεια λειτουργίας εν ισχύ και δεύτερον λειτουργούσε έως τότε βάσει της προμνησθείσας απόφασης αναστολής εκτέλεσης της σφράγισής του η οποία ίσχυε έως την έκδοση της απόφασης του Εφετείου. Με απλά λόγια ούτε τον Απρίλιο του 2022 ο δήμος προχώρησε στην διακοπή λειτουργίας του.
Της γραφειοκρατίας το ανάγνωσμα συνεχιζόταν με την Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων του Δήμου να λέει αρχικά ότι η άδεια λειτουργίας του Λούνα Παρκ ήταν αορίστου χρόνου, παρότι αυτό δεν προβλεπόταν πουθενά!
Μετά όμως άλλαξαν γνώμη και αναγνώρισε ότι η άδεια του 2006 έχει λήξει!
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κλιμάκιο ελέγχου ζήτησε και τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής και την Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου και τη διενέργεια αυτοψίας από την Πυροσβεστική.
Οι Υπηρεσίες του Δήμου βρήκαν σύμφωνα με το σημείωμα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας ένα σωρό παρανομίες. Βρήκαν ότι για άλλα είχε δοθεί η αρχική άδεια και άλλα υπήρχαν. Το ίδιο και ο έλεγχος της Πυροσβεστικής ο οποίος έδειξε υπήρχε και εδώ παρανομία και γι’ αυτό επιβλήθηκε πρόστιμο!
Τελικά, με τα πολλά και 17 χρόνια μετά, στις 16-05-2023, σφραγίστηκε η επιχείρηση.
Δείτε επίσης: Πάτρα: Καταγγελίες για άνδρες σε λευκό βαν που προσπάθησαν να αρπάξουν παιδιά δημοτικού