“Είναι ένας διαγωνισμός και φέτος δεν τα καταφέραμε. Άλλοι είναι καλύτεροι κι άλλοι δεν είναι τόσο καλοί και δεν περνούν. Αλίμονο αποδεχόμαστε το αποτέλεσμα”.
H ελληνική συμμετοχή στη φετινή Eurovision 2023, το “What they say” με τον Βίκτωρα Βερνίκο, δεν κατάφερε να περάσει στη δεκάδα του δεύτερου ημιτελικού της Πέμπτης. Ο γενικός διευθυντής προγράμματος και ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής προγράμματος της ΕΡΤ κκ. Κώστας Παπαβασιλείου και Κώστας Μπουρούνης μίλησαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ και τον Απόστολο Μαγγηριάδη.
Με δεδομένο ότι υπήρξε έντονη κριτική, ως προ το πώς έγινε η επιλογή του τραγουδιού, αφού ορισμένα δημοσιεύματα μιλούν για ανάθεση και όχι επιλογή, ο κ. Μπουρούνης σημείωσε: «Στην πραγματικότητα ακολουθήθηκε η διαδικασία η οποία ακολουθείται τυπικά κάθε χρόνο από την ΕΡΤ. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε κάποια απευθείας ανάθεση. Η ΕΡΤ απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους ενδιαφερόμενους. Είχαμε δεκάδες συμμετοχές από αυτές τις συμμετοχές. Καταλήξαμε σε μία ας το πούμε “τελική λίστα” 7 συμμετοχών.
Η διαφορετικότητα φέτος στην επιλογή ήταν ότι εκτός από την επιτροπή της ΕΡΤ για αυτές τις 7 συμμετοχές δημιουργήθηκε και τυχαία μία επιτροπή από 70 άτομα από το κοινό που συμμετείχαν και αυτά στην αξιολόγηση. Η συνολική αξιολόγηση και από τις δύο επιτροπές στην πραγματικότητα έδωσε το εισιτήριο στον Βίκτωρα Βερνίκο ώστε να ταξιδέψει το κομμάτι στη Λίβερπουλ και στη Eurovision.
Η επιτροπή αυτή είναι η ίδια η επιτροπή η οποία ήταν και πέρυσι και πρόπερσι που είχαμε κομμάτια μέσα στη δεκάδα του διαγωνισμού. Αλλά ξανατονίζω τη λέξη “διαγωνισμός”. Είναι ένας διαγωνισμός. Φέτος δεν τα καταφέραμε σε διαγωνισμό. Άλλοι είναι καλοί, άλλοι είναι καλύτεροι, άλλοι δεν είναι τόσο καλοί και δεν περνάνε. Έχει ξανασυμβεί στη χώρα μας και το 2016 και το 2018. Αποδεχόμαστε το αποτέλεσμα.».
Για το αν περίμενε αυτή την κριτική μετά τον αποκλεισμό της ελληνικής συμμετοχής στον τελικό του διαγωνισμού, ο ίδιος τόνισε: «Σε καμία περίπτωση και εν πλήρη γνώση, το δηλώνουμε αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν περιμέναμε αυτή την αντιμετώπιση, αν θέλετε στα όρια της τοξικότητας. Το μήνυμα της Eurovision φέτος μετά και τη φιλοξενία στο Λίβερπουλ από την Ουκρανία, είναι “United By Music”. Πάντα η μουσική μας ενώνει.
Εγώ αυτό που βλέπω από το από μερίδα του ελληνικού τύπου, των social media, είναι ότι ο νικητής μας ενώνει μόνο και όλα τα άλλα μας χωρίζουν. Η ΕΡΤ με το το κομμάτι αυτό του νεαρού καλλιτέχνη που το έγραψε στα 14 του χρόνια με αφορμή προσωπικά έντονα αρνητικά βιώματα -έως και κρίσεις πανικού- θέματα δηλαδή για τα οποία συνήθως γίνονται σταυροφορίες στα social media.
Ήρθε με αυτό το κομμάτι και η ΕΡΤ υποστήριξε και αγκάλιασε την παρουσία του στη σκηνή χωρίς να του επιβάλλει σε καμία περίπτωση υπερθέαμα. Εστιάσαμε στην ερμηνεία του μηνύματος που ήθελε να μεταδώσει σε όλη την Ευρώπη, Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Ρήγος ήθελε να τονίσει κάποιους στίχους, κάποιες λέξεις χρησιμοποιώντας και κάποια ελληνικά γράμματα της αλφαβήτου στο πίσω μέρος των οθονών, προσπαθώντας να περάσει το μήνυμα και μια αυθεντική καλλιτεχνική δημιουργία.
Από εκει και πέρα είναι ένας διαγωνισμός, ξαναλέω».
Από την πλευρά του, ο κ. Παπαβασιλείου, δεδομένου ότι ασκείται κριτική στην ΕΡΤ για το κόστος της ελληνικής συμμετοχής, επισήμανε: «Το ποσό που παρουσιάστηκε ως τελικό σύνολο κόστος της ελληνικής συμμετοχής δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Και αν υπάρχει φέτος μια μικρή αύξηση του στο συνολικό αυτό κόστος, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η διοργανώτρια αύξησε φέτος το δικαίωμα της συμμετοχής στη Eurovision, όπως επίσης αύξησε το κόστος για τα κυκλώματα και το κόστος για το θάλαμο σχολιασμού για όλα τα μέλη – και όχι μόνο για την Ελλάδα.
Επίσης μην ξεχνάμε ότι η Eurovision φέτος γίνεται στη Μεγάλη Βρετανία, μια χώρα η οποία είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. κάτι που σημαίνει ότι αυτό αυξάνει και τα κόστη».
Για τις πληροφορίες που αφορούν σε έξτρα αμοιβές στο προσωπικό της ΕΡΤ ή τους σχολιαστές, ο τελευταίος αποσαφήνισε: «Όχι, σε καμία περίπτωση. Kαι θέλω να είμαι κατηγορηματικός σε αυτό. Καμία επιπλέον αμοιβή δεν υπήρξε για κανέναν εργαζόμενο στην ΕΡΤ. Η Μαρία Κοζάκου και η Τζένη Μελιτά δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ. Τα 14.000 ευρώ που γράφτηκαν αφορούν στο ενοίκιο του θαλάμου σχολιασμού που είναι μία δαπάνη η οποία καταβάλλουν όλα τα μέλη της EBU για να συμμετέχουν».
Δείτε επίσης: Κατερίνα Στανίση: «Αν πάω στη Eurovision, θα πάρω μαζί μου τρεις λουλουδούδες και πιάτα» (vid)