Εξ αποστάσεως ταυτοποίηση: Ψηφιακή υπογραφή χωρίς φυσική παρουσία

Εξ αποστάσεως ταυτοποίηση: Ψηφιακή υπογραφή χωρίς φυσική παρουσία

Διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής μέσω εξ αποστάσεως ταυτοποίησης από την ΑΠΕΔ. Η ψηφιακή υπογραφή είναι διαθέσιμη για τους πολίτες εξ αποστάσεως μέσω ταυτοποίησης από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) με στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας. Με βιντεοκλήση η ταυτοποίηση, τέλος τα ΚΕΠ. Οι πολίτες μπορούν πλέον να κλείσουν ψηφιακό ραντεβού με βιντεοκλήση για την ταυτοποίησή τους προκειμένου να εκδώσουν το εγκεκριμένο πιστοποιητικό της ηλεκτρονικής υπογραφής τους. Να θυμίσουμε ότι έως τώρα η ταυτοποίηση του πολίτη ήταν δυνατή αποκλειστικά με φυσική μετάβαση σε ΚΕΠ της επιλογής τους.

Η υπηρεσία της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης δίνει πλέον σε όλους τους πολίτες, ιδιώτες και επαγγελματίες, τη δυνατότητα απόκτησης ψηφιακής υπογραφής ανεξαρτήτως τόπου διανομής στην ελληνική επικράτεια ή στο εξωτερικό. Η διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής περιλαμβάνει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης. Ο ενδιαφερόμενος εκδίδει ειδική Υπεύθυνη Δήλωση – Αίτηση είτε απευθείας στο gov.gr στην ενότητα Πολίτης και Καθημερινότητα και την υποενότητα Ηλεκτρονικές Υπογραφές, είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΑΠΕΔ.

Στη συνέχεια, εισέρχεται στην εφαρμογή της ΑΠΕΔ με κωδικούς TaxisNet για να υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση έκδοσης ψηφιακού πιστοποιητικού, συμπληρώνοντας τον κωδικό αριθμό της Υπεύθυνης Δήλωσης – Αίτησης του gov.gr και επιλέγοντας τη μέθοδο της εξ αποστάσεως ταυτοποίησης. Επιλέγει την επιθυμητή ημέρα και ώρα για το ραντεβού βάσει διαθεσιμότητας για τις επόμενες τρεις εργάσιμες ημέρες, καθώς και τον τρόπο επικοινωνίας που τον εξυπηρετεί (SMS/email).

Κατά την πραγματοποίηση του ραντεβού θα του ζητηθεί να επιδείξει το έγγραφο ταυτοποίησης που έχει δηλώσει στην υπεύθυνη δήλωση που υπέβαλε στο gov.gr, ενώ του δίνονται και σχετικές οδηγίες από τον υπάλληλο. Ο υπάλληλος ταυτοποιεί τον πολίτη και επιβεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων της αίτησης, ελέγχοντας και το έγγραφο ταυτοποίησης. Αν υπάρχει λάθος, ακυρώνει το αίτημα.

Όταν ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση, ο πολίτης λαμβάνει με SMS στο κινητό του έναν εξαψήφιο αριθμό, εν είδει αριθμού πρωτοκόλλου της αίτησης και πληροφορείται αν η ταυτοποίηση πραγματοποιήθηκε επιτυχώς. Η αίτηση προωθείται στην Αρχή Εγγραφής της ΑΠΕΔ, η οποία, αφού εξετάσει τα στοιχεία που συνοδεύουν την αίτηση (video του ψηφιακού ραντεβού, φωτογραφία, εγκυρότητα ταυτοποιητικού εγγράφου κ.λπ.), εγκρίνει ή απορρίπτει την αίτηση. Η έγκριση ή η απόρριψη γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο μέσω SMS, μαζί με έναν οκταψήφιο αριθμό ο οποίος χρησιμοποιείται στη διαδικασία έκδοσης ή ανάκλησης του πιστοποιητικού.

Loading

Play