Εξεταστική για τα Τέμπη: Στον σταθμάρχη ρίχνει την κύρια ευθύνη ο εμπειρογνώμονας Ιωάννης Χαλκιάς

Εξεταστική για τα Τέμπη: Στον σταθμάρχη ρίχνει την κύρια ευθύνη ο εμπειρογνώμονας Ιωάννης Χαλκιάς

Στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που συστάθηκε για τη διερεύνηση της τραγωδίας στα Τέμπη κατέθεσε ο εμπειρογνώμονας Ιωάννης Χαλκιάς.

Στην εθνική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023, «καταλήξαμε ότι έγιναν φοβερά λάθη ξεκινώντας από τον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος λειτούργησε λαθεμένα σε όλες τις δραστηριότητές του, και φτάνοντας στα τεχνολογικά συστήματα τα οποία δεν λειτουργούσαν ή δεν λειτούργησαν εκείνο το βράδυ», τόνισε, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» ο Ιωάννης Χαλκιάς που μετείχε στην τριμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων, γνωστή και ως επιτροπή «Γεραπετρίτη».

Όπως είπε, ο κύριος αίτιος αυτής της μεγάλης δυστυχίας ήταν ο σταθμάρχης, ο οποίος, όπως και οι μηχανοδηγοί, έκαναν «τραγικά λάθη». Αναφερόμενος στα συμπεράσματα της επιτροπής Γεραπετρίτη, είπε: «Εμείς καταλήξαμε στο ότι οι ευθύνες ξεκινάνε από κάτω και μπορούν να φτάσουν μέχρι πάνω.

Ο βαθμός της ευθύνης του καθενός είναι θέμα που θα διερευνήσει η δικαστική εξουσία» είπε ο κ. Χαλκιάς και συνέχισε: «Δεν μπορώ να πω εγώ ότι έχει ποινική ευθύνη ο διοικητής του ΟΣΕ ή της ΕΡΓΟΣΕ κλπ, εάν δεν έχουμε πλήρη γνώση του φακέλου. Και αυτή τη στιγμή, μόνο ο ανακριτής της Λάρισας έχει γνώση».

Εν συνεχεία είπε ότι «καταλήξαμε στη διάρθρωση αυτού του πορίσματός μας, λέγοντας: Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ διότι ακριβώς είναι πελαγωμένη με τις συμβάσεις που ξεκινάνε και δεν τελειώνουν ποτέ ή τελειώνουν μετά από 10 χρόνια, μετά από διαδοχικές παρατάσεις, οι οποίες επιβαρύνουν και το κόστος, ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ η οποία, κακώς κατά τη γνώμη μου, είχε αναλάβει με νομοθετική πρωτοβουλία τα θέματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου –έπρεπε να ασχολείται μόνο με την αγορά και τον ανταγωνισμό– ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο Υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς».

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη, ο κ. Χαλκιάς είπε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία και ότι η συνεννόησή του με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή».

Δείτε επίσης: Συνάντηση Μητσοτάκη με αγρότες: «Δε θα γίνετε γκαρσόνια»

Loading

Play