Θετικά τα ευρήματα για τις επιδόσεις των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση για τις Ευρωπαϊκές ΜΜΕ, που παρουσιάστηκε στη γενική συνέλευση/συνδιάσκεψη ΜΜΕ 2019 της ΕΕ (25-27 Νοεμβρίου, SME Assembly 2019) στο Ελσίνκι και η οποία περιλαμβάνει στοιχεία και αναλύσεις για την περίοδο 2018-2019, ενώ παράλληλα επιχειρεί και μια πρόγνωση των πιο αξιοσημείωτων μακροοικονομικών και μικροοικονομικών τάσεων που θα ακολουθήσουν.
Στο ειδικό τεύχος για την ελληνική οικονομία και τη συμβολή των μικρών επιχειρήσεων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος, η Έκθεση επισημαίνει ως θετικά στοιχεία την σημαντική αύξηση του δείκτη προστιθέμενης αξίας (11,8%), η οποία οφείλεται κυριότερα στις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων (δηλαδή με πάνω από 5 απασχολούμενους, 25,7% αύξηση).
Η συμβολή αντίθετα των πολύ μικρών επιχειρήσεων φαίνεται να υποχωρεί σε όρους αξίας (-11,9%). Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμφανίζεται το παράδοξο της σημαντικής αύξηση προστιθέμενης αξίας κατά 20,6%, η οποία συνοδεύεται από μείωση της απασχόλησης κατά 15,6%, ένδειξη ασθενούς ανάκαμψης που ίσως σχετίζεται με διαρθρωτικά και ρυθμιστικά ζητήματα της αγοράς εργασίας. Η συμμετοχή του κλάδου τροφίμων και του τουρισμού στις θετικές επιδόσεις του οικοσυστήματος των ΜΜΕ είναι κυρίαρχη.