Νέες επενδύσεις για την ενίσχυση των υποδομών φέρνει η «απογείωση» της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια διαχείρισης της Fraport Greece.
Οι υψηλές πτήσεις που σημειώθηκαν το 2024 αλλά και το πρώτο δίμηνο του 2025 καθιστούν την ανάγκη να προχωρήσει το νέο επενδυτικό πλάνο της διοίκησης της Fraport Greece. Για να συνεχιστεί η κινούμενη πορεία του τουριστικού κλάδου θεωρείται επιτακτική ανάγκη να τεθούν οι υποδομές στο επίκεντρο, αφού υπόκεινται σε μεγάλες πιέσεις, ιδίως στην περίοδο αιχμής.
Σημαντικό ορόσημο το 2024 – θετικοί οιωνοί για το 2025. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2024 έκλεισε για την Fraport Greece με ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης, πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο, υποδεχόμενη περισσότερους από 36 εκατομμύρια επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται.
Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,4% σε σύγκριση με το 2023, διακινώντας περίπου 2,1 εκατομμύρια περισσότερους επιβάτες. Ο αριθμός των εσωτερικών πτήσεων σημείωσε αύξηση 4,7% (86.026) και των διεθνών πτήσεων σημείωσε αντίστοιχη αύξηση 4,2% (190.315), ενώ συνολικά σε εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις η αύξηση έφτασε το 4,4%.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 2016, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν συνολικά 25.008.965 επιβάτες, ενώ το 2024 ο αριθμός αυτός ανήλθε σε 36.026.347 επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση κατά 44,1% ή 11.017.382 περισσότερους επιβάτες, συγκριτικά με το έτος πριν την παραχώρηση.
Για το 2025, με βάση και τα στοιχεία του πρώτου διμήνου, προμηνύεται, σύμφωνα με παράγοντες της αεροπορικής αγοράς, μια υψηλή πτητική χρονιά, καθώς τα στοιχεία για τα 14 αεροδρόμια είναι ενθαρρυντικά. Ταξίδεψαν 1.324.409 επιβάτες σημειώνοντας αύξηση 3,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.
Η διοίκηση της Fraport Greece αναφέρει ότι απαιτούνται νέες επενδύσεις για επεκτάσεις αεροδρομίων και κυρίως εκεί όπου εντοπίζεται μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης, με επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ ετησίως για την αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεών τους.
Τα έργα αυτά, τα οποία εντάσσονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος μεγάλης κλίμακας, με στόχο την συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς ασφαλείας της EASA. Η Fraport Greece σχεδιάζει πρόσθετες επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την αύξηση της φέρουσας ικανότητας σε αεροδρόμια όπως η Κως, η Κέρκυρα, η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Αυτά τα αεροδρόμια πλησιάζουν τα όρια δυναμικότητάς τους λόγω της σημαντικής ανόδου της επιβατικής κίνησης, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών τους. Εξετάζονται και άλλες περιπτώσεις αεροδρομίων για περαιτέρω επενδύσεις, όπως το αεροδρόμιο της Ζακύνθου.
«Η αυξανόμενη επιβατική κίνηση και οι συνεχείς επενδύσεις στις υποδομές των 14 περιφερειακών αεροδρομίων αναβαθμίζουν τη θέση της Ελλάδας ως κορυφαίου προορισμού, ενδυναμώνοντας τις τοπικές κοινότητες και τις προοπτικές εξέλιξής τους», αναφέρουν στελέχη της Fraport Greece.
«Το κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού είναι η ενίσχυση της σύμπραξης μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα», τονίζουν.
«Πρωταγωνιστής» το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Στην κορυφή της επιβατικής κίνησης βρίσκεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, το οποίο συνεχίζει να καταγράφει σημαντική αύξηση επιβατών, με άνοδο 8,8%.
Η πεντάδα των επιβατών που διακινούνται μέσω των 14 αεροδρομίων περιλαμβάνει ταξιδιώτες από Γερμανία, Κύπρο, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ