Η κυριαρχία του TikTok: Πώς η νέα γενιά επαναστατεί στην ψηφιακή συμμετοχή

Η κυριαρχία του TikTok: Πώς η νέα γενιά επαναστατεί στην ψηφιακή συμμετοχή

Αναλύουμε την επιρροή του TikTok στη Gen Z και τις πολιτικές της συμμετοχές. Αναμφισβήτητα, το TikTok έχει αναδειχθεί ως η πιο περιζήτητη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, απολαμβάνοντας συνεχώς αυξανόμενο αριθμό χρηστών. Από την έναρξή του το 2016, η ανάπτυξή του υπήρξε ραγδαία, με κομβικό σημείο την πανδημία (2019-2020). Σήμερα, περίπου 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες το επισκέπτονται μηνιαίως σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση 27,5% για το 2023-2024. Αναγνωρίζεται μάλιστα ότι η Gen Z (18-25 ετών) και οι ανήλικοι (13-17 ετών) αποτελούν σημαντικά ποσοστά της συνολικής χρήσης, με 30,5% και 30,2% αντίστοιχα.

Μαζί με την αύξηση των χρηστών, εντείνεται και η ανησυχία σχετικά με τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες της πολύωρης έκθεσης στην πλατφόρμα. Η έρευνα του Eteron – Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Κοινωνική Αλλαγή, εστιάζει στη χρήση του TikTok από τη νέα γενιά, αναλύοντας κίνητρα συμμετοχής, ενδιαφέροντα για κοινωνικά και πολιτικά θέματα, καθώς και τις διαδικασίες πολιτικοποίησης που εκτυλίσσονται μέσω της πλατφόρμας. Εκτός από μέσο ψυχαγωγίας, το TikTok έχει την ικανότητα να λειτουργεί και ως εργαλείο πολιτικής κοινωνικοποίησης.

Βασικά ευρήματα της έρευνας περιλαμβάνουν ότι το 98% των νέων ηλικίας 16-25 είναι ενεργοί χρήστες της πλατφόρμας, με το 44,8% να ξοδεύει περισσότερες από 3 ώρες καθημερινά. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 35,5% παρακολουθεί πολιτικά ζητήματα και το 22,3% δηλώνει ότι η πλατφόρμα έχει ενισχύσει τη συμμετοχή του σε κοινωνικές συζητήσεις online. Εντούτοις, το 73% δεν παρακολουθεί προφίλ πολιτικών προσώπων.

Η έρευνα, που διεξήχθη από την aboutpeople, περιλάμβανε 440 συμμετοχές χρηστών TikTok ηλικίας 16-25 από όλη την Ελλάδα και πραγματοποιήθηκε από 15 έως 20 Νοεμβρίου.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play