Η Λάρισα «δεμένη» στις ράγες των τρένων: Μελέτη σκοπιμότητας που θα δώσει εφικτές και υλοποιήσιμες λύσεις, πρόκριναν οι φορείς της πόλης

Η Λάρισα «δεμένη» στις ράγες των τρένων: Μελέτη σκοπιμότητας που θα δώσει εφικτές και υλοποιήσιμες λύσεις, πρόκριναν οι φορείς της πόλης

Πρωτοβουλία για την εκπόνηση σχετικής μελέτης, ανακοίνωσε στη συνεδρίαση ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντροδυτικής Θεσσαλίας κ. Νίκος Παπαγεωργίου

Να αναλάβουν το πρόβλημα της διέλευσης των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα από την πόλη της Λάρισας ειδικοί, οι οποίοι μέσα από μία μελέτη σκοπιμότητας θα δώσουν συγκεκριμένες και κοστολογημένες προτάσεις και λύσεις, συμφώνησαν οι φορείς της πόλης κατά την ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το βράδυ της Πέμπτης, στο απόηχο του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη.

Στην εισήγησή του ο δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης είπε μεταξύ άλλων πως στη σχέση Δήμου – ΟΣΕ το πρόβλημα ήταν πάντα στην πλευρά του ΟΣΕ «που ουδέποτε έσκυψε με τον τρόπο που θα έπρεπε για να λύσει τα θέματα της ασφάλειας και όχι μόνο», ενώ οι όποιες λύσεις που προτείνονταν δεν ήταν υλοποιήσιμες. Σημείωσε δε, πως πρέπει να υπάρξουν δύο δέσμες μέτρων, βραχυπρόθεσμα τα αναγκαία που επιλύουν άμεσα στο συντομότερο δυνατό χρόνο ζητήματα ασφάλειας και μακροπρόθεσμα που έχουν σχέση με την επίλυση της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Όλη η συζήτηση εδώ:

Είπε πως το ορθό είναι να αποφασιστεί μελέτη σε μία ερευνητική ομάδα που θα ερευνήσει όλα τα δεδομένα, ενώ προειδοποίησε πως αν μετά το Πάσχα δεν υπάρξουν συζητήσεις και δεσμεύσεις η πόλη πρέπει να πάει σε κινητοποιήσεις.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός είπε μεταξύ άλλων πως «το 2019 η Περιφέρεια βλέποντας πως δεν υπήρχε ανταπόκριση και βγήκε μπροστά με ένα πρωτοποριακό σε όλη την Ελλάδα σχέδιο ηχοπετασμάτων».

Για τις κάτω διαβάσεις είπε πως σήμερα δεν προσφέρουν τίποτε, δημιουργούν προβλήματα και γι’ αυτό πρότεινε να γίνει μία προμελέτη με «cut and cover tunnelling» (σ.σ. υπέργεια τσιμεντένια τούνελ) στην περιοχή από την Υψηλάντου μέχρι την Αγιάς.

«Έχουμε περισσότερα εκκλησάκια δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές της πόλης απ’ ότι στις εκκλησίες των συνοικιών» διαπίστωσε η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ κ. Ευαγγελία Λιακούλη, προσθέτοντας πως «δυστυχώς θα πρέπει να επανακαθοριστεί το διεκδικητικό μας πλαίσιο… Ζητάμε εκπόνηση μελέτης με πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά αλλά όχι μελέτη υπηρεσίας υπουργείου. Θέλουμε ειδική μελέτη που θα γίνει μόνο για την πόλη με κοστολόγηση και προϋπολογισμό… προκειμένου να μιλάμε επί χάρτου…».

Στην μέσω skype παρέμβασή του ο βουλευτής Λάρισας της Ν.Δ. κ. Χρήστος Κέλλας σημείωσε πως «αποτελεί χρέος όλων μας να γίνει άμεσα ότι χρειάζεται ώστε να μη ξανασυμβεί». Ζήτησε δε, λύση τεχνικά δυνατή και οικονομικά εφικτή.

Ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βασίλης Κόκκαλης είπε μεταξύ άλλων πως «πρέπει να εκφραστεί μία ενιαία βούληση από όλους μας και να ανατεθεί σε ειδικούς η σύνταξη μελέτης τάχιστα χωρίς να περιμένουμε κανέναν Γεραπετρίτη και κανέναν υπουργό ή υφυπουργό. Όσο περισσότερο δουλεύουμε και όσο λιγότερο μιλάμε θα είναι καλύτερο για την πόλη.» Έκλεισε την τοποθέτησή του ευχόμενος «σοβαρότητα και άμεση δράση».

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο κ. Θανάσης Μαμάκος σημείωσε πως πρέπει να διεκδικηθεί άμεσα λύση για το πρόβλημα των γραμμών. Έκανε λόγο για συγκυριακό ενδιαφέρον της Δημοτικής Αρχής υπενθυμίζοντας πως μόλις δύο μήνες πριν το δυστύχημα ο δήμαρχος έκανε εκδήλωση με απολογισμό έργου και κατάθεση προτάσεων για το μέλλον της πόλης. «Μιλήσατε μία ώρα περίπου και δε βρήκαμε ούτε μία λέξη που να αναφέρεται στο θέμα των σιδηροδρομικών γραμμών, συνέχισε, παρότι τα καμπανάκια είχαν χτυπήσει νωρίτερα. Από το 2014 μέχρι το 2017 δεν υπάρχει καμία απολύτως παρέμβαση του δήμου για το θέμα…» Έκλεισε απευθυνόμενος στον κ. Καλογιάννη, λέγοντάς του πως “αν έχετε σκοπό να ξεκινήσουμε, αύριο έρχομαι στο γραφείο σας και σηκώνουμε τα μανίκια…”

«Το δίλημμα είναι ή θα εξυπηρετούνται οι λαϊκές ανάγκες ή το κέρδος» είπε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ. Πέτρος Κρίκης σχολιάζοντας το πάγιο αίτημα της υπογειοποίησης των γραμμών.

Ο επικεφαλής της «Πρωτοβουλίας Αξιών» κ. Παναγιώτης Γούλας συμφώνησε πως πρέπει να γίνουν δυναμικές κινητοποιήσεις «για να πάρουμε το καλύτερο που μπορούμε να πάρουμε… Συντασσόμαστε στη μελέτη που θα δείξει προτάσεις και κοστολογήσεις για οριστικές λύσεις».

Ο επικεφαλής της «Ορμής Ανανέωσης» κ. Νίκος Γαμβρούλας υποστήριξε πως «χωρίς να επιλυθεί το ζήτημα της Λάρισας ο κίνδυνος θανατηφόρου δυστυχήματος θα υπάρχει μονίμως στα πόδια μας. Όλοι πλέον έχουμε αντιληφθεί το πρόβλημα και ζητάμε άμεση και αποτελεσματική λύση. Το έργο αυτό δεν είναι τοπικό αλλά εθνικό. Θα επιλύσει ζητήματα ασφάλειας που αφορούν όλη τη χώρα…».

Ο δημοτικός σύμβουλος της «Λαρισαίων Κοινών» κ. Δημήτρης Τσιάρας σχολίασε πως «αυτή η περιβόητη μελέτη θα πρέπει να είναι ολιστική για το ζήτημα των διελεύσεων και τα θέματα ασφάλειας στην πόλη, να περιλαμβάνει εκτός από τις γραμμές, το Τελωνείο, το αμαξοστάσιο και τον σταθμό… Μία μελέτη που θα αποτελέσει εργαλείο και προμετωπίδα διεκδίκησης». Εμφανίστηκε κι αυτός υπέρμαχος μορφών κινητοποιήσεων.

Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Κεντροδυτικής Θεσσαλίας κ. Νίκος Παπαγεωργίου σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «αμέσως μετά το Πάσχα θα προσδιορίσουμε ακριβώς το περίγραμμα και το στόχο της σχετικής ομάδας εργασίας» που ως στόχο θα έχει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας.

Πηγή: www.onlarissa.gr

Δείτε επίσης: Hellenic Train: Περισσότερα δρομολόγια από σήμερα, Παρασκευή

Loading

Play