Η συνήθεια των Ελλήνων να οδηγούν για μικρές αποστάσεις: Συνέπειες και προτάσεις για βελτίωση

Η συνήθεια των Ελλήνων να οδηγούν για μικρές αποστάσεις: Συνέπειες και προτάσεις για βελτίωση

Τα αποτελέσματα έρευνας με συμμετοχή 2.560 μη επαγγελματιών οδηγών, υπό την επίβλεψη του ομότιμου καθηγητή Εργοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιάννη Κουτεντάκη, έδειξαν ότι το 82% των συμμετεχόντων χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για αποστάσεις μικρότερες των τεσσάρων χιλιομέτρων. Σύμφωνα με πρόσφατο πόρισμα της EUROSTAT, οι Έλληνες χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για αρκετά μικρότερες αποστάσεις σε σχέση με τους οδηγούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

   «Το σοβαρότερο αποτέλεσμα της έντονης προτίμησης των Ελλήνων για το αυτοκίνητο είναι η υποβάθμιση της υγείας τους, λόγω του καθιστικού τρόπου ζωής και της σωματικής αδράνειας. Η σωματική αδράνεια προκαλεί περίπου 6 εκατομμύρια θανάτους ετησίως παγκοσμίως, ενώ η προτίμηση στο περπάτημα για αποστάσεις αντί της οδήγησης μπορεί να βελτιώσει τη σωματική και νοητική υγεία μας. Αντίθετα, επιλέγοντας το περπάτημα αντί για την οδήγηση, επιτυγχάνονται σημαντικά οφέλη για την υγεία.

   Η σωματική αδράνεια στην Ελλάδα εκτιμάται ότι κοστίζει πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως. Η επιλογή του περπατήματος για μικρές αποστάσεις μπορεί να προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη και να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών, όπως καρκίνοι και καρδιοαγγειακά νοσήματα.

   Η επιλογή του βαδίσματος θα έχει θετική επίδραση και στο περιβάλλον. Η οδήγηση μικρών αποστάσεων συμβάλλει στην παραγωγή 1,5 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Αυτή η επιβάρυνση είναι σημαντική, ειδικά με την χρήση περίπου 5,5 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα.

   Με το 70-80% των τροχαίων ατυχημάτων να συμβαίνουν σε αστικές περιοχές και το κόστος τους να ξεπερνά τα 5,3 δισ. ευρώ ετησίως, η οδήγηση μικρών αποστάσεων μπορεί να αποβεί επικίνδυνη και κοστοβόρα, σε σχέση με την οικονομική και ασφαλή επιλογή του περπατήματος.

Loading

Play