Η ΗΔΙΚΑ ξεκαθαρίζει ότι δεν υπήρξε οικονομική ζημία από τα λάθη στα παραπεμπτικά βιοπαθολογικών εξετάσεων. Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα που αναφέρουν σφάλματα στον υπολογισμό της συμμετοχής των ασθενών στις βιοπαθολογικές εξετάσεις, η ΗΔΙΚΑ προχωρά σε διευκρινίσεις σχετικά με την κατάσταση. Η ΗΔΙΚΑ επισημαίνει ότι δεν υπήρξε οικονομική ζημία για τους ασφαλισμένους ή τα διαγνωστικά κέντρα.
Τα λανθασμένα στοιχεία εμφανίστηκαν μόνο στα εκτυπωμένα παραπεμπτικά και δεν επηρεάζουν τη διαδικασία εκτέλεσης τους. Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των συστημάτων, ενεργοποιήθηκαν εκ παραδρομής 13 εγγραφές με παλαιότερες τιμές για 15 εξετάσεις, γεγονός που οδήγησε σε εσφαλμένες εκτυπώσεις. Αυτές οι εγγραφές απενεργοποιήθηκαν άμεσα, το πρωί της 30ής Ιανουαρίου, μόλις μισή ώρα μετά την αναγνώριση του προβλήματος.
Η ΗΔΙΚΑ υπογραμμίζει ότι η διαδικασία εκτέλεσης των παραπεμπτικών και η ανάκτηση των στοιχείων πραγματοποιούνται μέσω της ηλεκτρονικής Δήλωσης Αναλυτικών Παραστατικών Υγείας (eΔΑΠΥ) με τις ορθές τιμές, οπότε η αναστάτωση που προκλήθηκε δεν επηρεάζει την κανονική λειτουργία.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι οργανισμός υπό την εποπτεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επιφορτισμένος με την ανάπτυξη λογισμικού στους τομείς της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας. Διαχειρίζεται επίσης κρίσιμες εφαρμογές όπως η ηλεκτρονική και άυλη συνταγογράφηση, το myHealth app, καθώς και τα Εθνικά ηλεκτρονικά Μητρώα Ασθενών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr