Καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»: Δημοσιότητα και… χάος!

Καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»: Δημοσιότητα και… χάος!

Και πάμε στον κατάλογο που δόθηκε στην δημοσιότητα και αφορά τα χρήματα που πήραν τα ΜΜΕ για την κρατική διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»

Κατ’ αρχήν θεωρώ πως η λίστα από μόνη της με τα ανάλογα ποσά, είναι ένα βήμα διαφάνειας.

Δεν μας έχουν συνηθίσει σε τέτοιες δημοσιότητες, ούτε η Ν.Δ. , ούτε και ο ΣΥΡΙΖΑ, και φυσικά ούτε το ΠΑΣΟΚ.

Στην λίστα φωτογραφίζονται ουσιαστικά τρεις οικογένειες που πήραν από δύο εκατομμύρια, η οικογένεια Βαρδινογιάννη, πήρε 2.150 (ALPHA STAR και τα συναφή), 2.000 η οικογένεια Αλαφούζου (SKAI κλπ) και 1.500 ο Μαρινάκης και οι γύρω του.

Και φυσικά ο πακτωλός του κρατικού χρήματος έρευσε στοχευμένα στα Μέσα που εδρεύουν στην πρωτεύουσα, όπως συνέβαινε πάντα χωρίς να τηρηθεί ο νόμος που ισχύει για το 30% των διαφημιστικών εξόδων που οφείλουν να κινούνται στην επαρχία.

Άρα τα 20 εκ. ευρώ της διαφημιστικής προβολής μοιράστηκαν αφειδώς και απροκάλυπτα κυρίως στην Αττική και σε ορισμένα site που βγάζουν …μάτια!

Για παράδειγμα, το iefimerida.gr, πήρε κρατική διαφήμιση 250.000 ευρώ και όλα μαζί τα επαρχιακά site πήραν και αυτά 250.000 ευρώ!

Με άλλα λόγια μια μέτρια ενημερωτική ιστοσελίδα της πρωτεύουσας πήρε όσα πήραν μαζί διακόσιες πενήντα (250) αντίστοιχες ιστοσελίδες που εδρεύουν στην επαρχία!

Η σύγκριση, αν μη τι άλλο, για μένα τουλάχιστον, είναι σοκαριστική.

Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια για τη κατανομή της κρατικής διαφήμισης;

Το ερώτημα που προκύπτει, είναι αν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια για μια δικαιότερη κατανομή κρατικών διαφημίσεων, με κυριότερα εκείνα της ποιότητας, της απήχησης, αλλά και του αριθμού των εργαζομένων, καθώς θεωρώ δεδομένο πως καμία επιχείρηση δεν διατηρεί υπαλλήλους για λόγους εντυπώσεων!

Σωστά;

Θα μου πεις τα ίδια δεν έκαναν και όλοι οι προηγούμενοι και μάλιστα χωρίς καμιά διαφάνεια, φτάνοντας στο σημείο να διακινούν σε ημετέρους ακόμα και διαφημίσεις μιας πρώην ΔΕΚΟ μέσω του …νυν ιδιοκτήτη;

Ή δεν πήρε στο πρόσφατο παρελθόν Σερραϊκή εφημερίδα 250 χιλιάρικα από τράπεζα για διαφήμιση, όταν η ίδια τράπεζα έδωσε σε όλα τα άλλα μέσα από 100 και 200 ευρώ;

Αλλά το πως τα Μέσα Ενημέρωσης θα στηριχθούν από την πολιτεία, είναι ένα μεγάλο ερώτημα που χρειάζεται οικουμενική και άμεση απάντηση καθώς η πολυφωνία από μόνη της είναι υπόθεση …δημοκρατίας!

Μόνο που αυτό πρέπει να γίνει με κανόνες ισονομίας και διαφάνειας, και όχι με όρους ευνοιοκρατίας και συναλλαγής!

Διαβάστε περισσότερα στο e-vima.gr

Loading

Play