Ανακαλύψτε το καλάθι του Πάσχα και τις σημαντικές εξελίξεις για τις τιμές και τα προϊόντα. Στις 9 Απριλίου θα ξεκινήσει το Καλάθι του Πάσχα, το οποίο θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου. Το Καλάθι θα περιλαμβάνει παραδοσιακά προϊόντα όπως αρνί, κατσίκι, τσουρέκι και σοκολατένια αυγά. Είναι η τρίτη διαδοχική χρονιά που εφαρμόζεται αυτή η πρωτοβουλία, η οποία αποτελεί επέκταση του καλαθιού του νοικοκυριού.
Επιπλέον, αναμένονται εξελίξεις και για το καλάθι των Νονών, το οποίο θα περιλαμβάνει κατηγορίες προϊόντων όπως πασχαλινές λαμπάδες, παιχνίδια, και άλλες επιλογές που είναι δημοφιλείς κατά την εορταστική περίοδο. Οι έλεγχοι στην αγορά γίνονται πιο αυστηροί, ενώ δρομολογείται σχέδιο δράσης για την συγκράτηση των τιμών των αμνοεριφίων ενόψει του Πάσχα. Στη σχετική σύσκεψη, οι υπουργοί Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης επικεντρώθηκαν στην προστασία του καταναλωτή και στην αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων.
Σύμφωνα με έρευνες, οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν σημαντικά, με το 93% των πολιτών να δηλώνουν ότι δυσκολεύονται οικονομικά λόγω των αυξημένων τιμών στα σούπερ μάρκετ. Οι περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε πιο οικονομικές επιλογές, περιορίζοντας τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα. Η έρευνα αναδεικνύει ότι οι πολυεθνικές εταιρείες θεωρούνται κυρίως υπεύθυνες για τις ανατιμήσεις, με το 68% των ερωτηθέντων να τις επιλέγουν ως κύρια πηγή.
Η οικονομική κατάσταση των καταναλωτών για το 2024 είναι κυρίως αρνητική, με το 48% να δηλώνει ότι χειροτέρευσε. Σχετικά με το καλάθι του νοικοκυριού, το 35% πιστεύει ότι είναι χρήσιμο, ενώ το 43% αγοράζει προϊόντα από αυτό.
Η έρευνα καταδεικνύει ότι η χρήση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται, με τη μέση τιμή τους να φτάνει το 35,5%, διατηρώντας σταθερό ποσοστό για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Η ικανοποίηση των καταναλωτών από αυτά τα προϊόντα είναι υψηλή, με το 68% να δηλώνει ικανοποιημένο.
Η σημασία της τιμής και της ποιότητας είναι κεντρική στην επιλογή προϊόντων και καταστημάτων, με τις προσφορές και την ελληνική προέλευση να είναι επίσης κρίσιμα κριτήρια. Η συνολική δαπάνη στα σούπερ μάρκετ ανέρχεται σε 334 ευρώ μηνιαίως, ενώ οι καταναλωτές επιθυμούν να προγραμματίζουν τις αγορές τους εκ των προτέρων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr