<span id=seo_<a href=https://politic.
gr?p=1929827>meta>Ακτιβιστές κατηγορούν τη Meta για παραβίαση προσωπικών δεδομένων στην ΕΕ μέσω στοχευμένης διαφήμισης. Χιλιάδες ακτιβιστές των ψηφιακών δικαιωμάτων υπέβαλαν καταγγελία στις αρχές δεδομένων τριών ευρωπαϊκών χωρών σχετικά με τις πρακτικές της αμερικανικής Meta Platforms, επικεντρώνοντας την προσοχή στη συλλογή προσωπικών δεδομένων και στη στοχευμένη διαφήμιση. Η οργάνωση Eko ανακοίνωσε ότι τα μέλη της υπέβαλαν καταγγελίες στη Νορβηγία, τη Γερμανία και την Ισπανία, υποστηρίζοντας ότι η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram αγνοεί τα αιτήματα χρηστών που ζητούν να εξαιρεθούν από τη συλλογή δεδομένων και τη στόχευση διαφημίσεων.
Η καταγγελία έρχεται να προστεθεί σε διαμαρτυρίες οργανώσεων καταναλωτών για το νέο μοντέλο που εφαρμόζει η Meta προκειμένου να συμμορφωθεί με την αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Για να ικανοποιήσει το δικαίωμα των χρηστών να εξαιρούνται, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ λάνσαρε στην Ευρώπη συνδρομητικές εκδόσεις του Facebook και του Instagram χωρίς διαφημίσεις, ενώ η δωρεάν έκδοση παραμένει διαθέσιμη για όσους συμφωνούν στη συλλογή δεδομένων. Οργανώσεις καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής ΕΚΠΟΙΖΟ, απέρριψαν το μοντέλο αυτό.
Το 2024, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων αμφισβήτησε τις πρακτικές της Meta, ωστόσο δεν έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένα μέτρα κατά της εταιρείας από τότε. Οι ρυθμιστικές αρχές δεδομένων της ΕΕ καλούνται να επιβάλουν την τήρηση των κανόνων, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της Eko, Ίγουιν Ντάμπσκι. Όπως τόνισε, 5.000 μέλη της οργάνωσης ζήτησαν από τη Meta να σταματήσει τη συλλογή των προσωπικών τους δεδομένων, αλλά η εταιρεία συνέχισε να τους προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις.
Η νορβηγική αρχή δεδομένων επιβεβαίωσε στο Reuters την παραλαβή της καταγγελίας και δήλωσε ότι έχει διαβιβάσει την υπόθεση στην Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων, η οποία επιβλέπει τις δραστηριότητες των ευρωπαϊκών γραφείων της Meta. Εκπρόσωπος της νορβηγικής αρχής δήλωσε ότι η υπηρεσία θα παρακολουθεί την κατάσταση, καθώς το δικαίωμα στη μη συναίνεση είναι βασικό δικαίωμα για τους πολίτες, δεδομένου ότι η παρακολούθηση για διαφημιστικούς σκοπούς μπορεί να παραβιάζει τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.
Πηγή περιεχομένου: in.gr