Καταπέλτης η Ε. Κεκελέκη (ΚΕΠΚΑ) στο Politic: Τα επικοινωνιακά σόου του Ά. Γεωργιάδη δεν αποτελούν λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας

Καταπέλτης η Ε. Κεκελέκη (ΚΕΠΚΑ) στο Politic: Τα επικοινωνιακά σόου του Ά. Γεωργιάδη δεν αποτελούν λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας

Για πλύση εγκεφάλου και διαρκή επικοινωνιακά σόου του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, που δεν αποτελούν λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας, έκανε λόγο η Γενική Γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ) Ευαγγελία Κεκελέκη.

Ρεπορτάζ: Χρίστος Φιλιππούδης

«Το Food Pass επιβεβαιώνει την αποτυχία του “καλαθιού του νοικοκυριού”» δηλώνει στο Politic.gr η κ. Κεκελέκη και χαρακτηρίζει προεκλογική εξαγγελία το επίδομα για τα τρόφιμα. Εξηγώντας η ΓΓ του ΚΕΠΚΑ αναφέρει για παράδειγμα ότι ένα μονομελές νοικοκυριό για να πάρει το επίδομα των 22 ευρώ το μήνα αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κάνει συνολικά ψώνια 220 ευρώ, αν όμως το νοικοκυριό δεν έχει αυτό το ποσό θα πάρει λιγότερα.

Πιο συγκεκριμένα, για το “καλάθι του νοικοκυριού” η κ. Κεκελέκη ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Παρόλη την πλύση εγκεφάλου που έχουν υποστεί οι καταναλωτές και τα διαρκή επικοινωνιακά σόου του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ά. Γεωργιάδη κάθε άλλο παρά αποτελεί μια λύση στο πρόβλημα της ακρίβειας» και σημειώνει ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ μέχρι να εφαρμοστεί “το καλάθι του νοικοκυριού” η μέση αύξηση τροφίμων είχε επιβαρυνθεί με 14,8% το προηγούμενο 12μηνο πριν την έναρξη και μάλιστα σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Επίσης, τα τρόφιμα είχαν ήδη ανοδικές τάσεις λόγω της αύξησης του ηλεκτρικού την Άνοιξη του 2021.

Αθέμιτος ανταγωνισμός

Η κ. Κεκελέκη θέτει και ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς όπως τονίζει: «Το “καλάθι του νοικοκυριού” δεν καλύπτει όλη την επικράτεια» και διευκρινίζει λέγοντας ότι «δεν μπορεί ένα μικρότερο σούπερ μάρκετ ή μπακάλικο να φτιάξει “καλάθι” με λιγότερα προϊόντα καθώς δεν έχει προβλεφθεί αυτό, οπότε ένα κομμάτι της ελληνικής επικράτειας να μένει ακάλυπτο, όπως η επαρχία και τα νησιά».

Ακόμη επισημαίνει ότι τα μικρότερα σούπερ μάρκετ και τα μπακάλικα επειδή δεν έχουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τίθεται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού. Μάλιστα η κ. Κεκελέκη αναφέρει πως με αυτή την πολιτική του υπουργού ανάπτυξης δίνει ένα πριμ στα μεγάλα σούπερ μάρκετ που είχαν υπερκέρδη και αύξηση τζίρου ήδη από την περίοδο της πανδημίας καθώς ένα μικρό σούπερ μάρκετ δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα μεγάλα πολυκαταστήματα γιατί δεν έχει προίόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Όσον αφορά την αποτελεσματική αντιμετώπιση της ακρίβειας η κ. Κεκελέκη θεωρεί ότι η λύση θα ήταν η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και μάλιστα στα είδη υγιεινής διατροφής ώστε να υπάρξει και στροφή των καταναλωτών σε αυτά τα προϊόντα.
Ακόμη καθοριστικό μέτρο για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων περιλαμβάνει την μείωση του ΕΦΚ καθώς και την επιβολή ανώτατου πλαφόν στην τιμή ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου.

Αισχροκέρδεια

Παράλληλα η κ. Κεκελέκη συμπεραίνει ότι η παραδοχή της κυβέρνησης ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η μείωση του ΦΠΑ θα περάσει στους καταναλωτές σημαίνει ότι δεν μπορεί να ελέγξει την αγορά και να προστατεύσει τους καταναλωτές. Η ΓΓ του ΚΕΠΚΑ αναρωτήθηκε πως γίνεται ο υπουργός ανάπτυξης να μην μπορεί να ελέγξει ότι η μείωση του ΦΠΑ θα περάσει στους καταναλωτές αλλά να μπορεί να ελέγξει την αισχροκέρδεια. Ενώ ζήτησε από τον υπουργό ανάπτυξης αν έχει τον έλεγχο να ανακοινώσει τα πρόστιμα μαμούθ που λέει ότι επέβαλλε σε αυτούς που αισχροκερδούν και να μην κρύβετε πίσω από τη δική του υπουργική απόφαση που λέει ότι το όριο δημοσιοποίησης των στοιχείων όσων αισχροκερδούν πρέπει να είναι άνω των 50.000 ευρώ.

Η κ. Κεκελέκη καταλήγει ότι δεν γινονται ελεγχοι στην αγορα καθώς δεν εχουν καν στατιστικα για τους ελεγχους ενώ τονίζει την έλλειψη διαλόγου του υπουργού ανάπτυξης με τις ενώσεις καταναλωτών. Παράλληλα ζητά επιτακτικά το Χρηματιστήριο Ενέργειας να λειτουργήσει με διαφάνεια και υγιή ανταγωνισμό καθώς δεν είναι δυνατόν 5 παραγωγοί ενέργειας να διαμορφώνουν την τιμή του προϊόντος.

Δείτε επίσης: Διλήμματα και ελλείμματα στο δρόμο προς την κάλπη

Loading